Luktsinne efter covid

Jag upptäckte idag att jag inte känner den goda doften av saffran... 😱
Men nej 😭

Jag har märkt att jag börjar känna dofter i luften utomhus lite mer. Dock inte morgondoft och skogsdoft utan mer: "Människa som överdoserat sin parfym" Men det är ändå ett trevligt avbrott i den annars doftlösa världen. Känner mer och mer rök som inte luktar rök också hoppas verkligen den fantomdoften försvinner för den är inte kul.
 
Det går fortfarande framåt även om jag absolut inte har fullt luktsinne än. Gick snabbt igenom IKEA och kände doft från doftljusen - på avstånd! Innan har jag fått köra ner näsan i ett doftljus för att känna något om ens då. Kände även doften av avgaser när en bil kallstartade i kylan och idag doften av tvåtaktsolja från en moped. Jag ger inte upp hoppet om att känna skogsdoft till våren. Jag ska vaccinera mig igen mot covid imorgon och hoppas det hjälper om jag skulle få det igen. Jag vet att vaccinet bara skyddar mot allvarlig sjukdom men man kan ju önska lite :)
 
Är det bara jag som kan tappa luktsinnet totalt vid vanliga förkylningar också?? Jag skulle kunna ÖSA på mig parfym, sätta näsan precis på fläcken, dra in ett djupt andetag och känna absolut INGENTING. Eller byta bajsblöjor på jobbet utan minsta problem... ;) Vid sådana tillfällen kan lukten vara borta i en vecka-10 dagar. Och det är alltså inte för att jag är täppt i näsan, utan luktsinnet försvinner för mig....
Ja! Allt smakar papp!
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 441
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 424
Senast: Linn-Nora
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 068
Senast: Sasse
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp