Löneavtal hästskötare

Texaz

Trådstartare
Undrar om någon vet vad avtalet hos kommunal ligger på för hästskötare?

Har blivit erbjuden ett (till!) jobb hos en uppfödare och vederbörande undrar vad jag vill ha i lön. Vet att hen inte har råd att betala särskilt mycket men vill ändock ha avtalsenlig lön...

Har försökt hitta på Kommunals hemsida, men finner inga klara besked???
 
Undrar om någon vet vad avtalet hos kommunal ligger på för hästskötare?

Har blivit erbjuden ett (till!) jobb hos en uppfödare och vederbörande undrar vad jag vill ha i lön. Vet att hen inte har råd att betala särskilt mycket men vill ändock ha avtalsenlig lön...

Har försökt hitta på Kommunals hemsida, men finner inga klara besked???
Jag har fått lite över 100kr/timma! Minns ej riktigt men vet att jag får 140kr i timman inkl sem ersättning på ena ridskolan där jag är ridlärare!
 
Undrar om någon vet vad avtalet hos kommunal ligger på för hästskötare?

Har blivit erbjuden ett (till!) jobb hos en uppfödare och vederbörande undrar vad jag vill ha i lön. Vet att hen inte har råd att betala särskilt mycket men vill ändock ha avtalsenlig lön...

Har försökt hitta på Kommunals hemsida, men finner inga klara besked???
Åh, jag borde veta det, men kommer inte ihåg. Kan det gå under jordbruk?

Vet dock att ingångslönen för en person som har utbildning inom häst (ex gymnasium för häst) men ingen arbetserfarenhet ska ha 20 000kr före skatt för en heltid
 
Har haft kontakt med en av kommunals lokala företrädare som dock glömt kolla det innan helgen.

De har aldrig haft anställda tidigare, pga A-kassan (måste stämpla upp ibland tills jag hittar en heltidsanställning) kan jag inte gå via F-skattsedel :(

Har funderat på s k egenanställning, men hur fungerar det då md försäkringar / arbetsgivarintyg??:confused::confused::confused:
 
@Texaz

ett litet tips bara :)