Lunch på jobbet

Jag äter i stort sett aldrig lunch. Åtminstone inte i ordets rätta bemärkelse. Möjligen tar jag en smörgås eller en tallrik yoghurt men det kan ske likaväl klockan 10 som klockan 15.
Mitt huvudmål med lagad mat äter jag på kvällen när stallet är klart.

Skulle jag börja äta lunch så hade jag satsat på matlåda. Vi kan äta samma mat som de intagna äter men det blir i mitt tycke orimligt dyrt vilket det också är att äta ute. (Jobbar i centrala Malmö så det finns gott om matställen av skiftande slag.)

På min arbetsplats är det vanligast att man har med sig lunchlåda (lagad mat eller mackor/yoghurt varierar). Det finns ett gäng som går ut och äter varje dag men de flesta har med sig.

Jag hade nog frågat om tillfälle gavs annars tagit med mackor eller liknande som äts kallt så det är enkelt att vara flexibel första dagen.

På vårt jobb är ve ett gäng som nästan alltid har matlåda och sen några som har ibland och ytterligare några som alltid äter ute

Jag äter i stort sett aldrig lunch. Åtminstone inte i ordets rätta bemärkelse. Möjligen tar jag en smörgås eller en tallrik yoghurt men det kan ske likaväl klockan 10 som klockan 15.
Mitt huvudmål med lagad mat äter jag på kvällen när stallet är klart.

Skulle jag börja äta lunch så hade jag satsat på matlåda. Vi kan äta samma mat som de intagna äter men det blir i mitt tycke orimligt dyrt vilket det också är att äta ute. (Jobbar i centrala Malmö så det finns gott om matställen av skiftande slag.)

Jag ska ju erkänna att det är det jag har gjort tidigare, och som jag gör hemma. Äter mackor, yoghurt, kvarg eller liknande och varm mat på kvällen. På mitt tidigare jobb, inte det i butiken, åt de andra som jag.

Någon frågade om rundvandring, det fick jag inte och vid intervjun var jag helt hundra på att jag inte skulle få jobbet, så jag tänkte inte på att fråga heller. Men jag tar med mig något, så får jag se hur de andra gör. Det börjar en person samtidigt som mig, och som jag förstått det kommer jag och hen jobba med ungefär samma saker.

Jag ska ju erkänna att det är det jag har gjort tidigare, och som jag gör hemma. Äter mackor, yoghurt, kvarg eller liknande och varm mat på kvällen. På mitt tidigare jobb, inte det i butiken, åt de andra som jag.

Någon frågade om rundvandring, det fick jag inte och vid intervjun var jag helt hundra på att jag inte skulle få jobbet, så jag tänkte inte på att fråga heller. Men jag tar med mig något, så får jag se hur de andra gör. Det börjar en person samtidigt som mig, och som jag förstått det kommer jag och hen jobba med ungefär samma saker.

Om du tycker att det funkar med lättare mat till lunch så hade jag fortsatt med det :)

Jag har alltid matlåda. Jobbar egentligen supercentralt mitt i huvudstaden, men ändå sjukt avsides (30 min- ish till närmsta lunchställe som inte är svindyrt) och i ett område där lunch är dyrt med mina mått mätt. Har bara 30 minuters lunch också så det är svårt att hinna ta sig till något vettigt ställe.
Hälften på jobbet går ut och äter rätt ofta, de har en timmes lunch och äter på andra tider än jag så hänger aldrig med dem. Jag kör mina luncher i ensamhet, vilket jag egentligen föredrar - men hade varit kul att hänga med de andra någon gång.

Hur äter ni lunch på jobbet? Medhavd matlåda? Lunch ute? Själva eller med kollegor?

Jag har bara haft två jobb, ett i butik där det var helt uppenbart att vi fick äta i mån av tid, där, och bara i undantagsfall tillsammans med en kollega. Eller ja, självklart hade vi fått gå därifrån på lunchen (en och en) men enda matstället i närheten är donken och det vill man ju ändå inte göra varje dag, så det var absolut lättast att sitta kvar.

Andra jobbet hade vi 45 minuter fast lunchtid, alla tillsammans. Men det ligger ute på vischan, så matlåda var självklart även där. Chefen visade personalrum och berättade om det redan på intervjun, så där var aldrig några frågetecken.

Nu ska jag börja ett nytt jobb, kontorsjobb inne i stan med betydligt större utbud. Och jag är helt förvirrad, jag vet ju inte hur man "brukar" göra. Hur gör ni när ni börjar nytt jobb? Jag vet inte ens om det finns kylskåp.

Jag har med mig lunchlådor hemifrån måndag, tisdag och fredag.
På onsdagar går vi ut ett gäng och äter tillsammans.
På torsdagar äter jag inte lunch på jobbet utan när jag kommit hem (slutar kl 12).

Alltid haft med mig matlåda när möjligheten funnits.

Nu jobbar jag i bilen och har inte lust att skaffa en värmare till den så jag "äter" en måltidsshake till lunch de dagar jag jobbar så länge att det behövs lunch. Det funkar bra det med.

Matlåda typ 50 % av gångerna. På jobbet finns lunchrestaurang men tycker helt ärligt att maten ofta är äcklig. När jag jobbar hemma med mitt eget glömmer jag oftast att äta lunch. För det mesta frukost också. Så första jag äter brukar bli middag vid 16. Ska bli bättre på att äta lunch, kanske.

På sommaren - from nu ungefär - brukar jag ha yoghurt, frukt och müsli som jag förvarar på jobbet. Jag äter tillsammans med de andra, antingen i vårt kök eller i vår trädgård. Vintertid varierar det mer vad jag äter.

Lunch ute till 98%. Svindyrt men så mycket bättre än gårdagens trista middag :o

Jag tycker precis tvärtom , sunkig dagens för hundralappen istället för vällagad hemlagad mat. Tips , man måste inte äta direkt dagen efter.

Sen finns det goda alternativ ute också , men då hamnar prislappen på 140-180 kr för lunchen. Och då blir det mer sällsynt, än vardagligt .

Jag har aldrig varit på en arbetsplats där det inte funnits kylskåp. Nu för tiden har de flesta även frysar vilket är jättebra för mig som ibland är så trött på morgonen att jag går ifrån lunchlådan så jag kan alltid ha backup i frysen.

En del av de jobb jag varit på har haft som tradition att man den första dagen går ut och äter med den nyanställde. Hade jag varit du hade jag tagit med en lunchlåda som inte mår dåligt av att tillbringa en natt i kylskåpet på jobbet om utifall det skulle vara så på ditt nya jobb att de vill bjuda på lunch första dagen.

Själv tar jag oftast med lunchlåda. Jag vill äta dagens huvudmål mitt på dagen istället för vid niotiden på kvällen när jag kommer hem från stallet. Jag vill också ha koll på vad jag stoppar i mig eftersom jag försöker bli lite mindre.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 465
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 321
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 545
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 621
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025