Löften till mig själv

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är inte riktigt samma sak. Såklart ska inte inlägg vara otrevliga alls. Jag hoppas du anmäler dom du tycker är det.

Men om du reagerar på ett inlägg av tio, försök se dom andra nio. För ämnet är viktigt, oerhört viktigt! Bara för att någon är otrevlig, ska alla andra, som lyfter problemet drabbas, genom att fokusera på att någon säger något otrevligt?

Men du verkar ju inte förstå grundproblemet, att väldigt många reagerade på tråden och hur vissa skrev, så jag tror inte att det är lönt att försöka diskutera med dig, för du verkar inte vilja se vad vi övriga tycker är fel.
Min upplevelse är att det är samma sak. Kan du försöka sätta dig in i min upplevelse, precis som att jag gör samma sak tillbaka?

Ja jag anmäler alltid när jag tycker det skrivs otrevligt. Många inlägg jag har anmält har också tagits bort.

Jo jag fattar problemet, även om jag själv har uppfattat situationerna på ett annat sätt. Jag försöker bara föra fram att det här nog inte är rätt sätt att lösa problemet på.
 
Min upplevelse är att det är samma sak. Kan du försöka sätta dig in i min upplevelse, precis som att jag gör samma sak tillbaka?

Ja jag anmäler alltid när jag tycker det skrivs otrevligt. Många inlägg jag har anmält har också tagits bort.

Jo jag fattar problemet, även om jag själv har uppfattat situationerna på ett annat sätt. Jag försöker bara föra fram att det här nog inte är rätt sätt att lösa problemet på.

Hu anser du att de ska lösas då?
 
Min upplevelse är att det är samma sak. Kan du försöka sätta dig in i min upplevelse, precis som att jag gör samma sak tillbaka?

Ja jag anmäler alltid när jag tycker det skrivs otrevligt. Många inlägg jag har anmält har också tagits bort.

Jo jag fattar problemet, även om jag själv har uppfattat situationerna på ett annat sätt. Jag försöker bara föra fram att det här nog inte är rätt sätt att lösa problemet på.
Absolut. Jag förstår vad du menar. Men att folk som upplever sig mobbade uttrycker sig onödigt hårt när dom får chansen är väl inte ett dugg ovanligt? Man är frustrerad över hur man under lång tid har blivit behandlad och det pyser över.

Jag tycker faktiskt inte det är samma sak som att i åratal ha ett så tråkigt sätt att uttrycka sig att folk lämnar forumet.
 
Och jag menar att andra användare gör exakt samma sak. Båda sidor. Därför behöver nog det här lösas på ett annat sätt än genom en tråd som denna.
Fast nej. Vi snackar om en mindre grupp användare som i åratal hackat på andra specifikt utvalda medlemmar, till synes "bara för att" vilket i förlängningen lett till ett omvittnat hårt klimat som folk drar sig för att diskutera i och användare som lämnar.

Det är inte exakt samma sak som att vissa inlägg i den här tråden har varit onödigt hårda.
 
den här tråden mest är ett stort hatdrev mot dessa onämnda personer som tydligen ska fatta själva att de är involverade och
Nej så är det inte.
Tråden är adresserad till problemet som forumet har inte till personer.
Det handlar om hur man skall hantera när några får andra att vantrivas.
Detta faktiskt ur ett generellt perspektiv.
Därför är tråden mycket intressat.
 
Nej det visar väl bara på problemet. Människor har olika uppfattningar om vad som är ok beteende och inte, jag uppfattar hela den här diskussionen som betydligt värre än det som tas upp och uppenbarligen tycker andra annorlunda.
Jag tänker att det finns många här som kanske skulle behöva lyssna på sina egna ord.

Uppenbarligen så blir det ganska subjektiva uppfattningar från båda håll. Jag skulle önska att en del kunde läsa de kritiska inläggen här och ta åt sig, men det verkar ju inte ske. Jag vet inte varför ”den andra sidan” skulle förväntas ta åt sig mer?

Alla anser att det är den andres fel. Jag är rätt säker på att ”båda sidor” är med och bidrar till problemet.

Jag tycker att en del inlägg i denna tråd går över gränsen, du anser att det är sida efter sida av elakheter som är betydligt värre än det problem som diskuterades från början så ja, du har rätt i att det är subjektiva uppfattningar. Ett antal över gränsen-inlägg i EN tråd i relation till användare som i tråd efter tråd fått utstå så mycket att de inte orkar längre och lämnar forumet. Tja.

Och jag har väl ingen förhoppning om att det här kommer att lösas. Anmälningar hjälper inte, dialog från Gunnars sida i åratal hjälper inte, att säga ifrån i trådar när man anser att någon annan eller en själv blir illa behandlad hjälper inte, trådar som denna hjälper inte för då är man lika elak själv.

Finns inte så många lösningar kvar.
 
Men du verkar ju inte förstå grundproblemet, att väldigt många reagerade på tråden och hur vissa skrev, så jag tror inte att det är lönt att försöka diskutera med dig, för du verkar inte vilja se vad vi övriga tycker är fel.

Jag tänker att det är bra att vara lite försiktig med orden i känsliga diskussioner och jag ser det inte som att det finns ett "vi övriga" gentemot en specifik användare i den här tråden. Det finns garanterat många olika syner som både framkommer genom att folk skriver, och som inte framkommer för att de inte skrivs.
 
Jag tycker att en del inlägg i denna tråd går över gränsen, du anser att det är sida efter sida av elakheter, så ja, du har rätt i att det är subjektiva uppfattningar.

Och jag har väl ingen förhoppning om att det här kommer att lösas. Anmälningar hjälper inte, dialog från Gunnars sida i åratal hjälper inte, att säga ifrån i trådar när man anser att någon annan eller en själv blir illa behandlad hjälper inte, trådar som denna hjälper inte för då är man lika elak själv.

Finns inte så många lösningar kvar.
Fast till @Gunnar s försvar måste jag säga att jag lyfter på hatten för hans agerande. Han tog sig tid att gå igenom den berörda tråden, stängde av flera användare och har uppenbarligen lyssnat på vad många här lyft fram.
 
Min upplevelse är att det är samma sak. Kan du försöka sätta dig in i min upplevelse, precis som att jag gör samma sak tillbaka?

Ja jag anmäler alltid när jag tycker det skrivs otrevligt. Många inlägg jag har anmält har också tagits bort.

Jo jag fattar problemet, även om jag själv har uppfattat situationerna på ett annat sätt. Jag försöker bara föra fram att det här nog inte är rätt sätt att lösa problemet på.

Jag tycker också att det har varit lite "haha, där fick dom"-ton i den här tråden bitvis, men dels har en del av det städats bort ganska raskt och dels tycker jag att om man ser till helheten i allt som har skrivits så tycker jag att inte att det överväger. Förhoppningen är väl att vi alla kan försöka blicka framåt och fundera över, som @Zinfernia inledde med, vad kan JAG göra för att bidra till ett schysst och inkluderande diskussionsklimat? Det är trots allt bara mig själv jag kan ta ansvar för.

Sen tänker jag också många gånger att livet inte är rättvist, helt enkelt. Ibland drar jag kortaste strået, ibland är det den jag tjafsar med.
 
Nej så är det inte.
Tråden är adresserad till problemet som forumet har inte till personer.
Det handlar om hur man skall hantera när några får andra att vantrivas.
Detta faktiskt ur ett generellt perspektiv.
Därför är tråden mycket intressat.

Halvt kl.
Håller med om detta. Har läst hela tråden och uppfattade den inte som något hatdrev mot vissa involverade användare, istället tog jag själv åt mig av det som diskuteras då jag vet att jag förbättra mig i hur jag skriver. Har aldrig blivit varnad eller bannad men vet att jag kan låta onödigt otrevlig då och då både här och andra forum och ska försöka tänka på det i fortsättningen.
 
Jag har fått en del kommentarer genom åren att jag borde kunna skriva korrekt svenska eftersom jag är lärare.
Trots att jag har förklarat att jag är utbränd och min hjärna orkar inte så mycket.
Då lägger jag hellre min korrekta svenska på mitt jobb där det faktiskt har betydelse.
Men det har lett till att jag faktiskt avstår att kommentera även intressanta trådar för att slippa få dumma kommentarer.
Jag mår ju inte så bra så jag orkar inte bemöta kritik och tar åt mig mer än normalt.
 
Precis så upplever jag det också. Det är som att utveckling inte gills, har man sagt något så är det vad som gäller. Man lär hela tiden och det mesta i livet kan ändra på sig, åsiker, värderingar och erfarenheter. Det är oerhört vanligt med korspostreferenser i diskussionerna på buke, vad man sagt i annan tråd för längesedan eller bara i annan diskussion så kan man få 'sota' för det i ett helt annat sammanhang och man kan kanske inte ens få möjlighet att förklara, försvara eller klargöra för det är kanske inte ens relevant att dra upp det i just den aktuella tråden för man vill inte spåra ur trådämne eller vara den som 'bråkar'.

Korspostning eller korspostreferenser är på andra diskussionsforum jag är aktiv på, striktare modererade.
Tycker det är riktigt tråkigt, alla kan vi ändra på oss. Det gör vi varje dag, gör vi inte det så är det tråkigt.

Tycker inte att bara för man skrev något på nätet för ett par år sedan att man fortfarande ska bli dömd för det. Det kan hända mycket på några år.
 
Nu svarar jag på det mesta i samma inlägg.
Hu anser du att de ska lösas då?
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så tänker jag att moderatorerna kanske kan lyfta saken med de berörda privat. @Gunnar skrev att han fört dialog, jag vet inte hur den dialogen har sett ut men om inte han når fram så kanske någon annan moderator kan prova. Man matchar ju mer eller mindre bra med olika personer och här kanske det behövs andra personer för att få till en konstruktiv dialog.
Absolut. Jag förstår vad du menar. Men att folk som upplever sig mobbade uttrycker sig onödigt hårt när dom får chansen är väl inte ett dugg ovanligt? Man är frustrerad över hur man under lång tid har blivit behandlad och det pyser över.

Jag tycker faktiskt inte det är samma sak som att i åratal ha ett så tråkigt sätt att uttrycka sig att folk lämnar forumet.
Min uppfattning är att det finns många som i åratal beter sig illa då och då, på olika sätt.
En del av de som uttrycker här att de inte trivs på forumet längre är användare som jag själv uppfattat som otrevliga många många gånger.
Jag tycker inte att det är konstigt att folk reagerar såhär utifrån de upplevelser som beskrivs, men även om jag kan förstå reaktionerna så tror jag ändå inte att det leder till den önskade effekten.

Fast nej. Vi snackar om en mindre grupp användare som i åratal hackat på andra specifikt utvalda medlemmar, till synes "bara för att" vilket i förlängningen lett till ett omvittnat hårt klimat som folk drar sig för att diskutera i och användare som lämnar.

Det är inte exakt samma sak som att vissa inlägg i den här tråden har varit onödigt hårda.
Vi har uppenbarligen olika uppfattningar i frågan.
Gunnar har en mailadress som man kan använda.
Okej. Jag har aldrig blivit bannad innan så jag har inte så bra koll på hur det funkar :)
Jag tyckte inte heller att det var så bråttom så det gick bra att vänta.
 
Fast alltså, jag blev bannad på grund av att jag skrev i den här tråden. Jag hoppas att jag kommer få en bättre förklaring till detta (jag har efterfrågat det i PM) men just nu känns det som att det tydligen är ok att bete sig illa om man känner sig dåligt bemött men man blir bannad om man för fram ett alternativt perspektiv i den här diskussionen.

Varför skulle man gå in här och ”ge sin syn” när 1) den här tråden mest är ett stort hatdrev mot dessa onämnda personer som tydligen ska fatta själva att de är involverade och 2) det är hög risk för att bli bannad om man inte kommer in med silke på tangenterna.

Det är bara ovärt.
Jag tror aldrig att en offentlig lynchning på det här sättet kommer ge effekt. I mina ögon är den här tråden på vissa sätt värre än det som kritiseras här, och varför skulle någon lyssna på det?
Om moderatorerna faktiskt vill få en förändring så tror jag att det är mer framgångsrikt att de för dialog med de personer som är involverade. Och då menar jag dialog och inte bara standardfraser med varningar utan faktiskt förklaringsvärde.

Det är nog detta jag menar lite också. Alltså jag vet inte om jag har hela bilden, men hela den här diskussionen framstår ju till stor del lika mycket som ett drev i sig själv, som det som diskuteras och som påstås ge ett tråkigt diskussionsklimat?

Snarare än en allmän diskussion om diskussionsklimatet, netikett etc. och konstruktiva förslag hur detta kan förbätttas och som alla ges en chans att vara delaktiga i, utifrån att flertalet användare verkar vara bannade (och så som jag tolkar det, det går ett drev mot i den här tråden utan att de då själva har chansen att vara med i diskussionen).

Vet inte hur det ska vara en konstruktiv lösning på ett ev. problem att användare försvinner? Buke känns ju bara jättetrist just nu.
 
Det har ju varit lite liknande diskussioner som denna i andra trådar genom åren. Det jag tycker är trist är att vissa användare då slagit ifrån sig genom att säga " jag är såhär, om du tar illa upp är det ditt problem, det är de som är överkänsliga etc." Istället tänker jag att vi alla behöver fundera ett steg längre och inte bara lägga ansvaret på "de andra."

Jag tänker att vi alla också kan bli bättre på att släppa saker. Om TS svarat flera gånger behöver man inte fortsätta flera gånger och skriva vidsre att TS gör fel. Jag tycker också att om andra redan skrivit flera inlägg så behöver man inte alltid skriva ett nästan likadant inlägg och kritisera TS.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 000
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 959
Senast: Barbabelle
·
Kultur Min roman har en sida på Instagram, där jag lägger upp inlägg kring boken men också en massa annat som t.ex. handlar om...
Svar
3
· Visningar
663
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 719
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp