London med bebis, vad tänka på?

Emro

Trådstartare
(Ja, jag startar trådar på löpande band idag.)

Om två månader åker vi på en liten tur till London i fem dagar. Lovisa kommer då att vara 5½ månad.
Vad ska man tänka på? Vad finns på plats som fungerar bra? Vad behöver man själv ta med?
Jag har nog tusen frågor, men det finns nog andra som vet bättre vad jag undrar och kan informera.
 
Sv: London med bebis, vad tänka på?

Flyger ni?
Skälet till att folk blir galna på skrikande & gråtande bebisar på flygplan är just för att bebisarna har ont i öronen av att flyga.
Ngt att tänka på.
 
Sv: London med bebis, vad tänka på?

Londons tunnelbana är inte överdrivet barnvänlig. Trång och varm.

En adapter är bra.

Annars vimlar det av den ålderskategorin, även av svensk härkomst :laugh:.

Ha en trevlig resa!
 
Sv: London med bebis, vad tänka på?

Jag vet inte hur vattnet är där, men här rekommenderar de att man kokar först till små barn.

En sjal elller sele kan nog vara skönt om man ska trängas.
 
Sv: London med bebis, vad tänka på?

(Ja, jag startar trådar på löpande band idag.)

Om två månader åker vi på en liten tur till London i fem dagar. Lovisa kommer då att vara 5½ månad.
Vad ska man tänka på? Vad finns på plats som fungerar bra? Vad behöver man själv ta med?
Jag har nog tusen frågor, men det finns nog andra som vet bättre vad jag undrar och kan informera.


MEEEEEJ!!! Jag vill med följa med!:D
 
Sv: London med bebis, vad tänka på?

Man kan också tänka på att engelsmän inte är lika välvilligt inställda till offentlig ammning som vi är i sverige. Kanske är annorlunda inne i en storsta än på landsbygden men där är det inte poppis att amma tex på den lokala puben...
 
Sv: London med bebis, vad tänka på?

Amningen är tyvärr redan nedlagd så det behöver jag inte fundera över.

Vad finns i erästtningsväg/barnmatsväg? Eller ska jag ta med allt själv?
 
Sv: London med bebis, vad tänka på?

Vet inte alls vad det finns för utbud av ersättning osv. Det enda jag vet är att det INTE finns välling så jag skull nog ta med vad jag behövde om jag inte skulle vara borta jättelänge.
 
Sv: London med bebis, vad tänka på?

Jag antar att vi har ungefär samma utbud som England, och vi har ett par olika ersättningar, typ Cow and Gate och SMA. Välling har vi inte men det är ju bara mixad gröt ändå. Ersättningarna finns både i tetra och pulver.
 
Sv: London med bebis, vad tänka på?

Jag var i London när min son var 4 månader.

Det känndes ändå lättast att ta med pulver för ersättningen och vällingen, istället för att köpa där. Mest för bekvämligthetens skull. Annars var det inga problem alls att åka dit. En nappflaska på flyget bara för att dricka ur under start/landning. Det som var jobbigast med det var ju att säkerhetskontrollen tog en evig tid eftersom man ju inte får ta med sig vad som helst ombord. Så räkna lite längre tid för att komma igenom det med bebis.
 
Sv: London med bebis, vad tänka på?

Man kan också tänka på att engelsmän inte är lika välvilligt inställda till offentlig ammning som vi är i sverige. Kanske är annorlunda inne i en storsta än på landsbygden men där är det inte poppis att amma tex på den lokala puben...

Men det är ju för att det är en pub. De har aldrig skapats för att vara barnvänliga överhuvudtaget även om de på senare år ofta välkomnar barn och har "family room" och trädgård. Många välkomnar dem fortfarande inte och barn får absolut inte vara kvar ens på barnvänliga pubar efter 21.00 eller vara med framme vid bardisken.

London är annars rätt barnvänligt även om det mest är för äldre barn i "aktivitetsålder".

Tunnelbanan är som sagt inte så barnvänlig utan ganska varm men är det bara några stopp så är det ju fortfarande snabbare än att kämpa med andra färdmedel. Däremot är det inte överallt man bekvämt får ner en vagn utan det kan bli ett väldigt kånkande. Nuförtiden har tunnelbanekartornas bilder även med rullstolssymboler där det finns hissar men annars finns det inte och en del är fulla av trappor.

Princess Diana Memorial Playground i Kensington Gardens är kanske inte så kul ännu som om några år men de har toaletter med skötbord och annat för de små om man är ute och går och det finns kanske något som lockar - att gå på de musikaliska plattorna eller så.

Besök Early Learning Centre och shoppa! Väldigt inspirerande:

http://www.elc.co.uk (tillfälligt nere men sajten nedan har adress)
http://www.londontown.com/LondonInformation/Shopping/Early_Learning_Centre/74fe/

Här har du förövrigt en bra sajt om ställen som välkomnar de små:

http://www.londonbabies.co.uk/
 
Sv: London med bebis, vad tänka på?

Tack för alla tips :).
Det blir ju av naturliga själ lite annan karaktär på resan än om vi hade åkt själva :D.
 
Sv: London med bebis, vad tänka på?

Tänk på att även barnet behöver Försäkringskassans plastkort som visar att hon har rätt till vård inom EU. Går att beställa på deras hemsida under "utomlands".
 
Sv: London med bebis, vad tänka på?

Tänk på att även barnet behöver Försäkringskassans plastkort som visar att hon har rätt till vård inom EU. Går att beställa på deras hemsida under "utomlands".

Fast i Storbritannien betalar du ändå inte på sjukhus och kortet fixar väl inte hemtransport och liknande?
 
Sv: London med bebis, vad tänka på?

Å andra sidan är kortet gratis, så det finns ingen anledning att inte skaffa det! :D
 
Sv: London med bebis, vad tänka på?

Tänk på att även barnet behöver Försäkringskassans plastkort som visar att hon har rätt till vård inom EU. Går att beställa på deras hemsida under "utomlands".

Vad är det? Aldrig haft med på någon resa...
 
Sv: London med bebis, vad tänka på?

Fast ett sånt behöver till och med jag för att få gratis vård i Sverige. (jag är utskriven)
 
Sv: London med bebis, vad tänka på?

Flyger ni?
Skälet till att folk blir galna på skrikande & gråtande bebisar på flygplan är just för att bebisarna har ont i öronen av att flyga.
Ngt att tänka på.

Det behöver inte alls ha med det att göra.
Vi har flygit fyra gånger med vår 6-månaders, första gången när hon var 4 och andra gången förra veckan. Hon skrek inte någonting alls och behövde inte heller ammas eller äta ur flaska under landningen.

Däremot var det andra barn som skrek för att de var tvungen att vara fastspända, inte kunde röra sig som de ville, satt obekvämt eller inte.

Det måste inte ha med öronen att göra.
 
Sv: London med bebis, vad tänka på?

Londons tunnelbana är inte överdrivet barnvänlig. Trång och varm.

Och mängder av trappor!
Bussarna har ofta smala ingångar också.

Jag är bäst på London utan barn men annars är 5,5 månader perfekt att resa med!!

Ha det så kul!
 
Sv: London med bebis, vad tänka på?

Vi har varit iväg fyra dagar till Istanbul och en vecka på Teneriffa och vi släpade med ersättning, både tetror och pulver och lite barnmatsburkar.

Mest för att slippa krångla med hennes mage då hon är rätt känslig och reagerar på nya saker.

Enklast att ha en nöjd bäbis som inte får ont i magen på semestern!
 

Liknande trådar

Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
546
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 406
Senast: Vovve
·
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
587
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 774
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp