Lufttorka eller handdukstorka?

Låter ni disken lufttorka eller handdukstorkar ni?

  • Lufttorka

    Röster: 102 95,3%
  • Handdukstorka

    Röster: 5 4,7%

  • Antal omröstningsdeltagare
    107
  • Omröstning stängd .
Tillhör den minoritet som handdukstorkar, gäller dock mest glas, det mesta går i maskin.

Lufttorkning gör att glasen blir ofräscha med stora kalkfläckar.

Dessutom blir disken torr fortare och kan ställas på sin plats och inte ta upp plats i världens minsta kök.
 
Allt, precis allt lufttorkas. När det är torrt så ställs/läggs det in på sin plats. Diskar morgon, lunch kväll 😁
 
Ni som diskar för hand, torkar ni disken med handduk eller låter ni den lufttorka?
Det beror ju på om diskstället är fullt eller inte :D

Dvs om tio personer ätit och du handdiskar finns ju inte valet att lufttorka.
(diskar normalt med diskmaskin, men när vi diskade för hand.)

Utom knivarna såklart, de handdiskas och torkas dirkekt.
 
När ett diskställ är fullt är relativt. Går att utveckla avancerade tekniker för hur man maximerar vad som kan staplas. Med planering kan man dessutom lägga en massa saker mot diskbänkskanten så de får tillräckligt luftflöde under och sedan stapla vidare med andra saker som t.ex. läggs på kastrullhandtagen eller lutas mot varandra.

Diskar sällan och torkar aldrig. Har nyligen hängt mitt diskställ i krokar på väggen för att ha utrymme i två plan.

Viktigt att låta saker rinna av och torka de pölar som blir på bänken.
 
Jag hade problem med diskberg förut så ställde upp det mesta i ett skåp och använder nu bara en gaffel, några matknivar, två glas, två muggar, två tallrikar, två skedar, tre frukostskålar och några saker till. Så nu blir det inte berg längre. :up:
Fast det funkar ju inte om man är många i familjen.
 
Jag hade problem med diskberg förut så ställde upp det mesta i ett skåp och använder nu bara en gaffel, några matknivar, två glas, två muggar, två tallrikar, två skedar, tre frukostskålar och några saker till. Så nu blir det inte berg längre. :up:
Fast det funkar ju inte om man är många i familjen.

Jag är ensamhushåll och har en liten diskmaskin. Både det som diskas i maskinen och för hand till diskstället har nästan bestämda platser och det ser väldigt likt ut från tillfälle till tillfälle. Väldigt skönt faktiskt!
 
Tillhör den minoritet som handdukstorkar, gäller dock mest glas, det mesta går i maskin.

Lufttorkning gör att glasen blir ofräscha med stora kalkfläckar.

Dessutom blir disken torr fortare och kan ställas på sin plats och inte ta upp plats i världens minsta kök.
Ah äntligen ytterligare en som tar hänsyn till kalkfläcksfaktorn! Har suttit och undrat: bryr sig inte folk om kalkfläckar, har de inte kalk i vattnet??
 
Ah äntligen ytterligare en som tar hänsyn till kalkfläcksfaktorn! Har suttit och undrat: bryr sig inte folk om kalkfläckar, har de inte kalk i vattnet??

Måttet till vattnet till kaffebryggaren och den där kannan kaffet rinner ner i sköljer jag oftast bara av och ställer i diskstället. De har kalkfläckar. Bryr mig mycket lite om det. Om det är en tom plats i diskmaskinen kan de få åka med där någon gång om året :)
 
Måttet till vattnet till kaffebryggaren och den där kannan kaffet rinner ner i sköljer jag oftast bara av och ställer i diskstället. De har kalkfläckar. Bryr mig mycket lite om det. Om det är en tom plats i diskmaskinen kan de få åka med där någon gång om året :)
Kalkfläckar på kaffekanna stör, men inte så mycket att jag handtorkar. Blir mindre fläckar om de får åka i diskmaskinen.
 
Jag hade problem med diskberg förut så ställde upp det mesta i ett skåp och använder nu bara en gaffel, några matknivar, två glas, två muggar, två tallrikar, två skedar, tre frukostskålar och några saker till. Så nu blir det inte berg längre. :up:
Fast det funkar ju inte om man är många i familjen.

Varför bara en gaffel men flera matknivar? 😁

Jag är som ett barn och använder mest sked, sen gaffel men sällan knivar.
 
Varför bara en gaffel men flera matknivar? 😁

Jag är som ett barn och använder mest sked, sen gaffel men sällan knivar.
Använder knivar till att bre mjukost men sällan till maträtter.
Förut hade jag bara ett glas o en tallrik men nån gång när jag inte orkade diska så plockade jag ner några saker från överskåpet.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Med tanke på tros-tråden och hur ofta man byter dessa: Hur ofta byter ni badhanddukarna? Alltså de som används i badrummet efter dusch...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
8 366
Senast: Hedinn
·
  • Omröstning
Mat Kan du tänka dig att äta insekter? Har du provat? Vilka insekter kan du tänka dig att äta? I vilken form? Jag har sett att det finns...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
6 600
Senast: Stinaelin
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 037
Senast: Whoever
·
Hemmet Ska det låta när en snurrar tvättmaskinstrumman tom för hand?
Svar
10
· Visningar
405
Senast: Murphy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp