LUSERNPELLETS TILL KANINER!

J

Julia_G

Hej!
Det är såhär att jag fick en hel säck med lusernpellets av en kamrat eftersom hennes häst inte äter det. Nu undrar jag om man kan ge detta till kaninen, i så fall hur mycket?

Kram Julia :cool:
 
Absolut inte mycket!! Jättehög kalciumhalt som de kissar rött av! Men lite kan man blanda i det har nämligen hög halt växttråd som är bra! 28%
 
Ok, hur mycket då? Ska man ge lite varje dag eller bara nån gång ibland??

Tack på förhand // Julia
 
jag hade inte gett varje dag, när jag fodrar med lucern ger jag max två gånger i veckan.
precis som paradiset säger är det för att kalciumhalten är såpass hög.
för dräktiga och digivande honor kan dock lucern vara ett värdefullt tillskott.
vill man få upp fiberprocenten i pellets så använd hellre fibrex.
 
fibrex köper du i bakhyllan i mataffären för 15 kr. det är till bakning för att höka upp fibermängden o är gjort på sockerbeta!
 

Liknande trådar

Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
1 873
Senast: Scata
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 042
Senast: Habina
·
Foder & Strö Ok, som läget är i vinter kommer jag inte kunna blötlägga lusernpellets på morgonen och sen bära ut till stallet när jag väl ska dit...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 390
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
933
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp