Sv: Loss i sidorna!-hästen.
axel skrev:
Jo, men både vi o hästen har en svagare/ stelare sida o för att undvika överträning åt ena hållet(det svåra), så kan man göra ett understödjande tygeltag- som är till för att komma åt den med skänkeln bättre.
Ja men ibland har jag nog överdrivit hästens problem pga det är mina egna.
Jag har en svagare vänstersida, helt klart. som de flesta. Men det har varit extra problem för mej (ursäkt

vill g'ärna tro att det är så) eftersom jag i grunden är vänsterhänt och tvingades av lärare skriva även med höger. Jag blev både och.
Vissa saker gär jag automatiskt med vä vissa med häger. Min bild av mej själv har varit liksidig, länge. Så är det inte. Vä sdian har blivit svagare, pga att mycket är anpassat för högerhänta och jag gör mycklet med höger.
Extra rpoblem är att min hjärna blir totalkaos pga den är i grunden vänsterinriktad s a s men jag är mycket hö inriktad i vardagslivet och ja det blir ibland toatlt kaos. Jag kan tänka häger men göra vänster.

Stora problem med det.
Så jag kan sitta på hästen och tänka att föra fram inner hö häft men i praktiken gära tvärtom.
Jag är väldigt medveten om det. Men ibland rusar hjärnan och kroppen före i reaktioner.
Jag inser i alla fall att vänster måste jag ha koll på, lättare att vika tex. Svårare att få till med egna rörelser, tex tygeltag. Men känner mej ibladn hopplös som ryttare.
Kunde vä'l i o f s besöka gymet oftare (=någon gång alls) finns ett på jobbet men har aldrig varit där
Tänk er att vara häst åt mej