Lokal dressyr i Laxå

cactuspower

Trådstartare
Eftersom det var många härifrån som skulle vara med och tävla så skriver jag en tråd om tävlingen eftersom jag själv ska vara med (eller ja vi får väll se :p) samt att jag hör ju hemma, och tävlar ju för LxRA.

Startfältet blir STORT, det är beräknat att det ska bli ca 80 starter och tävlingarna kommer hålla på hela dagen, fram till klockan 18!!
 
Sv: Lokal dressyr i Laxå

Ja, jag säger detsamma! Även fast hästen står uppstalld på anläggningen. :p
Stallet kommer väll vara fullt av folk som hyr boxar skulle jag tro, för uppstallning kommer ju finnas. Annars blir det ju jobbigt för de som startar 2 klasser.
 
Sv: Lokal dressyr i Laxå

o shit och jag som ska starta bägge! Tur hästen är snäll, så han står snällt i transporten då!
 
Sv: Lokal dressyr i Laxå

Lite uppdateringar ang. tävlingen kommer här!

Vi kommer inte att ta emot några efteranmälningar, men det kanske ni redan hade listat ut eftersom antalet startande är väldigt många. Dessutom kommer ett par ryttare få lottas bort. Maxantalet kommer vara 40 deltagare per klass och det hade kommit in totalt 56 anmälningar i LC:2 och 45 stycken i LB:1.


Domare i LC:2 kommer vara Ingrid Tivesjö och i LB:1 Inger Bald.
 
Sv: Lokal dressyr i Laxå

Jisses vad mycket starter :eek:
Tur man rider för laget då lär man inte bli bortlottad :)
Skulle ha box men jag anmälde rätt sent så risken
är att jag blir utan.
Nån som vet hur många lag som är anmälda?
 
Sv: Lokal dressyr i Laxå

Antalet lag har jag tyvärr ingen koll på förnärvarande.
Jag vet inte ens om klubben anmälde något lag nu, men jag tror i alla fall det.
Sedan skulle väll Degerfors och ÖFK ha lag i alla fall. Men det borde ju bli rätt många lag eftersom antalet starter är så pass stort!

Men ryttarmedelande kommer ju ut runt onsdagen som sagt och inom kort borde det ju komma ut mer info. om Div III på distriktets hemsida.

Vilken klubb tävlar du för föresten?
 
Sv: Lokal dressyr i Laxå

Jag tävlar för Kumla.
Lagryttare har ju företräde så man borde slippa bortlottning.
Tycker att det är kul att det är så pass mycket anmälningar.
Fast det är mindre kul när man blir bortlottad.
Det drabbade mig förra säsongen.

Har aldrig varit på den anläggningen så det ska bli roligt :)
 
Sv: Lokal dressyr i Laxå

Okej, Kumla RK då eller?
Eller rider du för Ryttarkamraterna Kumla?

Jo det blir kul att det är så många starter, det var länge sedan vi hade en lokaltävling där. Måste ha varit 4 år sedan i alla fall. Alla andra tävlingar är jämt i Nyhammar (har hästen där och bor i området, men är i Ågrena med.) Jo, det är klart att det inte blir så kul för de som blir bortlottade och ni som rider i laget har ju som sagt företräde.

Själv får jag se, har inte hört någonting om jag blivit bortlottad eller ej ännu i alla fall.



Anläggningen är trevlig i alla fall :)
Inte så jätte stor, men den är rätt så mysig.
Vi har ju en mindre ridskola med 7 st lektionshäsar samt 2 privata som går lektioner.
I lektionsstallet finns det även 2 st privatahästar och i privatstallet 12:an är det just
12 stycken privata. Sedan har vi ridlekis med shettisar och b-ponnyer, boxarna där är så söta! :) Det är 6 st små ponnyer i lilla stallet samt en stor privathäst där.

Och sedan finns det ett litet stall med plats för 3 hästar på andra sidan vägen men det hör egentligen inte till anläggningen.

Vi har ju ett ridhus som är ca 20 x 45-50 m eller något sånt där, det är något längre än 40 m i alla fall. Sedan har vi en rätt så stor ridbana och en lite mindre. Samt även ett ridtält.
 
Sv: Lokal dressyr i Laxå

Å andra sidan, om man tänker efter lite..så är det ju inte så himla ovanligt med 35-40 starter per klass när det är lagtävlingar.
Förra året låg det runt det antalet också. Men det är ju bra för klubben att anordna lagtävlingar eftersom man är garanterad starter! ;) Så man inte sitter där med för få anmälningar.. :(

Men det är kul att så många visat intresse! Och så får man väl hoppas inte bli bortlottad, men jag rider ju för laget iofs ..

men hur är det där, om man rider en klass för laget, slipper man bortlottning i andra klassen(om man nu är anmäld till två förståss ;) ) också då? eller är det bara lagklassen man "går säker i"?
För att får en sk framridningsklass?
 
Sv: Lokal dressyr i Laxå

Jag är inte helt hundra, men rimligtvis så borde man ju ändå ha företräde att slippa bli bortlottad och få en chans att rida en "framridningsklass" före de som inte ska rida i laget. Själv ska jag ju inte rida i laget alls, men jag har som sagt inte hört något om att jag inte ska starta ännu i alla fall.
 
Sv: Lokal dressyr i Laxå

Rider för Kumla RK

Väntar med spänning på ryttarmeddelandet :)
 
Sv: Lokal dressyr i Laxå

Frågar dej som har lite koll ;) Pauser i klasserna? Blir det några såna och när?
Fick ju meddelandet idag, Får rida bägge klasserna! *tur* :)
Hoppas på bra väder nu!
 
Sv: Lokal dressyr i Laxå

Min tränare hade också fått ryttarmeddelandet idag. men inte jag. buhu tänk om jag blir bortlottad. då blir jag arg, för jag valde mellan 2 tävlingar o tog denna istället, betalar dom min efteranmälnings avg. till den andra tävlingen istället :devil:?
 
Sv: Lokal dressyr i Laxå

Tyvärr vet jag inget om pauser osv. just för stunden.
Meddelar detta till dig när jag vet.
 
Sv: Lokal dressyr i Laxå

Fast ingen av dem som ska rida för Laxå har hittills fått ryttarmeddelandet :smirk:
Så förhoppningsvis får du också vara med och rida! Andra tävlingen, var det hopp eller?
 
Sv: Lokal dressyr i Laxå

Jaha så har hästen gått o blive sparkad i hagen med ordination promenader i två veckor, så för mej blir det ingen tävling på sön...inte heller nån lagtävlningen söndan efter..
Jag som faktiskt sett fram emot de här tävlingarna! :(
Jaja det är sånt som händer,tyvärr, jag ska iaf komma o kolla o se hur det går! och förståss! Heja fram laget! ;)
 
Sv: Lokal dressyr i Laxå

okej. jo den andra var hopp i Karlskoga. Men jag ska hoppa i Lanna helgen efter istället.
 
Sv: Lokal dressyr i Laxå

Gud så tråkigt! :(

Hoppas att hästen blir kry snart ändå så att du kan komma ut på lite tävlingar i vår och till sommaren. Själv skulle jag egentligen startat på min gamla sköthäst var det tänkt. En riktig ängel i dressyren :love: han är utbildad MSV dressyr och startade MSV ett par gånger i höstas. Sedan har han under hösten fått placeringar i alla starter han gjort upp t.o.m LA:5. Men så blev han halt så det gick inte :(. Vi ska åka in med honom till ATG till nästa vecka.
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 229
Senast: Fiorano
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
1 927
Senast: Jeps
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
8 074
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 591
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp