Bukefalos 28 år!

AgentCarter

Trådstartare
Verkar fan som jag har fått löss, sitter och kammar nu....

Vad är handlingsplanen? Kan hunden ha detta med?
 
Nej, lössen du har smittar inte till hund. Steg ett är att kamma, vilket du ju gör. Sen kan man göra på olika sätt, finns en nit free kam på apoteket, lite dyrare men outstanding bra, tar både ägg och lössen små som stora. Annars är ett valfritt schampo, när dottern fick köpte maken både en nit free och ett schampo med någon slags olja typ. Lila kartong? Funkade utan problem iaf, dom var borta på nolltid och har inte återkommit. :)

Angående hur man luskammar en snart fyraåring så funkade det för makens del att be henne stå still... Men muta med platta/telefon eller liknande?
 
Hedrin :)

Undvik medel som använder kemikalier för att ta död på dem (de blir resistenta rätt snabbt :meh:). Hedrin är olje baserat och kväver dem istället så det finns ingen resistans att bygga upp så att säga.
 
Hedrin :)

Undvik medel som använder kemikalier för att ta död på dem (de blir resistenta rätt snabbt :meh:). Hedrin är olje baserat och kväver dem istället så det finns ingen resistans att bygga upp så att säga.
Är något liknande had har haft i.
Tro inte fan på att min mamma hade rätt när hon kom med det för ett tag sedan och sa "Enda gångerna man får löss är antingen mitt i natten eller en söndag"

Har behandlat alla igår och nu så ska det tvättas och kammas, blir intressant det här...
Min son brukar inte behöva kammas är väl där problemet ligger
 
En väns brorsa klippte av sina döttrars hår när de fick löss. Fick påpeka att det liksom finns medel som tar hand om lössen nuförtiden :D Vännen blev lite ställd.

Hade velat se hans frus min när hon kom hem och döttrarnas långa blonda lockar hade blivit avrakade.
 
En väns brorsa klippte av sina döttrars hår när de fick löss. Fick påpeka att det liksom finns medel som tar hand om lössen nuförtiden :D Vännen blev lite ställd.

Hade velat se hans frus min när hon kom hem och döttrarnas långa blonda lockar hade blivit avrakade.
Övervägde det igår när jag kammade mitt långa hår, fy vilket slit!
 
Jag hoppas att ni har något söndagsöppet apotek, det finns riktigt bra lusmedel! Som akutmedel för att få hejd på dem så har jag använt vanlig olivolja i håret på barnet, det gör håret lätt kammat och dödar lössen, men inte lika effektivt som lusmedel men tillräckligt för att lugna en 10 åring som inte vill sova med levande djur i håret... ;)
 
Jag hoppas att ni har något söndagsöppet apotek, det finns riktigt bra lusmedel! Som akutmedel för att få hejd på dem så har jag använt vanlig olivolja i håret på barnet, det gör håret lätt kammat och dödar lössen, men inte lika effektivt som lusmedel men tillräckligt för att lugna en 10 åring som inte vill sova med levande djur i håret... ;)
Hade medel igår kväll, såg stor skillnad på vad som hamnade i kammen! Har inte ens förklarat för sonen, tur att han gick med på kamningen i vilket fall
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 400
Senast: turbofling
·
Hästvård Jag var och hälsade på i ett stall som verkade vara jättetrevligt. Så stod jag och stallägaren och pratade vid en hylla med kraftfoder...
Svar
15
· Visningar
1 491
Hästvård En ponny som står i samma stall som mina hästar har fått löss.. Inte min ponny men den behandlas smed switch tror jag. Hästarna står...
Svar
1
· Visningar
1 096
Utrustning Jag har väldiga problem med att hitta senskydd till min D-ponny. Han har oftast storlek ponny i höjd, men behöver full för att nå runt...
Svar
10
· Visningar
588

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp