Bukefalos 28 år!

Löshoppningsövningar

Fia

Trådstartare
Söker bra löshoppningsövningar som framför allt är till för att ponnyn ska få tänka lite. Inte bara hoppa högt. Kombinationer är bra, men har blivit lite uttjatade. Så in med era favoritövningar :bump:
 
Sv: Löshoppningsövningar

Det är ju en form av kombination iofs, men ett enkel hinder följt av en eller flera studs gillar jag, får de både öka o bromsa själva. Jag bygger alltid löshoppningshindren så de kan hoppas från båda håll, så är det bara att vända hästarna;)
 
Sv: Löshoppningsövningar

brukar löshoppa ganska ofta, men då vi bara har en koral att löshoppa i, och 3 korta bommar, 2 långa + ett par hinderstöd så är det svårt med kombinationer, brukar istället ha enkel hinder med trav bommar före och efter, stuts, galopp bommar. en favorit nu är travbom-> litet räcke -> travbom. dock så är ponnyn jag tränar en sån konstig en som man inte får i galopp förens hindret är högre än 70cm :rofl: och det är då i lös hoppning, hästen är inte mer inriden än att man kan skritta ut henne än :)
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 497
Senast: zarmino
·
Hundträning Hej jag tänkte lära vovven att söka kantareller till nästa säsong. Skulle ni säga att det fungerar bra att lära in på torkade...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: hollypolly
·
Juridik & Ekonomi Har ni några sparmål för 2024 och i så fall; vad? Har själv satt ett väldigt högt mål för mig själv, vilket kommer att bli tufft med...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
15 231
Senast: Kakis
·
Skola & Jobb Jag är åter i arbetslöshetsträsket och ska söka jobb. Samtidigt är jag sjukskriven 50%. Det är svårt att hitta jobb ö.h.t. att söka...
Svar
6
· Visningar
811

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp