Ljumskskada - vad är det?

fejko

Trådstartare
Appros på RGB:s frånvaro från Gbg:s Horse Show undrar jag vad en ljumskskada är för något? På wiki säger de att ljumsken sitter mellan buken och låret medan det i RGB:s fall verkar gälla låret. Finns det många olika typer av ljumskskador? Det verkar vanligt att ryttare drabbas av detta.

Sv: Ljumskskada - vad är det?

Insidan låret, det som ansluter till snippa/snopp. Muskeln som fäster ihop benet med kroppen typ.

vanlig skada inom fotboll också, lätt att överanstränga och dra isär för mycket.
Vilket jag förstår att RGB råkat ut för, kan tänka mig att det i landningen blir ett för stort tryck mot just ljumsken.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla... 2
Svar
24
· Visningar
2 116
Senast: Twihard
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
684
Senast: Jeps
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 045
Senast: Blyger
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 307

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka