Sv: Longboard
Jag fick prova att åka longboard igår. Jag var fasligt dålig och höll mig i stödperson hela tiden (jag var inte sådär värst sugen på att trilla på blöt asfalt med min vita klänning heller...) men jag tror fasen jag tyckte det var roligt

Vet inte om jag ska köpa nån bräda själv, kollade runt lite nu och insåg att det nog är massor man ska ha koll på innan man kan köpa en som passar en? Hur känner man igen en bra bräda för nybörjare? Är det svårt att lära sig själv?
Tell me everything!
Hej! Vad roligt att du funderar på att börja åka! Det är inte bara roligt att åka, det är även ett fantastiskt transportmedel! Jag åker bräda till jobbet, affären, ja nästa överallt. Det är det underbart, en otrolig frihetskänsla.
Visst ramlar man ibland, men det är lätt att åka longboard, lär dig bromsa så är halva jobbet gjort.
Det är inte så himla mycket att tänka på.
Hur mycket är du beredd att lägga om du skulle köpa en?
Finns mängder av Skatbutiker, både på nätet och på stan.
Vad vill du ha för bräda, ska det vara en downhillbräda, eller en cruisbräda?
Finns en uppsjö olika longbards på tex Stadium och liknande, dem brädorna är inga höjdare, varken för nybörjare eller pros.
Var bor du? Vid Björns trädgård i Stockholm ligger Kahalani, jätte duktig personal, några av dem tävlar själva. Otroligt kunniga och hur trevliga som helst. Bor du i Stockholm så tycker jag du ska dit, man får provåka mängder av brädor, för att se vilken som känns bäst.
Bor du i någon annan stad, glid till en skejtaffär och fråga.
Vill du beställa på nätet hjälper jag dig gärna plocka ihop en grym bräda, det brukar bli ganska billigt.
Lycka till!