Lösa hästar....

Jag hade hotat med att ringa till polisen varje gång det händer. Vänligt men bestämt.

Typ; "du måste förstå att detta är något jag måste prata med polisen om, då hästar som springer lösa kan vara både fara för personer och trafik".

Polisen vill inte bry sig det dugg, dom kan möjligen tänka sig att ta emot en anmälan - och mer blir det inte.
 
Polisen vill inte bry sig det dugg, dom kan möjligen tänka sig att ta emot en anmälan - och mer blir det inte.

Det beror nog på. Jag vet en som blev väckt en natt av polisen som fått in larm om att hennes hästar var lösa. Dettta var i norra Stockholms län.

Att hästarna var ute berodde på att en idiot hade klippt sönder staketet som hämnd (så att ingen börjar skrika om slarv).
 
Det beror nog på. Jag vet en som blev väckt en natt av polisen som fått in larm om att hennes hästar var lösa. Dettta var i norra Stockholms län.

Att hästarna var ute berodde på att en idiot hade klippt sönder staketet som hämnd (så att ingen börjar skrika om slarv).

Slarv är det ju när det händer gång på gång.
Visst kan man ha en utbrytarkung som några här haft men antingen så löser man det eller så ser man till att skaffa sig ett ordentligt samvete istället.
 
Börja med att kräva pengar för tex söndertrampade gräsmattor eller staket, jag lovar det är det enda som biter på sånt folk det är pengar.... då kanske det går upp ett ljus att det kommer att kosta dom något varje gång hästarna rymmer och inte bara att hästarna kan råka ille ut för det bryr dom sig uppenbarligen inte om.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 411
Senast: bobbbo
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 046
Senast: Smurfoff
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
12
· Visningar
1 474
Senast: mamman
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
671
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp