Raven_

Trådstartare
När har era tikar löpt första gången? Har de ändrat sig i sitt beteende? Dvs blivit lugnare, lr tvärtom, efter första löpet. Min schäfertik blir 8 månader nästa månad, och jag hoppas på att hon ska lugna ner sig en gnutta då hon stressar upp sig själv väldigt lätt. Det har dock blivit mycket bättre efter mycket träning, men jag hoppas på att polletten ska trilla ner helt.
Så, berätta hur era tikar blivit efter första löpet.
 
Sv: Löp.

Min tik fick sitt första löp precis runt sin ettårsdag (leonberger) och hon har väl inte förändrats speciellt efter det...tänker... nej, det har hon inte.

Hon var enormt gosig och kontaktsökande -mer än vanligt :D- under löpet men återgick sen till sitt eget godmodiga jag efteråt. Däremot är hon ju riktig tonåring nu, men det hör ju liksom till åldern.
 
Sv: Löp.

Min jack russel var ungefär 8 månader vid första löpet. Jag har inte märkt någon skillnad på henne efter löpet.
 
Sv: Löp.

Min saluki löpte när hon var 8 månader. Det löpet fick mig verkligen att förstå vad folk menar med "mognadslöp". Det var som att somna en natt med en galen valp bredvid sig och vakna med en underbar unghund nästa dag :D
 
Sv: Löp.

Min schäfer blir lugnare inför, under och efter själva löpet, men det följs av en normalt "galen" period sedan, så om hon blir lugnare totalt vågar jag inte svara på.
 
Sv: Löp.

MIn schäfer/collie fick sitt löp runt 8-9 månader och det blev ingen skillnad på hunden varken under eller efter löpet. Hon är lika gosig som alltid :love: och lika pigg och lika benägen att bli stressad som innan (hon går också lätt upp i varv). Hon blev kanske lite loj den första dagen under löpet men det försvann lika fort som det kom.
Det är nog fruktansvärt individuellt, kompisens hund, en pomeranian blev fruktansvärt bitchig innan löpet och otroligt gosig under. Sedan blev hon "normal" igen.
 
Sv: Löp.

Jag väntade lääänge på det första löpet. Hon började inte löpa förrän hon var två år. Trodde att hon skulle bli vuxen och landa, men tyckte inte att det hände så mycket.
 
Sv: Löp.

Haha, jag får hoppas på att min lilltjej får det liknande då. Det är väl bara att hålla tummarna....
 
Sv: Löp.

Min chinese crested tik löpte första gången vid 6 månaders ålder. Jag tyckte inte hon blev så förändrad efter löpet, det är väl först nu när hon blivit lite äldre (fyller 3 i år) som hon lugnat ner sig lite och det märks att hon är en "vuxen hund" och inte en valp ;)
 
Sv: Löp.

När har era tikar löpt första gången? Har de ändrat sig i sitt beteende? Dvs blivit lugnare, lr tvärtom, efter första löpet. Min schäfertik blir 8 månader nästa månad, och jag hoppas på att hon ska lugna ner sig en gnutta då hon stressar upp sig själv väldigt lätt. Det har dock blivit mycket bättre efter mycket träning, men jag hoppas på att polletten ska trilla ner helt.
Så, berätta hur era tikar blivit efter första löpet.

Våra tikar blir väldigt slöa, orkar inte med någonting, sover mest.

Första löpet var väl vid ettårs ålder för båda tikarna, om jag inte minns helt fel.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 188
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 447
Senast: Vovve
·
Hundhälsa Jag har en 10 årig Weimaranertik som plötsligt för några dagar sen flyger på min 15månaders vorstehtik , till synes helt oprovocerat...
Svar
14
· Visningar
1 791
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 350

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp