Bukefalos 28 år!

löpning vs mens

K

Kiira

Hej! Hur fungerar det egentligen? Ju mer jag tänker på det, desto mer förvirrad blir jag. Man parar tikar när de löper men kvinnor blir ju inte gravida när de har mens. Vad är det som tikar blöder ut egentligen? :confused:

Väntar med spänning på svar :bump:

//Kiira
 
Sv: löpning vs mens

tikarna har ägglossning när de löper medan människor blöder ut det som skulle gjort det trevligt för det befruktade ägget i livmodern. varför tikarna blöder är jag dock inte så säker på. säkert har det till viss del att göra med skillnaden på livmoderns utformning, men något annat borde det också vara.

jag vill också veta!
 
Sv: löpning vs mens

Ja, vi kvinnor har ju ägglossning typ två veckor före mensen och om det inte blir befruktat så stöter vi ju ut livmoderslemhinnan.

Men om då hundar har ägglossning medans de löper, är det den gamla livmoderhinnan som kommer ut? Måste inte detta försvåra befruktningen av det nya ägget..? Fattar ingenting... :confused:

någon måste ju veta?

//Kiira
 
Sv: löpning vs mens

Har också tänkt på det där. Löpningen kanske bara är för att locka till sig pojkar? *gissar vilt*
 
Sv: löpning vs mens

jo men lukta gott kan man ju göra utan att blöda. jag tror jag och kiira undrar varför det kommer blod.
 
Sv: löpning vs mens

Jag har hört förut att tikar blöder när de löper för att det är blodkärl som spricker. Om det stämmer vet jag inte.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 368
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 381
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 496
Senast: Tora
·
Kropp & Själ I helgen har jag tävlat. Vita ridbyxor och tajt kavaj. Sen jag skadade mig och blev sjukskriven för snart tre år sen har min kropp...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
13 427
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp