Lösa hundar

Ja då gör du det.

Fast det beror ju på många faktorer. T.ex. om hunden överhuvudtaget går lös i trädgården. Har man en lydig hund som inte lämnar trädgården så kan den ju gå lös i trädgård utan staket om man är ute med den. Om den kommer på inkallning. Däremot ska ju alla andra hålla sina hundar och barn ute ur trädgården även om det inte är nåt staket. Man ska inte behöva skaffa staket för att grannen är en idiot.
 
Fast det beror ju på många faktorer. T.ex. om hunden överhuvudtaget går lös i trädgården. Har man en lydig hund som inte lämnar trädgården så kan den ju gå lös i trädgård utan staket om man är ute med den. Om den kommer på inkallning. Däremot ska ju alla andra hålla sina hundar och barn ute ur trädgården även om det inte är nåt staket. Man ska inte behöva skaffa staket för att grannen är en idiot.
Gör det?
Jag var högst ironisk i mitt svar gnist vet mycket väl i vilket sammanhang det gällde.
 
Eftersom mina hundar håller sig på min gård, så finns ju noll anledning för mig att sätta upp staket, eller menar du att jag ska kosta på 10tusentals kronor för att evt andra har noll koll på sina hundar och barn?
Mitt svar var ironiskt, vi diskuterade inte dig.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Någon som har el har haft en tik som man kan se som dominant i flock med annan/andra hundar? Hur har det visat sig? Funderar över min...
2
Svar
26
· Visningar
1 873
Senast: BornAgain
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 847
Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
705
Senast: Emmi
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
684
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp