Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast du lär knappast få mer energi om du inte äter ordentligt.... Du har ingen som kan komma med middag åt dig ibland? Och se till att du har lite nyttiga saker i huset som är enkelt att äta?

Jag tror tyvärr ofta det blir såhär med mediciner, att kroppen vänjer sig så de slutar fungera. Vilket nog är anledningen att det rekommenderas terapi etc. som komplement till mediciner. Du skulle inte kunna tänka dig att testa med något sådant nu? Nya läkaren kanske har förslag som är bättre anpassad för dig än den där bildterapin som föreslogs tidigare....?
Det finns inget nyttigt som är lätt att äta. Jag är totalt hopplös med mat som jag äter och jag klarar inte att tvinga mig att äta nyttigt.

Jag klarar inte terapi heller. Jag har misslyckats så många gånger att det är inte ens lönt att försöka. Jag har inte tillräcklig motivation eller vilja att göra det. Möjligtvis att det kanske hade kunnat funka lite när medicinerna funkar, men eftresom medicinerna hela tiden slutar att funka så är det inte lönt att försöka något för det kommer ändå att vara ogjort och ännu värre när de slutar funka för varje gång det händer så försvinner mer och mer hopp och vilja. Speciellt som att det inte längre finns något som är roligt. Det känns som att enda anledningen till att jag har marsvinen är för att kunna åka på någon utställning ibland. Förutom det så ser jag inget roligt alls längre i att ha dem. Hundarna har jag typ bara för att jag inte klarar att göra av med dem. Inget är roligt längre och har inte varit på länge och det blir bara värre. Det enda som är lite bättre är ångesten för nu är jag för apatisk för att ha ångest. Den dyker mest upp om jag vill göra något och hindrar mig från att göra det så jag bara fortsätter att vara apatisk. Inte ens när jag har mått bra har det varit något som är roligt längre
 
Läkaren ringde idag. Inte för att det gjorde någon skillnad för han pratade typ i två minuter. Först tänkte han inte ringa upp igen förrän om ett par månader men sedan kom vi fram till två veckor. Vet inte vad jag ska göra. Känns som att det finns risk att jag blir av med min läkarkontakt om jag inte "bättrar mig". Samtidigt så orkar jag inte bry mig längre. Varför hålla på att testa en massa mediciner när de ändå inte hjälper. Det är lika bra att jag vänjer mig vid att livet kommer att vara piss fram tills jag dör
 
Läkaren ringde idag. Inte för att det gjorde någon skillnad för han pratade typ i två minuter. Först tänkte han inte ringa upp igen förrän om ett par månader men sedan kom vi fram till två veckor. Vet inte vad jag ska göra. Känns som att det finns risk att jag blir av med min läkarkontakt om jag inte "bättrar mig". Samtidigt så orkar jag inte bry mig längre. Varför hålla på att testa en massa mediciner när de ändå inte hjälper. Det är lika bra att jag vänjer mig vid att livet kommer att vara piss fram tills jag dör

Varför skulle du bli av med din läkarkontakt om du inte "bättrar dig"? Hur menar du?
 
Tror inte att jag kommer att överleva länge till. Jag vet inte om jag vill dö men jag ser ingen annan utväg. När mormor dör så kommer jag inte att klara mer
 
Åh Lyan, vad jag känner med dig, jag känner dig inte, men jag hoppas alltid att du ska finna tillbaka till att må bra igen. ❤️
 
Mormor är den jag pratar mest med. De andra i familjen träffar jag sällan. Jag är verkligen livrädd. Jag går hela tiden med gråten i halsen och är jätterädd för att mormor ska dö och vad som händer då. Jag kommer inte att klara det. Den enda lösningen jag kan se är att hoppa framför tåget för tabletter funkar inte. Jag tänker på det hela tiden. Hur det skulle kännas att stå framför tåget och veta att det är slut. Farmor dog för två veckor sedan men henne kände jag inte så jag känner typ ingenting. Men det gjorde att jag är ännu mera rädd för mormors skull. Jag fick veta igår att hon var på akuten förra fredagen men ingen hade berättat för mig, troligen för att inte göra mig orolig. Jag klarar mig inte utan mormor! Jag är livrädd! Jag vet inte vad jag ska ta mig till!

Läste vad läkaren hade skrivit om mig sist vi pratade och där stämde typ ingenting. Jag försökte verkligen få fram hur dåligt jag mår och hur illa det är men han skrev typ att jag har samarbetsvårigheter och blir irriterad på andra på daglig verksamhet (vet inte ens varför eller hur daglig verksamhet kom upp för jag har inte haft det på flera år och det är alltid jag som har blivit utfryst av de andra, inte tvärtom som han verkar ha fått det till) och att jag hade tendenser till dystymt beteende, eller vad han nu skrev. Jag försökte verkligen få fram hur dåligt jag mår och han får det till dystymi :grin:
 
Mormor är den jag pratar mest med. De andra i familjen träffar jag sällan. Jag är verkligen livrädd. Jag går hela tiden med gråten i halsen och är jätterädd för att mormor ska dö och vad som händer då. Jag kommer inte att klara det. Den enda lösningen jag kan se är att hoppa framför tåget för tabletter funkar inte. Jag tänker på det hela tiden. Hur det skulle kännas att stå framför tåget och veta att det är slut. Farmor dog för två veckor sedan men henne kände jag inte så jag känner typ ingenting. Men det gjorde att jag är ännu mera rädd för mormors skull. Jag fick veta igår att hon var på akuten förra fredagen men ingen hade berättat för mig, troligen för att inte göra mig orolig. Jag klarar mig inte utan mormor! Jag är livrädd! Jag vet inte vad jag ska ta mig till!

Läste vad läkaren hade skrivit om mig sist vi pratade och där stämde typ ingenting. Jag försökte verkligen få fram hur dåligt jag mår och hur illa det är men han skrev typ att jag har samarbetsvårigheter och blir irriterad på andra på daglig verksamhet (vet inte ens varför eller hur daglig verksamhet kom upp för jag har inte haft det på flera år och det är alltid jag som har blivit utfryst av de andra, inte tvärtom som han verkar ha fått det till) och att jag hade tendenser till dystymt beteende, eller vad han nu skrev. Jag försökte verkligen få fram hur dåligt jag mår och han får det till dystymi :grin:
kram, hoppas att du mår bättre snart!
 
Mormor är den jag pratar mest med. De andra i familjen träffar jag sällan. Jag är verkligen livrädd. Jag går hela tiden med gråten i halsen och är jätterädd för att mormor ska dö och vad som händer då. Jag kommer inte att klara det. Den enda lösningen jag kan se är att hoppa framför tåget för tabletter funkar inte. Jag tänker på det hela tiden. Hur det skulle kännas att stå framför tåget och veta att det är slut. Farmor dog för två veckor sedan men henne kände jag inte så jag känner typ ingenting. Men det gjorde att jag är ännu mera rädd för mormors skull. Jag fick veta igår att hon var på akuten förra fredagen men ingen hade berättat för mig, troligen för att inte göra mig orolig. Jag klarar mig inte utan mormor! Jag är livrädd! Jag vet inte vad jag ska ta mig till!

Läste vad läkaren hade skrivit om mig sist vi pratade och där stämde typ ingenting. Jag försökte verkligen få fram hur dåligt jag mår och hur illa det är men han skrev typ att jag har samarbetsvårigheter och blir irriterad på andra på daglig verksamhet (vet inte ens varför eller hur daglig verksamhet kom upp för jag har inte haft det på flera år och det är alltid jag som har blivit utfryst av de andra, inte tvärtom som han verkar ha fått det till) och att jag hade tendenser till dystymt beteende, eller vad han nu skrev. Jag försökte verkligen få fram hur dåligt jag mår och han får det till dystymi :grin:

Men fy, det lät ju inte alls trevligt att läkaren skrivit så....!? Kan det ha blivit fel i journalen så att han blandat ihop dig med någon annan patient mon tro??

Har du någon möjlighet att kommunicera skriftligt med läkaren? Det kanske vore enklare att förmedla hur du mår då?

Jag hoppast med att du snart ska må bättre, har tänkt på dig ofta. :heart
 
Pratade med läkaren igår men vet inte hur det gick. Bröt ihop iallafall. Han sa att det finns möjlighet för samtal både ensam och i grupp men jag kan inte se hur det skulle kunna hjälpa. Lika med medicin. Vill inte prova mer.

Min vän var här igår också och hjälpte mig med marsvinen så nu är alla klor klippta och öronen rengjorda. De flesta behöver bada också men det får vänta. Det är utställning på lördag men jag kommer inte att åka dit.

Tack ni som svarar och tänker på mig ❤️
 
Mormor är den jag pratar mest med. De andra i familjen träffar jag sällan. Jag är verkligen livrädd. Jag går hela tiden med gråten i halsen och är jätterädd för att mormor ska dö och vad som händer då. Jag kommer inte att klara det. Den enda lösningen jag kan se är att hoppa framför tåget för tabletter funkar inte. Jag tänker på det hela tiden. Hur det skulle kännas att stå framför tåget och veta att det är slut. Farmor dog för två veckor sedan men henne kände jag inte så jag känner typ ingenting. Men det gjorde att jag är ännu mera rädd för mormors skull. Jag fick veta igår att hon var på akuten förra fredagen men ingen hade berättat för mig, troligen för att inte göra mig orolig. Jag klarar mig inte utan mormor! Jag är livrädd! Jag vet inte vad jag ska ta mig till!

Läste vad läkaren hade skrivit om mig sist vi pratade och där stämde typ ingenting. Jag försökte verkligen få fram hur dåligt jag mår och hur illa det är men han skrev typ att jag har samarbetsvårigheter och blir irriterad på andra på daglig verksamhet (vet inte ens varför eller hur daglig verksamhet kom upp för jag har inte haft det på flera år och det är alltid jag som har blivit utfryst av de andra, inte tvärtom som han verkar ha fått det till) och att jag hade tendenser till dystymt beteende, eller vad han nu skrev. Jag försökte verkligen få fram hur dåligt jag mår och han får det till dystymi :grin:

På nåt sätt kommer du klara det, och jag tror att din mormor önskar att du fortsätter kämpa istället för att dö.

(Och att ställa sig framför tåget är ett synnerligen dåligt sätt, en annan person kommer då att behöva leva resten av sitt liv med bilden av att ha kört på en ung kvinna. Det borde ingen behöva vara med om)
 
Pratade med läkaren igår men vet inte hur det gick. Bröt ihop iallafall. Han sa att det finns möjlighet för samtal både ensam och i grupp men jag kan inte se hur det skulle kunna hjälpa. Lika med medicin. Vill inte prova mer.

Min vän var här igår också och hjälpte mig med marsvinen så nu är alla klor klippta och öronen rengjorda. De flesta behöver bada också men det får vänta. Det är utställning på lördag men jag kommer inte att åka dit.

Tack ni som svarar och tänker på mig ❤️

Vad bra att ni fixade alla marsvinen!

Vi tänker och svarar för att vi bryr oss om dig :heart
 
Pratade med läkaren igår men vet inte hur det gick. Bröt ihop iallafall. Han sa att det finns möjlighet för samtal både ensam och i grupp men jag kan inte se hur det skulle kunna hjälpa. Lika med medicin. Vill inte prova mer.

Min vän var här igår också och hjälpte mig med marsvinen så nu är alla klor klippta och öronen rengjorda. De flesta behöver bada också men det får vänta. Det är utställning på lördag men jag kommer inte att åka dit.

Tack ni som svarar och tänker på mig ❤️

Jag tror absolut det skulle kunna hjälpa med samtal! Sen vad som är bäst för dig i grupp eller ensam har jag ingen aning om.
Men det kanske kan vara skönt att dels få ur dig det här du bär på helt ensam och det också utan att du, som är så omtänksam, orar dig för hur motparten ska ta det du säger.
De har ju betalt för att lyssna och de gör det frivilligt. Så du kan få kräka ur dig saker utan att alls behöva bry dig om hur det landar hos motparten.
Jag tror det skulle kunna vara väldigt bra för dig!

Kram till dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 002
Senast: Niyama
·
Hemmet Jag förstörde en kupol till min lampa när jag sparade Radar på den. Kan man köpa nya kupoler någonstans eller måste jag kassera hela lampan?
Svar
2
· Visningar
263
Senast: warg
·
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
19 20 21
Svar
405
· Visningar
30 165
Senast: Piaff
·
Kropp & Själ Här är en tråd där vi kan diskutera hur vi tycker att man ska bemöta psykiskohälsa på forumet, så behöver vi inte spåra ur andra trådar...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
13 630
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp