Lunchrestuarangtips Smögen (snabba ryck).

Cattis_E

Trådstartare
Någon med tips? Måste inte vara precis vid bryggan. Behöver nåt barnvänligt typ fish and chips (bil finns) och något gott fiak eller skaldjur.
Någon som vet om alla öppnar luchen kl. 12, eller kör någon från 11?

Blir galen på ressällskapet just nu.
Helt omöjliga känns det som.
 
Sen måste jag slå ett slag för Tant Anton som ligger på längs bryggpromenaden i Kungsamn.

Mysigast samhälle är Bovallstrand med supergod mat på Torgboden.
Tack för det tipset om Bovallstrand. Hoppas lite att jag får med de andra förbi där när vi ska hemåt imorgon om det inte regnar för jäkligt.
 
Hunnebostrand har också gemytlighet och fin hamn med restauranger. Persons på Kajen är favoriten.
Paserar ni Bovall så rekommenderar jag att ni tar en promenad ut på Badholmarna som är små öar ihoplänkade med gamla träbroar och bryggor.
(Jag har bott på Smögen, i Kungshamn, Hunnebostrand och Bovall och tycker de två sista är mycket mer genuina)
 
Hunnebostrand har också gemytlighet och fin hamn med restauranger. Persons på Kajen är favoriten.
Paserar ni Bovall så rekommenderar jag att ni tar en promenad ut på Badholmarna som är små öar ihoplänkade med gamla träbroar och bryggor.
(Jag har bott på Smögen, i Kungshamn, Hunnebostrand och Bovall och tycker de två sista är mycket mer genuina)
Låg just i stugan (i Solvik) och funderade på Hunnebostrand. Närmare dit också. Så vi får se vad det blir senare. Blåsigt och lite trist idag. Hann dock med Smögenbryggan innan det kom in.

Får se hur länge jag står ut i stugan, rastlös som jag är.
 
Åh, du tog inte deras Moule Frittes. Såååå god där.
Precis tipset jag behövde! :love:

Ska dit ett par dagar nästa vecka, du har inga bra tips på vart man kan köpa med sig en god men kanske inte jätteavancerad lunch? Typ om ett Coop i närheten har någon bra delikatessdisk med enkla wraps duger det gott, men jag vet liksom inte ens vart jag ska börja leta.
 
Precis tipset jag behövde! :love:

Ska dit ett par dagar nästa vecka, du har inga bra tips på vart man kan köpa med sig en god men kanske inte jätteavancerad lunch? Typ om ett Coop i närheten har någon bra delikatessdisk med enkla wraps duger det gott, men jag vet liksom inte ens vart jag ska börja leta.
Vi gör alltid egna men kolla på Fiskeaffären som ligger på kajen. I Hunnebo har de tyvärr bara en skittråkig Coop. Så vi köper färdiga röror och bröd. I Kungshamn och Bovallstrand finns däremot välsorterade ICA med manuell chark. I Kungshamn har ni även Hamnbageriet som har allt sånt och lite till.
Ska du till Hunnebo så rekommenderar jag att gå upp i Hunnebo klyfta som är en minivariant av den från Ronja rövardotter. Utsikten uppefrån berget är makalös. Leden börjar vid stenhuggarmuseet/Gamlegården.
 
Vi gör alltid egna men kolla på Fiskeaffären som ligger på kajen. I Hunnebo har de tyvärr bara en skittråkig Coop. Så vi köper färdiga röror och bröd. I Kungshamn och Bovallstrand finns däremot välsorterade ICA med manuell chark. I Kungshamn har ni även Hamnbageriet som har allt sånt och lite till.
Ska du till Hunnebo så rekommenderar jag att gå upp i Hunnebo klyfta som är en minivariant av den från Ronja rövardotter. Utsikten uppefrån berget är makalös. Leden börjar vid stenhuggarmuseet/Gamlegården.

Tack! :heart Och vilket supertips med klyftan! Ser riktigt fint ut, kan nog bli en spännande aktivitet! :love:
Precis någon sådan utflykt jag tänkte vi kunde behöva matsäck till! :up:
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Ni som flyttat långt, tips på bästa/billigaste sätt att frakta allting? Min bror flyttade till Malmö för någon månad sen då han fick...
2
Svar
38
· Visningar
2 220
Senast: fryckan
·
Småbarn Det här med sömn och nattningar. Känns som att vi provat allt men nattningen är alltid mer eller mindre en "kamp". Dottern (nu 20 mån)...
Svar
4
· Visningar
803
Senast: Bubble
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 106
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Tjatter Det var bättre förr. Världen var full av spänning, mysterier, romantik! Naturen var vild, och människan förundrad... Nu? Nu är allt...
135 136 137
Svar
2 723
· Visningar
95 657
Senast: Mammas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp