Bukefalos 28 år!

Lösen på min dator??

P

Prince

Hejsan! Nu har syrran varit inne och pillat på vår dator. Hon skulle städa och tog bort gamla användarnamn, inte administratör.
Vi har inte haft lösen på datorn det senaste, det har bara varit till att starta, så har windows gått igång.
Men efter hon grejat lite och vi skall starta igen så går det inte.
Det kommer upp en ruta där det står x i användarnamnrutan
och lösenord rutan är tom.

Nu vet vi inte alls vad vi skall göra. Har prövat alla gamla lösenord mm. men det är stopp.
Måste man lämna in datorn nu, eller har någon nåt tips?

Mycket tacksam för svar.
 
Sv: Lösen på min dator??

Hejsan! Nu har syrran varit inne och pillat på vår dator. Hon skulle städa och tog bort gamla användarnamn, inte administratör.
Vi har inte haft lösen på datorn det senaste, det har bara varit till att starta, så har windows gått igång.
Men efter hon grejat lite och vi skall starta igen så går det inte.
Det kommer upp en ruta där det står x i användarnamnrutan
och lösenord rutan är tom.

Nu vet vi inte alls vad vi skall göra. Har prövat alla gamla lösenord mm. men det är stopp.
Måste man lämna in datorn nu, eller har någon nåt tips?

Mycket tacksam för svar.

Om det är adminstratörs lösenordet så pröva att bara trycka enter utan att ha något ifyllt. Många sätter inget lösenordet.

Pröva annars att installera om XP utan att ta bort den tidigare installationen och skapa ett nytt admin konto
 
Sv: Lösen på min dator??

Vi har windows 2000. Har inget speciellt värdefullt på den.
Så det gör inget om det gamla försvinner.
Men hur gör man när man ominstallerar?
Finns det någon manual på internet tex.
Måste isåfall vara på svenska.

Tacksam för alla svar
 
Sv: Lösen på min dator??

Hur du gör för att ominstallera står att läsa i Hjälp och support som du förmodligen hittar under startknappen (är inte helt säker då jag personligen aldrig använt W2000).
 
Sv: Lösen på min dator??

Sätt i skivan med operativsystemet vid uppstart och följ instruktionerna som kommer upp på skärmen. (har du en orginalskiva så kan du starta datorn med den) Det är inte svårt.
 
Sv: Lösen på min dator??

Tack för svaren!

Så datorn går på CD skivan direkt då?
Utan att logga in så att jag kommer åt start.
Har även försökt att starta i felsäkertläge och den del
andra funktioner som fanns. Men den vill hela tiden
då fortsätta och bli inloggad, vilket ju inte går. Så det
blir stopp i vilket fall som helst.
Nu har jag iallafall gett upp. Lämnade in den idag hos en
reparatör. Min vanliga otur. Brukar få göra det 1 gång
om året den senaste tiden. Pga virusar och andra knäppa
grejer. Det brukar kosta 1000:- per gång.
Tyvärr. Hur gör ni? Brukar ni alltid kunna fixa allt själva?
 
Sv: Lösen på min dator??

Jag är långt ifrån en sådan som fixar allting med min dator själv (även om jag försöker i den mån det går) men att behöva lämna in datorn en gång om året tycker jag låter alldeles för mycket! Har du brandvägg och anti-virusprogram installerat på datorn? Om inte, se till att fixa det omedelbums! Det är det enklaste sättet att skydda sin dator på.
 

Liknande trådar

Äldre jag har sett massvis av personer dammsuga sina datorer, både stationära och bärbara flera gånger. När jag gjorde det straxt innan jul...
Svar
2
· Visningar
772
Senast: emlem
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 079
Senast: Magiana
·
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 685
Senast: Araminta
·
IT & mobiler Min dator mår synnerligen obra. Den har mått bra tills igår kväll, då jag satt och surfade och skulle ladda in lite bilder från...
Svar
2
· Visningar
1 169

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp