Löneavtal hästskötare

Texaz

Trådstartare
Undrar om någon vet vad avtalet hos kommunal ligger på för hästskötare?

Har blivit erbjuden ett (till!) jobb hos en uppfödare och vederbörande undrar vad jag vill ha i lön. Vet att hen inte har råd att betala särskilt mycket men vill ändock ha avtalsenlig lön...

Har försökt hitta på Kommunals hemsida, men finner inga klara besked???
 
Undrar om någon vet vad avtalet hos kommunal ligger på för hästskötare?

Har blivit erbjuden ett (till!) jobb hos en uppfödare och vederbörande undrar vad jag vill ha i lön. Vet att hen inte har råd att betala särskilt mycket men vill ändock ha avtalsenlig lön...

Har försökt hitta på Kommunals hemsida, men finner inga klara besked???
Jag har fått lite över 100kr/timma! Minns ej riktigt men vet att jag får 140kr i timman inkl sem ersättning på ena ridskolan där jag är ridlärare!
 
Undrar om någon vet vad avtalet hos kommunal ligger på för hästskötare?

Har blivit erbjuden ett (till!) jobb hos en uppfödare och vederbörande undrar vad jag vill ha i lön. Vet att hen inte har råd att betala särskilt mycket men vill ändock ha avtalsenlig lön...

Har försökt hitta på Kommunals hemsida, men finner inga klara besked???
Åh, jag borde veta det, men kommer inte ihåg. Kan det gå under jordbruk?

Vet dock att ingångslönen för en person som har utbildning inom häst (ex gymnasium för häst) men ingen arbetserfarenhet ska ha 20 000kr före skatt för en heltid
 
Har haft kontakt med en av kommunals lokala företrädare som dock glömt kolla det innan helgen.

De har aldrig haft anställda tidigare, pga A-kassan (måste stämpla upp ibland tills jag hittar en heltidsanställning) kan jag inte gå via F-skattsedel :(

Har funderat på s k egenanställning, men hur fungerar det då md försäkringar / arbetsgivarintyg??:confused::confused::confused:
 
@Texaz

ett litet tips bara :)
Om du varit arbetslös mer än 6 månader eller varit sjukskriven finns det något som heter nystartsjobb och d¨kan din nya arbetsgivare få hjälp med din lön.
Vi ska precis anställa en "nystartsjobbare", har inte fått reda på hur mycket hjälp vi får än, men det blir ju helt klart billigare för oss än om vi ska betala hela lönen själva.

Tror även det finns andra bidrag man kan få om man kollar. Vissa ska arbetsgivaren kolla upp, men det är också bra om du som sökande kolla lite efter som det bara är du som vet vad du är berättigad
 
De har aldrig haft anställda tidigare, pga A-kassan (måste stämpla upp ibland tills jag hittar en heltidsanställning) kan jag inte gå via F-skattsedel :(

Har funderat på s k egenanställning, men hur fungerar det då md försäkringar / arbetsgivarintyg??:confused::confused::confused:

Akta dig som egenanställning eller F-skattsedel! skulle du bli arbetslös igen så finns det en ganska överhängande risk att du inte kan få någon A-kassa.
Är själv egenföretagare och står som delägare på ett annat företag som jag inte får någon lös ifrån. Skulle jag bli arbetslös eller rättare sagt att jag inte skulle få några kunder som jag kan fakturera i företag nr 1, så får jag inga pengar alls pga detta, trotts att jag aldrig fått lön eller faktiskt arbetat i det andra företaget.
 
OK, har ju hört att just "egenanställning" ska vara ok hos A-kassan, att F-skatt inte är det vet jag (sjukt egentligen!)
Stämplar ju även nu upp till heltid tills jag hittar en anställning och tar alla jobb jag kan... Har just nu fem olika, fast fyra av dem handlar enbart om enstaka timmar (3-6 / dag)
Alternativet är att helt sonika ENBART ta hela dagar, och stämpla resten av tiden
 
OK, har ju hört att just "egenanställning" ska vara ok hos A-kassan, att F-skatt inte är det vet jag (sjukt egentligen!)
Stämplar ju även nu upp till heltid tills jag hittar en anställning och tar alla jobb jag kan... Har just nu fem olika, fast fyra av dem handlar enbart om enstaka timmar (3-6 / dag)
Alternativet är att helt sonika ENBART ta hela dagar, och stämpla resten av tiden

Jag kan ha fel ang egenanställning, men kolla det för säkerhetsskull!

Men hade jag varit du så hade jag hört mig för vad för bidrag det finns att få. Underlättar kanske för din bliviade arbetsgivare
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 086
Senast: kolblakkur
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 450
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 959
Senast: hundtant
·
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 217
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp