Hon hade kliat sig så hon blivit knottrig i huden och metacam är ju nån värkmedicin. Det var så att den här kalla vintern kunde ha något att göra med att hästen kliar sig och det fanns inga löss och det vore konstigt också med löss då inga andra hästar kommit till stallet på många år. Forsatt tvätt med hexocil. Man får ju hoppas problemen upphör då vinterpälsen är borta.
Väldigt konstigt resonemang men det är ju veterinären som sett hästen

Du fick ingenting för att minska klådan? 😢
 
Ja och kliar de hudskador kan de ju vara smärtsamma med.

Men hur är det tänkt hästen ska sluta klia? Det saknar jag
Hästen har kliat sig ganska lite den här veckan. Hon kliar mest med tänderna nån gång ibland. Hon ska ju fortsätta tvättas så kanske det är meningen tvätten ska läka huden. Hexocil är ju mot svamp och bakterier. Lät ju på veterinären som att fukt och tjock päls inte är bra för huden.
 
Hästen har kliat sig ganska lite den här veckan. Hon kliar mest med tänderna nån gång ibland. Hon ska ju fortsätta tvättas så kanske det är meningen tvätten ska läka huden. Hexocil är ju mot svamp och bakterier. Lät ju på veterinären som att fukt och tjock päls inte är bra för huden.
Nej fukt kan ge flera problem. Du klippte den inte alltså. Har den mycket kvar att fälla?
 

Liknande trådar

Hästvård Har sett konstiga fläckar på hals och bakom öron på ett par av våra hästar. Som en äggsamling??:confused: 😶men det är som hårda smulor...
Svar
13
· Visningar
1 189
Senast: Livi
·
Hundhälsa Hej, jag hoppas kunna få några åsikter om min hunds kliande. Han är nästan 8 år och har haft klåda under hela sitt liv, vissa säsonger...
Svar
9
· Visningar
1 301
Senast: Vitsippan
·
Hästvård Jag har en häst med krullig, eller rättare sagt vågig, svans. Hon har väldigt tjock svans och mycket man (islandshäst). Fick idag en...
Svar
12
· Visningar
1 450
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 510
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp