Bukefalos 28 år!

Longering med hund

eldhroka

Trådstartare
Sitter och skrattar för mig själv. I höstas anmälde jag mig till en kurs i longering med hund och de skulle höra av sig när de funnit minst 5 intresserade och de hittat ett datum som passade instruktören. Men de har inte hört av sig och det kanske var lika bra. Jag frågade redan då om hur det gick till, att jag ju är hästmänniska från början och att man då longerar med lina. Hon sa något om lina så jag sa att det blir ju bra.

Började tänka på det ikväll igen då jag vill hitta på något mer aktiveringsaktigt för mig och hundarna så på promenaden började jag klura lite och satte fast en och en hund i en stolpe medan jag provade lite longering med den andra. Nu kom jag iallafall hem och sökte på longering med hund på youtube och började gapskratta. Det var inte alls vad jag tänkt mig. Ser väldigt roligt ut men det hade nog inte gått jättebra med någon av mina på kurs :D Jag frågade ju så att det inte var så att man skulle löslongera då jag inte litar på mina hundar lösa med andra hundar och därför inte börjat med agility trots att både jag och hundarna tycker att det är roligt. Vi har alltså tränat det när ingen annan varit på klubben förut samt byggt upp en liten egen bana hemma i trädgården nu.

Är det någon som provat på det här? Ser som sagt jätteroligt ut även om det var helt annars än jag trodde :D
 
Att de ska få göra av med överskottsenergi och aktiveras på något vis antar jag. Jag tänkte personligen att det kunde vara roligt då när jag anmälde mig. Få göra något annat och att hunden jag tänkt anmäla skulle få springa av sig lite extra. Det är ju faktiskt också, nu när jag ser det såhär lydnad och kontakt med föraren inblandat även här :) Ville mest gå en kurs där alla inte var i "tävlings mode", där alla kanske var mer nybörjare och inte bara tänkte tävling.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har lite funderingar på det här med hund. Mer och mer önskar jag att jag hade en hund i mitt liv, jag ströläser lite trådar här på...
Svar
16
· Visningar
1 507
Senast: Lingon
·
Hundträning Jag har en liten valp på 5 månader av en sällskapsras som definitivt hör till de mer lugna även för rasen. Hon har lätt att bara sitta...
Svar
15
· Visningar
1 550
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 704
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Måste få skriva av mig, jag skriver från ett nytt konto då detta är så känsligt och skit jobbigt. Skriver i stress och ångst så ha gärna...
2
Svar
39
· Visningar
10 067
Senast: Extrakonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp