Long time-no see!

mimmipigg

Trådstartare
Länge sen jag varit inne på Buke.
Vad har hänt finns det några gamla seniorer kvar?
Jag har kört en total make-over av mitt liv, vad har hänt här?
Noterar att *kräksmileyn* äntligen lanserats ;)
men annars då?

Sv: Long time-no see!

Dig har jag tänkt på! Och undrat varför du gick upp i rök :D

Här händer nog inte så mycket egentligen. Jag själv försöker starta flest antal (ointressanta kanske :p) trådar när jag är nyfiken på något :)

Välkommen tillbaka. :)

Det har väl inte hänt så jättemycket. Det är samma gamla buke. Några har separerat, några har träffat kärleken, några har sålt av hästar, några har köpt fler. Sådär det vanliga i livet. :)

Jag hamnade tillsammans med några andra bukemänniskor i FB-träsket.
Har efter 31 år skilt mig, flyttat och lämnat hela mitt gamla liv bakom mig
förlorat min far, varit tvungen att avliva min hund som drabbades av en snabb cancer.
Engagerat mig i en samhällsfråga som är oerhört viktig denna sommar, jobbat allt min
trasiga kropp orkat och lite till.
Gått ner 63 kilo i vikt ...
Träffat en ny man som är ganska många år yngre än mig men det är på upptäckar-
stadiet än så länge, vi är båda ganska trasiga figurer rent fysiskt och det är inte bara
att sätta ihop två såna hur som helst.
Ska börja jobba 25% 1/10, med en helt fantastisk arbetsbeskrivning - gör vad du vill
bara det händer något!
Det var väl mitt liv i kortform ;)

Ta leden över fjällen som passerar Slipsikken och Raukasjö tills du kommer till grannkommunen.

Jo, det kan man säga...det konstiga är att allt känns så rätt.
Jag har flyttat från den by jag är uppväxt , där jag kämpat med näbbar och klor för att utveckla och föra saker framåt.
Nu klarar jag nästan inte av att åka dit, det är ett sånt motstånd att jag t o m drabbats av panikångestattacker ...
Körde i våras i samband med att jag flyttade en natt runt i byn på alla vägar och skogsbilvägar och kände bara
en total och fullständig tomhet och utanförskapskänsla. Mycket märkligt.
Har blivit mycket vänligt bemött i min nya kommun och jag som aldrig bott i lägenhet trivs fantastiskt i min gamla lägenhet.
Var inget bråk som gjorde att vi särade på oss, det var bara slut.
Men en rejäl twist i livet är det.

Välkommen tillbaka!
(Är det någonting kvar av dig.:..?..jisses, 63 kg.....)

Det låter som om du gjorde helt rätt som drog upp pålarna och satte ner dem på ny okänd mark och i annorlunda bostad.

Förresten, rattar du fortfarande pärlan?

Rattar numera en tysk ...som jag vill bli av med känns lite onödigt att ha en bil på parkeringen som tankas var 4-6 vecka.
Lite mycket pengar som står där till ingen nytta.

Rattar också tysk nu, blev övertalad till 4hjuldrift och Cittrorna finns ju inte i sådant. (Gashydralfjädring+4hjuldrift i samma bil*drömmer*)
Men pärlan står avställd på gården och jag tittar längtansfullt på den när jag surar över tyskens påhitt....
Nästa bil blir en Cittra....

Lite senare än di annre' ...;Men välkommen tillbaka...livet behöver lite omruskningar så man känner att man lever :love:

Jo, här har det ruskats så löven faller av träden ;)
Men jag känner mig lycklig!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
678
  • Artikel Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
1 040
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 🌺Nu skriver jag helt öppet om mig även om det är ett starkt ämne. Fast många drabbas eller är, varit anhörig. Men det finns häst i...
Svar
0
· Visningar
860
Senast: blommma
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka... 7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 822
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka