Lös hund-situation

Sv: Lös hund-situation

Jag håller helt med. Det är klart att man ska hjälpa hunden, men man får göra det utifrån sina förutsättningar. I detta avseende tycker jag inte man kan jämföra barn och djur.
 
Sv: Lös hund-situation

Fast jag tycker att det är milsvid skillnad mellan barn & djur.
Jag tycker inte att man ska förvänta sig att en icke-hundvan människa ska ta in en stor främmande hund som man inte vet någonting om in i en lägenhet tillsammans med en stor lånehund som man heller inte känner tillräckligt.
Vad hade hänt om hundarna rykt ihop & skadat varandra? Vems ansvar hade det varit?

Hon tog ansvar, hon ringde polisen & det är ju faktiskt deras ansvar att hämta lösspringande hundar.

Och jag tycker inte det. Som sagt kan varken barn eller djur ta hand om sig själva. Men vadå hundvan? Måste man vara hundvan för att ta sig an en hund? Är man väldigt rädd kan jag förstå att det är svårare, men van måste man väl inte vara? Jag är inte van vid kaniner och illrar och fåglar och det ena och det andra men hade inte tvekat att hjälpa varken det ena eller det andra.

Man kan, också det redan nämnt, dela på hundarna (man har ofta en toalett hemma exempelvis, med dörr). Allt brukar gå om man vill.

Tycker det är synd att man resonerar så, att det bara är polisens ansvar att hämta lösspringande hundar... Hunden kan ju ha blivit påkörd eller vad som helst innan de har hunnit dit.
 
Sv: Lös hund-situation

Jo det är en milsvid skillnad. Har du otur är det en aggressiv best du har tagit in och det kan bli farligt. Små barn brukar väl på sig höjd dra en i håret...
 
Sv: Lös hund-situation

*KL*

mja.... jag tycker losspringande barn kan vara ratt farliga...

Blivit biten 3 ganger av frammande ungar, utan foraldrar i narheten som helt seriost bara sprungit fram och bitit mig i armen.

Bara en gang av losspringande hund - och barnen ifraga bet betydligt hardare an hunden.

O andra sidan, med losspringande barn brukar man inte behova oroa sig over stora veterinarrakningar eller smittor :angel:

/Bewwan... som faktiskt ar helt serios. Barn BITS! :cool:
 
Senast ändrad:
Sv: Lös hund-situation

Men Grally, om man inte ar -van-.. hur ska man da veta vilka signaler att passa pa? Vad de olika "minerna" betyder? Shit det finns hundvana manniskor som ar sa pass nonchiga/okunniga att de inte inser hur nara de ar att bli huggna nar de tranger en frammande hund! Ska man da krava av nagon som ar helt ovan och dar till Radd att gora det?

mja. Jag har skitgoa hundar har, kalasharliga myspysar - men jag skulle inte be nagon som ar hundradd hantera dom. Radsla = spanningar. Spanningar gar fran handlern till hunden - valkant och erkant faktum att ar du spand spanner sig djuret du hanterar. 2 hundar + radd forare = kass kombo.
 
Sv: Lös hund-situation

Dessutom brukar nog polisen bemöda sig att hjälpa om man hittar en unge vilt hoppandes och bitandes utan tillsyn :)
 
Sv: Lös hund-situation

hahahaha ja de brukar ju det :)

aldrig behovt ringa polisen for nagra bortsprugna barn faktiskt, alltid haft turen att hitta ett telefonnummer,skrivet pa tvattlappen i jackan, pa ett armband osv. Fast jag kanske borde ringt om de som bits, pa ren princip? ;)

man kanske inte sak jamfora hundar med barn, men man kan jamfora barn med hundar ;) *vissel och gar och gommer sig efter dagens mest meningslosa, oseriosa inlagg*
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
13 684
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2
Svar
38
· Visningar
1 597
Senast: Dentaku
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
723
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 712
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp