Lungt på jobbet

Alla kollegor har typ lika lungt. Så de behöver inte någon hjälp

Utbildningsinsatser då, onlinekurser?

Jag har alltid mer än fullt och mina kollegor med. Men skulle vi plötsligt på något magiskt vis vara sysslolösa skulle vi lätt kunna lägga två veckor heltid på kompetensutveckling i form av att hinna med alla rapporter och webbutbildningar vi inte hunnit. Och sen lätt tre veckor till på platsförlagda utbildningar. Och då är det ändå bara internt.
 
Jobbar i bar/restaurang och är det lugnt finns det fan alltid något att städa :meh:
Lampskärmar, barhyllor, böcker, kranar you name it och det behöver förmodligen dammas av/poleras, IGEN :cautious::D
 
Jag har väldigt lugnt på mitt jobb. Jobbar snabbare än min föregångare så jag är klar vid halv åtta. Sitter och väntar till halv tio, går Till nästa ställe. Klar kl 11. Äter lunch. Sen lite småpill på eftermiddagen till halv tre.
Mååånga timmar spenderas i städskrubben. Jag virkar när jag är själv på eftermiddagen, på förmiddagen surfar jag mest.

Vi har ju samma yrke som jag förstått det. Och jag kan ju bara säga att det finns ju alltid nånting extra man kan göra.
Eller dra ner på tempot.

Ser inte så bra ut om kunden kommer och hittar dig i skrubben...
 
Vad gör ni på jobbet med när det finns dåligt med arbete? Har inte mycket för tillfället, då vi väntar på inkommande projekt. Men kan inte längre komma på något att göra, även kollegorna har dåligt med jobb just nu.

Om det är tillfälligt lugnt, så tar jag en kopp te eller snackar med en kollega om alla har det lugnt. Och är tacksam för en stunds betald sysslolöshet.
 
Vi har ju samma yrke som jag förstått det. Och jag kan ju bara säga att det finns ju alltid nånting extra man kan göra.
Eller dra ner på tempot.

Ser inte så bra ut om kunden kommer och hittar dig i skrubben...

Tja, jag kan inte göra så mycket med tanke på att eleverna har lektion i salarna. Trappor och korridorer gör jag enligt inköpt schema.
Tro mig, de vet redan att vi sitter i skrubben ;) Min kollega och min föregångare har gjort det i tretton år.. Det är lite feldimensionerat här, för många timmar i förhållande till faktiskt arbete.

Dra ner på tempot försöker jag göra, men då blir man ju aldrig klar :o
 
Tja, jag kan inte göra så mycket med tanke på att eleverna har lektion i salarna. Trappor och korridorer gör jag enligt inköpt schema.
Tro mig, de vet redan att vi sitter i skrubben ;) Min kollega och min föregångare har gjort det i tretton år.. Det är lite feldimensionerat här, för många timmar i förhållande till faktiskt arbete.

Dra ner på tempot försöker jag göra, men då blir man ju aldrig klar :o

Men har inte skolan(?) reagerat på att de betalat för betydligt fler städtimmar än det behövs?
 
Men har inte skolan(?) reagerat på att de betalat för betydligt fler städtimmar än det behövs?

Nope. Fråga mig inte varför, jag har ingen insyn i själva planeringen.
Jag har frågat chefen vad jag ska göra men hon svarar bara att jag inte ska stressa. Det gör jag inte.
 
Nope. Fråga mig inte varför, jag har ingen insyn i själva planeringen.
Jag har frågat chefen vad jag ska göra men hon svarar bara att jag inte ska stressa. Det gör jag inte.

Då skulle jag byta jobb faktiskt. En chef som tycker det är okej personal ofrivilligt går sysslolösa kännna hopplöst. Och jag skulle bli galen av att ”sitta av tid” bara för att få den att gå. Betalt ändrar inte det.
 
Då skulle jag byta jobb faktiskt. En chef som tycker det är okej personal ofrivilligt går sysslolösa kännna hopplöst. Och jag skulle bli galen av att ”sitta av tid” bara för att få den att gå. Betalt ändrar inte det.

Tro mig, jag ska byta jobb så fort jag får nåt annat. Har varit här en månad och är redan trött på det. Min chef är kass dessutom. :meh:
 
Oj då, vet inte. :confused: Det händer liksom inte där jag jobbar nu och där jag har jobbat. Just nu är där mer att göra än vad jag hinner med riktigt. I mitt yrke är man nog aldrig sysslolös, man känner sig aldrig riktigt klar. Inte som när jag jobbade som städerska. Man städade sitt område och gick hem sedan! Lyx! :p
 
Jag hade nog varit orolig för framtiden. Kommer mitt jobb att finnas kvar? Kan arbetsgivaren hålla på och betala ut lön för jobb som inte finns?
Våra projekt går i vågor och när det kommer nya projekt måste vi finnas. Jag har en del i företaget som inte går att ta bort. Men kollar efter annat jobb, men det är inte lätt, då jag inte vill ha en timme eller mer enkel väg
 
Man städade sitt område och gick hem sedan! Lyx! :p

Jag önskar jag kunde gå hem när jag är klar :arghh:
Jobbat som städerska inom landstinget, där var det uträknat perfekt på minuten hur lång tid varje avdelning tog. Det var rätt skönt faktiskt.
I mina andra jobb (bla skadedjursbekämpare och kabelanvisare) var det också fulla dagar. Nåja, jag blev uppsagd pga arbetsbrist från senaste jobbet.. Men innan dess var det fullt upp. Sååå skönt! Jag älskar att ha att göra.
 
Det händer inte. Hos oss finns det alltid, alltid något att sysselsätta sig med. Belastningen går absolut i vågor men jag kan alltid sysselsätta mig med att se över dokument, info på intranät, hemsida etc för att se att allt är uppdaterat, finlira i riktlinjer, städa mailkorgen, göra årshjul för arbetsuppgifter för att förenkla senare etc. Det finns verkligen alltid att göra.

Sen har vi årsarbetstid vilket i praktiken innebär att har jag det lugnare under en period så går jag hem tidigare när tillfälle ges eftersom jag i regel redan jobbat in de timmarna. Har jag inte jobbat in dem kommer det falla sig naturligt att jobba in dem i nästa våg :)
 
@sthu Du paminner mig om en "sekreterare" till rektorn pa en skola jag jobbade for lange sedan. Hon jobbade 75% var alltid glad men klagade ofta pa att det inte var tillrackligt med jobb. Nar hon gick hem for att hon fick ett till barn fick de utoka tjansten till 100 % och henne's vikarie han anda inte med allt utan Hon vikarierade for ersattaren da och da, med baby, och jobbade undan i ett par dagar (Hon vagrade jobba mer an 75%) medan hon var foraldra ledig.
Ingen forstod riktigt hur Hon bar sig at ... Jobbet var alltid ratt och ordentligt gjort, hon var alltid glad och trevlig, och klagade alltid pa att hon inte hade tillrackligt att gora ... Trots att Henne's tjanst alltid varit 100% innan och tydligen alltid var det for alla andra.
 
@sthu Du paminner mig om en "sekreterare" till rektorn pa en skola jag jobbade for lange sedan. Hon jobbade 75% var alltid glad men klagade ofta pa att det inte var tillrackligt med jobb. Nar hon gick hem for att hon fick ett till barn fick de utoka tjansten till 100 % och henne's vikarie han anda inte med allt utan Hon vikarierade for ersattaren da och da, med baby, och jobbade undan i ett par dagar (Hon vagrade jobba mer an 75%) medan hon var foraldra ledig.
Ingen forstod riktigt hur Hon bar sig at ... Jobbet var alltid ratt och ordentligt gjort, hon var alltid glad och trevlig, och klagade alltid pa att hon inte hade tillrackligt att gora ... Trots att Henne's tjanst alltid varit 100% innan och tydligen alltid var det for alla andra.
Jag är ibland vikarie. Jag är alltid klar med exakt ALLT flera timmar innan jag "borde". Då tycker jag dessutom att jag gör mer än den ordinarie. Så folk är extremt olika mycket effektiva i grunden.
 
Jag är ibland vikarie. Jag är alltid klar med exakt ALLT flera timmar innan jag "borde". Då tycker jag dessutom att jag gör mer än den ordinarie. Så folk är extremt olika mycket effektiva i grunden.

Absolut är det så - men det tar ju en vettig arbetsgivare hänsyn till. Istället för att ha en anställd som rullar tummarna och sitter av tid. Det är ju det som är problemet här - inte att sthu är snabb.
 
Absolut är det så - men det tar ju en vettig arbetsgivare hänsyn till. Istället för att ha en anställd som rullar tummarna och sitter av tid. Det är ju det som är problemet här - inte att sthu är snabb.
Det är dock ett jobb utan närvarande arbetsgivare, så det enda som räknas är "resultatet". Och jag kan välja själv, åka hem eller sitta kvar och rulla tummarna, jag skriver upp arbetad tid.
 
Det är dock ett jobb utan närvarande arbetsgivare, så det enda som räknas är "resultatet". Och jag kan välja själv, åka hem eller sitta kvar och rulla tummarna, jag skriver upp arbetad tid.

Du ja men jag tänkte på TS. Och där innebär gå hem mindre lön och det vill inte sthu. Och ag är införstådd med och accepterar att sthu sitter motvilligt sysslolös istället för att hitta en annan lösning. Det är det jag avser och ser som problem. Om sthu tyckte det var super sitta i städskrubben och lägga patiens vore det en annan sak.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 690
Relationer Jag jobbar på kontor och en av mina närmaste kollegor sedan 15 år tillbaka ska sluta. Vi umgås inte privat men har haft väldigt kul ihop...
Svar
10
· Visningar
1 182
Skola & Jobb Jag har jobbat med färdtjänst och det trivdes jag bra med. Roligt att göra något nyttigt och kunna hjälpa människor. Tyvärr var chefen...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 245
Senast: Nepenthe
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 812
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp