Lufttorka eller handdukstorka?

LĂ„ter ni disken lufttorka eller handdukstorkar ni?

  • Lufttorka

    Röster: 102 95,3%
  • Handdukstorka

    Röster: 5 4,7%

  • Antal omröstningsdeltagare
    107
  • Omröstning stĂ€ngd .
Man kan olja in dem, vĂ€l? đŸ€”

En av min avkomma ar en mycket duktig finsnickare pa fritiden. Jag har en jattefin skarbrada han har gjort till mig och den diskas bara ordentligt nar det verkligen behovs och oljas ganska ofta med en "lemon thingy" som avkomman da och da fyller pa och aterkommer med. :)
 
I princip allt lufttorkas, nu mer pÄ ett diskunderlÀgg frÄn IKEA (vill inte ha diskstÀll, tar för mycket plats). Enda gÄngerna jag handdukstorkar Àr nÀr jag ska anvÀnda det direkt eller det börjar bli ont om plats.
 
Lufttorkas. det tar energi nog att diska. Slöseri pÄ energi att torka. Allt lufttorkas, knivar som trÀskÀrbrÀdor, har bara billigt sÄ för mig spelar det ingen roll.
 
Brukade endast lufttorka men har pÄ senaste tiden börjat handdukstorka eftersom annars blir det bara stÄende i ett berg (har mycket liten diskbÀnk).
KÀnns mycket effektivt, sÀrskilt om man Àr ensamhushÄll. :)
Jag har som sagt problem med att hamstra i sjÀlva diskhon istÀllet, men dÀr syns det i alla fall inte lika mycket. ;)
 
Brukade endast lufttorka men har pÄ senaste tiden börjat handdukstorka eftersom annars blir det bara stÄende i ett berg (har mycket liten diskbÀnk).
Har hört om argumenten om berg och bli stÄende förut och det förvÄnar mig. Ni anvÀnder vÀl grejerna? Jag tar frÄn diskstÀllet i första hand, sÄ "tömmer" man det liksom utan att aktivt tömma det, sÄ nÀr man vÀl tömmer det sÄ Àr det inte mycket kvar....
 
Som @Sel sa, Àr man ensamhushÄll sÄ kan berget lÀtt bli stÄende i ett antal dagar. Jag anvÀnder inte samma kastrull, stekpanna, etc sÄ fort jag diskat det. SÄ det blir ett berg. Exempel. Jag steker plÀttar en dag med vispad grÀdde och sylt. PlÀttjÀrn, bunke för att vispa grÀdden i, kniv och gaffel, tallrik och syltsked. NÀsta dag gör jag en kycklinggryta. SkÀrbrÀda, vass kniv, kastrull, stekgaffel, slev. Osv, osv. NÀr man Àr en person och inte vill leva pÄ samma sak varje dag sÄ blir det lÀtt mycket disk stÄende eftersom det Àr mycket men inte tillrÀckligt mycket.
 
Har hört om argumenten om berg och bli stÄende förut och det förvÄnar mig. Ni anvÀnder vÀl grejerna? Jag tar frÄn diskstÀllet i första hand, sÄ "tömmer" man det liksom utan att aktivt tömma det, sÄ nÀr man vÀl tömmer det sÄ Àr det inte mycket kvar....
Inte snabbt nog. Har jag fyra tallrikar i diskstÀllet anvÀnder jag en och sÄ stÄr det fyra kvar. JÀttefult! Jag föredrar att direkt stÀlla upp dem i skÄpet.
 
Vad skönt! :up: Jag har lyckats fÄ tvÄ trÀskÀrbrÀdor att slÄ sig och spricka nÀr jag bara stÀllde dem pÄ högkant. Sedan jag började torka av dem har de hÄllit sig i skinnet.
Om man stÀller en trÀskÀrbrÀda pÄ en handduk slÄr den sig inte. Men stÀller man den direkt pÄ diskbÀnken kan den bli stÄende i en "pöl" vÀldigt lÀnge och dÄ kan den slÄ sig. Det gÄr ocksÄ att torka skÀrbrÀdor i diskstÀll sÄ de kommer upp frÄn bÀnkskivan för att undvika problemet.
 
Lufttorkar dÄ jag hittade bra diskstÀll som passar bra. Samt diskar alltid efter hand.

Fixar inte att ha en överfylld diskho som min sÀrbo kan ha
 
LÄter Àven en del frÄn diskmaskinen lufttorka. Slö och lat och har ingen lust att torka en del frÄn diskmaskinen som Àr fuktigt.
 
Av det jag diskar för hand sÄ lufttorkas allt utom knivarna, de Àr för dyra för att jag ska riskera att de blir liggande i vÀta för lÀnge.
 
Inte snabbt nog. Har jag fyra tallrikar i diskstÀllet anvÀnder jag en och sÄ stÄr det fyra kvar. JÀttefult! Jag föredrar att direkt stÀlla upp dem i skÄpet.
Okej, ni har rÀtt, jag tÀnkte mig inte för! :D HÀr gÄr det ju Ät lite fortare ÀndÄ.
 

Liknande trÄdar

  • LĂ„st
Hemmet Med tanke pÄ tros-trÄden och hur ofta man byter dessa: Hur ofta byter ni badhanddukarna? AlltsÄ de som anvÀnds i badrummet efter dusch...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
8 568
Senast: Hedinn
·
  • Omröstning
Mat Kan du tÀnka dig att Àta insekter? Har du provat? Vilka insekter kan du tÀnka dig att Àta? I vilken form? Jag har sett att det finns...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
6 721
Senast: Stinaelin
·
Relationer TrÀffade en kille pÄ tinder för lite mer Àn ett Är sedan. Han bodde 5 h ifrÄn mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 018
Senast: Whoever
·
Hemmet Ska det lÄta nÀr en snurrar tvÀttmaskinstrumman tom för hand?
Svar
10
· Visningar
431
Senast: Murphy
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp