Bukefalos 28 år!

Löptiden!

L

LillJay

Jag börjar med att säga att jag ska kontakta veterinär om det inte blir bättre! Det får kosta vad det kostar vill..


Tiken min, blir 3 år nu i sommar.
Hon har löpt som vanligt. Slutat blöda efter 13-15 dagar. Senaste löpet hon hade tog jag valpar på henne. Och hon har kommit igång med löpet. Idag är hon inne på dag 20. Imorrn 3 veckor.

Jag har läst att det är normalt om dem löper mellan 3-4 veckor.
Eftersom detta är första gången hon "går över tiden" så blir jag fruktansvärt orolig. Men om det är "normalt" med 3-4 veckor blir man lite lugnare men jag är inte så säker.

Igår och i förrgår blödde hon mer vattnigt, inte lika rött. Mer rosa akttigt, som att det är på väg att ta slut. Men idag är det väldigt mörkt. =/

Hon är precis som vanligt.
Under löpet blir hon dock mer pmsig och inte alls lika "på" att träna. Men jag har ändå lyckats mer nu än förr :)
Hon äter och dricker precis som vanligt. Inget som tyder på att det är något dåligt..

Ahjustde, hon är ingen liten hund, så ni inte misstar er.
Rottweiler, Schäfer, Siberian Husky är det i henne.
Ungefär som en bruksschäfer :)

Till min fråga:
Finns det fler som vet något mer om det här?
Om tikar som löpt en kortare stund och sen löper längre.
Har det med att hon fick valpar efter förra löpet?

(Och självklart kontaktar jag veterinär om jag känner att det är på tiden, att hon inte mår bra)
 
Sv: Löptiden!

Min äldsta tik (saluki) löpte "som vanligt" även efter valpning om jag minns rätt. Efter 3 veckor har hon slutat blöda hela tiden.
 
Sv: Löptiden!

Min äldsta tik (saluki) löpte "som vanligt" även efter valpning om jag minns rätt. Efter 3 veckor har hon slutat blöda hela tiden.

Slutat blöda hela tiden? O.o
Blöder hon inte efter 3 veckor eller vad menar du? :S
*noll koll* :P
 
Sv: Löptiden!

Eh. Jag vet inte vad jag skriver verkar det som :D

Då gör jag om och (förhoppningsvis) rätt!

Hon har löpt som vanligt även efter valpkull om jag minns rätt. Hon har alltid slutat löpa efter 3 veckor.
 
Sv: Löptiden!

Eh. Jag vet inte vad jag skriver verkar det som :D

Då gör jag om och (förhoppningsvis) rätt!

Hon har löpt som vanligt även efter valpkull om jag minns rätt. Hon har alltid slutat löpa efter 3 veckor.

Haha vi får skylla på klockan xD :D

Aha okej. Ah jag får försöka hålla tummarna att hon slutar den här veckan så jag slipper oroa mej mer än nödvändigt. Hon som alltid har varit i höglöp (slutat blöda och sen varit klar) runt 12-15 dagen =/
 
Sv: Löptiden!

Har avvaktat lite under dagen innan jag ringde. Och hon har inte blödigt mycket. Inget alls om jag ska vara helt ärlig. Har inte sett något iaf. Men tvättar sej gör hon. Så kanske! Kanske har det slutat (typiskt, bara för man skriver om det) :P
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 275
Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 395
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 563

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp