Lössbekämpare hitåt!

Sv: Lössbekämpare hitåt!

KL

Jag startade den här tråden och tar upp den igen:crazy: För det har visat sig att min shettis VISST har haft och har löss, trots att veterinären sa att så inte var fallet. Han har kliat sig av o till hela tiden och har haft en "tråkig" päls o mjällig mankam. Nu har min nya nordisåring också börjat klia sig och har dessutom stora kala fläckar på hals o bakom öronen:(
Tog ut veterinär ( en annan...) på en gång och hon konstaterade snabbt att det var löss på henne så vi fick ett medel som heter Advantage och vi behandlar alla de långhåriga hästarna, de som har konstaterats ha löss.

Jag frågade om Switch eftersom jag redan behandlat shettisen med det och det inte har hjälpt men vetten påstod att detta Advantage hade större verkan.
Någon som har erfarenhet av det medlet?

Jag tycker det är HEMSKT att se dessa stora kala fläckar - hon har äntligen slutat klia sig men pälsen bara faller av mer o mer! Är det verkligen vanligt vid lusangrepp att de blir så kala:confused:
 
Sv: Lössbekämpare hitåt!

Frontline vet som finns att köpa på apoteket mot löss/ohyra på hund/katt
funkar bra även på häst. Sprayflaska.
 

Liknande trådar

J
Hästvård Vad gör man när inget hjälper:confused: Har en nordsvensk åring som för ett par månader sedan började klia sig på halsen, sedan spred...
Svar
11
· Visningar
2 012
Senast: Prick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp