Löparskor?

Sv: Löparskor?

Har inte så stor erfarenhet men köpte nyligen ett par Nike Air Pegasus och bara älskar dem :love:
 
Sv: Löparskor?

Asics, Saucony och Adidas springer jag i. Går gör jag antingen i mina springskor eller i ett par sneakers från Nike. Det finns många bra märken och oändligt många modeller. Prova ut nåt som känns bra på dina fötter.
 
Sv: Löparskor?

Det beror ju på hur dina fötter ser ut! Vissa modeller är bättre för smala fötter. Själv kör jag med Asics herrmodell då jag har så breda fötter. Första skon jag inte nött håll på med lilltån.

Ska du springa så gå gärna och prova ut på en sportaffär så du får rätt sko.
 
Sv: Löparskor?

Trodde jag hade bra skor men tji fick jag. Adidas fungerar inte för mina fötter som jag trodde, däremot Asics är bra. Kolla med en sportaffär som har tester på löpband för hjälp. Även om du inte köper skor där så får du ett riktmärke att gå efter i skodjungeln.
 
Sv: Löparskor?

Vilka märken och modeller tycker ni är bäst för jogging/raska promenader?

Det beror ju mkt på hur dina fötter ser ut, om du är tung eller lätt, vilka underlag du springer på osv.

Jag kör på Nike air pegasus och älskar dem!
Det är dock en mjuk sko med mkt dämpning så det passar mig som är ganska tung och springer mestadels på relativt hårda underlag.

Men nuförtiden börjar man generellt gå ifrån alla dessa mjuka skor då det ska vara bättre med en hårdare så att kroppens stötdämpare får jobba istället så de håller sig fräscha.
Men som sagt springer du på mkt hårda underlag och/eller är lite tung i kroppen så är det bättre med mjuka skor.

Men går du till en butik så hjälper dem dig att hitta rätt sko för dig och dina ändamål :)
 
Sv: Löparskor?

KL

Rekommenderar dig att gå till en butik som är specialliserad för att hjälpa dig att hitta rätt sko. Gå på löpband, kontrollera tyngdpunkter och gå därifrån med en sko som är speciellt bra för dig. Det gjorde att jag fick ork att promenera långt och mycket. Bra för kroppen.


Lycka till!
 
Sv: Löparskor?

Vet inte var du bor men löplabbet finns nog på lite olika ställen och dem är riktigt bra där.:)
 
Sv: Löparskor?

Jag har just varit på löplabbet. Jag är jättenöjd med deras service & kunskaper. De tittar på hur din fot är "konstruerad" och hur du springer på löpbandet innan de plockar fram skor att prova. Sedan får du springa igen tills du är nöjd....

Jag har sprungit i Asics i alla år men kom hem med ett par New Balance 1080 den här gången.:love:
 
Sv: Löparskor?

Pushar också för Löplabbet! Fantastiskt ställe som man verkligen ska gynna så att de får finnas kvar! Otroligt service-inriktade och kunniga.
 
Sv: Löparskor?

att man inte ska fundera så mycket på vad andra har på sina fötter när de tränar, för det viktiga är hur skorna passar på just dina fötter.
Oops jag har mina favoriter "asics" och tycker det är kul att veta vad andra gillar.
 
Sv: Löparskor?

jag springer inget, för det håller inte mina leder för. Men jag använder walkingskor och ibland faktiskt joggingskor att gå i. Och jag har genom åren lärt mig just att inte fastna vid ett särskilt märke, utan att prova förutsättningslöst och ta de skor som sitter skönast på fötterna. Adidas, Asics och Reebok har jag nog använt mest av.
Ska du springa så är det ju "springskor" du ska ha. De skor som säljs för detta ändamål är ju utformade för det och då väljer man de skönaste.
 
Sv: Löparskor?

Jag är en sucker för Saucony. Har Guide 5, Guide 5 och Hattori i skohyllan nu. Har tidigare även haft Mirage och är himla sugen på Virrata. Jag gör som ameo säger och testar förutsättningslöst, men det blir ändå alltid Saucony till slut. :D
 
Sv: Löparskor?

Har just nu ett par Saucony och älskar dem.

Provade ut dem på Löplabbet, men måste säga att det par de först försökte kränga på mig inte alls motsvarade den spec jag hade gett dem. Jag bad faktiskt att få prova Saucony och de blev det.
 

Liknande trådar

Hemmet Så jag ska köpa ett takduschset till min dusch. Tycker dock det är jättesvårt att veta vilket märke som är av bra kvalité. Vidare har...
Svar
0
· Visningar
146
Senast: Acto
·
Fritid Jag har relativt nyligen börjat träna på gym, både pass i grupp som core och crosstraining men även PT-pass och styrketräning. Tycker...
Svar
17
· Visningar
886
Senast: Gulis
·
Fritid Är det någon som har eluppvärmda skosulor? Vilken sort/vilket märke använder ni och hur tycker ni de är? Hur fungerar de? Framförallt...
Svar
7
· Visningar
430
Senast: KesoNeso
·
Kläder & Bli fin Behöver lite hjälp från er stickande bukefalister. Jag har en kompis som fyller år i sommar och hon har på sistone börjat intressera...
Svar
5
· Visningar
227
Senast: vilde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp