Lokalvårds lön

Anyo

Trådstartare
Jag försöker hitta en "lista" på lönerna inom lokalvård om vad som är minimun osv. Har jobbat på samma företag i över ett år nu jobbar ca 62% har jobbat tidigare inom yrket på annan plats. Det jag är lite fundersam på nu är har jag rätt till löne höjning eller inte? Sådant här är ju latin för mig. Har idag 117,48/h vilket är företagets grundlön.
 
Jag försöker hitta en "lista" på lönerna inom lokalvård om vad som är minimun osv. Har jobbat på samma företag i över ett år nu jobbar ca 62% har jobbat tidigare inom yrket på annan plats. Det jag är lite fundersam på nu är har jag rätt till löne höjning eller inte? Sådant här är ju latin för mig. Har idag 117,48/h vilket är företagets grundlön.
Är du med i facket och företaget har kollektivavtal kan du vända dig till din fackförening och fråga om du har rätt lön.
Det är tyvärr så att det finns inget kollektivavtal finns inte heller "listor" på vad man ska tjäna. Utan det sådan man får göra upp mellan arbetsgivare och arbetstagare.
 
Är du med i facket och företaget har kollektivavtal kan du vända dig till din fackförening och fråga om du har rätt lön.
Det är tyvärr så att det finns inget kollektivavtal finns inte heller "listor" på vad man ska tjäna. Utan det sådan man får göra upp mellan arbetsgivare och arbetstagare.
Ja det är jag . Tack så mycket då ska jag fråga dem :)
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 288
Senast: Whoever
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 757
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb I mitt yrke så är det vanligt att man får utbildningar för att avancera, kunna utföra svårare felsökningar, få mer ansvar osv. Detta...
2
Svar
37
· Visningar
2 132
Senast: Sol
·
Skola & Jobb Jag skulle vilja ta truckkort. Det känns som en användbar grej när det gäller jobb. Eftersom jag tar det mycket för att göra mig...
Svar
3
· Visningar
438
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp