Lurendrejeri?

gul_zebra

Trådstartare
Fick följande mail;

"Dear PayPal Member, Our comprehensive fraud-prevention program is one of the key reasons PayPal is a safe way to pay online. We believe that innovation and careful analysis is the way to beat fraud. That's why PayPal has developed industry-leading models to review every transaction, and help detect suspicious activity. Our Fraud Investigation Team has recently detect suspicious activity in your account. In order to continue to operate the PayPal service and to reduce the risk of fraud, PayPal Corp. ("PayPal" or "we") must ask you to provide us information about yourself and your credit card and/or bank account.
-------------------------------------------------------------------------------------
To do so please click or copy into your browser the link below: http://radius-m.ru/info/security.html
-------------------------------------------------------------------------------------
Thank you for your prompt attention to this matter.Please understand that this is a security measure meant to help protect you and your account. We apologize for any inconvenience. Sincerely,PayPal Fraud Ivestigation Department PayPal Email ID PP562"


Är det nån som vet om det är äkta eller bara lurendrejeri?
 
Sv: Lurendrejeri?

Det är lurendrejeri. De skulle ALDRIG be om dina uppgifter!
 
Sv: Lurendrejeri?

Hemsidan ligger på ZENON N.S.P. Network Operations. Forwarda mailet till deras abuse-avdelning på abuse@zenon.net
 
Sv: Lurendrejeri?

Ok. Fixat :)

Sharpless: Var till större delen det som fick mig misstänksam, men jag kan inte sånt så jag tyckte att det var säkrast att fråga innan jag gör något dumt :D
 
Sv: Lurendrejeri?

Fick också det samt ett par till har skickat dem vidare till

spoof@paypal.com

dom säger det är phishing mails.

Om du går in till ditt paypal konto så hänvisar dom dig till att rapportera all konstig mail till denna email address.
Svara aldrig på dom.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har försökt att rensa i datorn och har raderat massor, både i mail, foton, OneDrive och alla ställen jag kan komma på. Likafullt får...
Svar
9
· Visningar
534
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: 95johsv
·
  • Artikel
Företag We are located on the north side of Lake Balaton. Surrounded by hills and vineyards, we have access to excellent trails and even better...
Svar
0
· Visningar
328
Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
12 933
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp