Löshoppning, hur tidigt?

Sv: Löshoppning, hur tidigt?

Det finns ju allmäna kurser där fler tränar löshoppning för tränare. Det brukar vara de olika rasförbunden som anordar dem och där är alla hästar från två år välkomma, så runt två tycker jag är lagom att börja...

Så innan tvåårsbetet kan det vara ok att hästen är endel löshoppad och "kan sin grej" så att säga men inte på högre höjder? Givetsvis beroende på hur de växer.

Jag började löshoppa min häst när hon var 1-åring. Hoppa ca 1 gång per månad. Höjd 50-70cm. Sedan som 2-åring varannan vecka med ökat krav för att vara väl förbered till 3-årstestet. Som nu är om några veckor. Har hela tiden löshoppat för tränare. Men mycket beror på sin egen häst och vad man har för mål.

Liknande trådar

Hästhantering Det här är egentligen inget stort, men jag brukar träna en häst för hand. Jag har växt ur henne och kan inte rida henne längre, men...
Svar
11
· Visningar
958
Senast: Edla
·
Träning Hej Jag har ett problem med en häst som jag har börjat träna. När jag longerar honom så lyssnar han perfekt på mig i höger varv, han...
Svar
1
· Visningar
475
Senast: Edla
·
Träning Jag hoppas att ni kan hjälpa mig med lite tips och idéer över hur jag kan träna min häst att stanna. Jag har en ung Nordsvensk...
Svar
15
· Visningar
990
Senast: skogaliten
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är... 2
Svar
20
· Visningar
1 755
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Småbarn, vitaminer, kosttillskott?
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur