Bukefalos 28 år!

Luftvägstrassel

Iddefixen

Trådstartare
Min hund verkar ha lite problem med sina luftvägar. Han kan inte skälla - det skär sig och det verkar göra ont. Han sitter och smaskar mycket, han hostar inte. Däremot låter det som om det sitter ngt i halsen och han vill ha upp det. Jag kan inte se något och han är pigg och glad och inte allmänpåverkad.

Vad ska jag göra?
 
Sv: Luftvägstrassel

min hund lät lite likadant och hostade ibland så han nästan spydde. Han har nån lindrig form av kennelhosta som man kan få trots vaccin
 
Sv: Luftvägstrassel

Han hostar ju inte - iaf inte än.
Jag fick för mig att någon liten flis av ex märgbenet han tuggat på kanske hamnat fel - han "klöker" lite då och då när han tuggat på det.

Svårt sånt här :confused:
man oroar ju sig till tusen!!!
 
Sv: Luftvägstrassel

Jag hade ringt veterinär. Nu är det helg också så bättre att ringa så man slipper åka dit på jourtid.
Du skriver ju han verkar ha ont, då är det ingen tvekan att ringa tycker jag.

Ta inte illa upp nu, men jag blir varje gång förvånad över sånna här trådar. Varför skriver man hit först och inte bara ringer och rådfrågar med en veterinär.
Jag kan förstå man frågar om man har stora problem som även vet går bet på, men annars förstår jag inte.
 
Sv: Luftvägstrassel

Jag ringde veterinär samtidigt - men det är hopplöst att komma fram till Blå Stjärnan. Men nu har jag fått tag på dem - och det gjorde en inte mkt klokare - mer än att jag fick en tid på tisdag.

Ont verkar han inte ha - mest irriterad och hes. Iofsg oviljan att skälla tyder ju på obehag....
 

Liknande trådar

Hundträning Jag behöver råd från er! Vi har en hund som är strax över 1 år. Hon skäller oerhört mycket på andra hundar. Vi har verkligen försökt...
2
Svar
30
· Visningar
1 606
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Trassel12
·
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 268
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp