Bukefalos 28 år!

Lunchtips i Örebro

cambodia

Trådstartare
Jag ska ha en dag i Örebro med min mamma på fredag och tänkte höra om ni har några bra lunchtips, allt är välkommet men gärna husmanskost eller annan ”vanlig” mat :)
 
Örebro Ölhall har trevlig mat, tycker jag, och det är vanlig mat men väldigt vällagat. Senast i fredags åt jag någon sorts biff med suveränt gott potatismos (och jag är ingen mosmänniska), rödvinssky, bacon och purjolök.

Fratellis har väldigt god pasta (och goda pizzor).

Skulle ni känna för att mula i er kina/thai/sushibuffe skulle jag tipsa om Coco Thai.

Annars är ju Svampen lite kul att luncha på, med tanke på utsikten, eller Naturens hus om vädret är bra (men det senare är ju lite utanför).

På tal om trevliga ställen som inte ligger centralt så är Sommarro Värdshus väl värt ett besök. Riktigt god mat och de som äger ställer är så jefla trevliga.
 
Örebro Ölhall har trevlig mat, tycker jag, och det är vanlig mat men väldigt vällagat. Senast i fredags åt jag någon sorts biff med suveränt gott potatismos (och jag är ingen mosmänniska), rödvinssky, bacon och purjolök.

Fratellis har väldigt god pasta (och goda pizzor).

Skulle ni känna för att mula i er kina/thai/sushibuffe skulle jag tipsa om Coco Thai.

Annars är ju Svampen lite kul att luncha på, med tanke på utsikten, eller Naturens hus om vädret är bra (men det senare är ju lite utanför).

På tal om trevliga ställen som inte ligger centralt så är Sommarro Värdshus väl värt ett besök. Riktigt god mat och de som äger ställer är så jefla trevliga.
Tack så mycket, det var många bra tips :bow::)
(Svampen går dock bort pga höögt upp :nailbiting:)
 
Jag ska ha en dag i Örebro med min mamma på fredag och tänkte höra om ni har några bra lunchtips, allt är välkommet men gärna husmanskost eller annan ”vanlig” mat :)
Jag åt på Örebro saluhall i onsdags, riktigt gott och mycket olika restauranger att välja på om man är sugna på olika saker. Inte så mycket husmanskost kanske.
 
Håller med om Naturens hus (om det fortfarande har samma höga klass som för ett par år sedan) men det ligger utanför och jag vet inte hur det är med kollektivtrafik dit, ifall ni inte har bil.
Just nu är annars mitt farvoritställe en liten restaurant inne i Vivalla centrum (tyvärr ingen uteservering). Dagens lunch kostar 65 kronor, jättegott (trots lite anstrykning av snabbmat med pommes etc) och du orkar garanterat inte äta upp ... mer prisvärd lunch får man leta efter. Väldigt trevlig personal också. /mamman som ibland har jobbutflykter till Örebro
 
Naturens hus lät jättemysigt, men det får vi nog boka in en annan dag :)
Men tack för det tipset, återigen @Tassetass

Kom på att jag nog vill ha en toast Skagen som förrätt, vart hittar jag den bästa? :D
 
Håller med om Naturens hus (om det fortfarande har samma höga klass som för ett par år sedan) men det ligger utanför och jag vet inte hur det är med kollektivtrafik dit, ifall ni inte har bil.
Just nu är annars mitt farvoritställe en liten restaurant inne i Vivalla centrum (tyvärr ingen uteservering). Dagens lunch kostar 65 kronor, jättegott (trots lite anstrykning av snabbmat med pommes etc) och du orkar garanterat inte äta upp ... mer prisvärd lunch får man leta efter. Väldigt trevlig personal också. /mamman som ibland har jobbutflykter till Örebro
OBS! Om ni söker trevlig atmosfär/mysfaktor/finställe så är restaurangen i Vivalla inte rätt, tråkigt inomhuscentrum och lite slitet. Men man blir liksom ändå glad av att äta där. Toast Skagen har de garanterat inte hört talas om (lika lite som jag hade hört talas om deras rätter innan)
På Fratelli så har de ansträngt sig mer för att mysa till det - men jag är ändå inte så impad, det blir liksom lite överdrivet ... (maten är ok)
 
Länsmuseet och Mingla har väldigt god mat. Men inglasade verandan på Stora hotellet gör knasgt goda affärsluncher. Svalan lite utanför är också värd eff besök.
Sen håller jad den som saluhallen. Billiga nderbaer goda 3 rättes atffärslunch är toppen. De kallar sig bröderna. Men fisksoppan är på riktigt otroligt och massor fisk och skaldjur som är jättfärska. Men ny kommer mitt supertips 4e våningen heter det och det så vansinnig gott.
 

Liknande trådar

Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
546
Senast: Fille
·
Mat Hur är det nu med den. Är en osthyvel en fördel eller kladdar det bara för mycket för att man ska ha nytta av den? Jag vet att makens...
Svar
9
· Visningar
758
Senast: hastflicka
·
Tjatter Hur börjar tankarna gå när ni läser någon rubrik eller annan text? Jag har märkt att jag oftast börjar fundera över (oftast negativa)...
Svar
7
· Visningar
376
Senast: Pilot
·
Mat Om drygt en vecka åker jag på min mycket efterlängtade semester till Paris. Jag söker tips på restauranger/krogar som serverar god och...
Svar
11
· Visningar
1 156
Senast: annersia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp