Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bra utdypning, jag var lite stressad så jag hann bara et mkt kort svar som jag ser blev för generaliserad. Formulerar mig tyvärr inte så bra på svenska när jag är stressad...

@Lyan jag tror att du verkligen behöver få tätare uppföljning av läkare eller kanske helst terapeut, för att få hjälp med en strategi inkl verktyg du vill använda, både för att hantera ångesten och att få vardagen att fungera bättre. Kram!
Min tanke just nu är att först prova att sätta in elvanse igen och samtidigt sätta ut abilify. Läkaren sa att de riskerar att motverka varandra men innan har jag inte vågat att sätta ut abilify eftersom jag blev så dålig sist jag satte ut den. Tanken är då att skifta mellan dem, ta elvanse till den slutar funka och sedan ta abilify tills den slutar funka och börja med elvanse igen. Om det funkar vill säga. Tanken är också att antingen be om tätare kontakt med läkaren eller tillstånd att testa vad jag tycker känns rätt med medicinerna just då.

Terapeut ser jag ingen mening med som det ser ut nu. Jag har kunskapen om vad jag behöver göra, men jag klarar inte att göra det. En terapeut kommer bara att göra misslyckandekänslan ännu större
 
Läkaren tyckte att sätta in elvanse pch ut abilify var värt att testas. Fast det tycker han om allt i princip. Kontakt igen om två veckor. Han ville ha fyra veckor men jag sa två
 
Läkaren tyckte att sätta in elvanse pch ut abilify var värt att testas. Fast det tycker han om allt i princip. Kontakt igen om två veckor. Han ville ha fyra veckor men jag sa två
Bra att du stod på dig om två veckor istället, med tanke på hur illa det blev för dig sist med abilifyn. Vilken dos Elvanse är det tänkt att du ska ta? Hoppas det blir en okej lösning.
 
Bra att du stod på dig om två veckor istället, med tanke på hur illa det blev för dig sist med abilifyn. Vilken dos Elvanse är det tänkt att du ska ta? Hoppas det blir en okej lösning.
Ja. Jag är skiträdd att det blir lika illa denna gången också. Jag börjar om på 20mg. Tack, hoppas det också
 
Hur har det gått hittils?
Det går ganska svajjigt men ingen katastrof än så länge! Jag har svårt att få ihop mina nattrutiner för ena natten sover jag kanske 11 timmar och nästa sover jag bara några timmar. Jag har provat att ställa väckarklockan på en speciell tid men det slutar bara med att jag kraschar senare på dagen om jag inte får sova tills jag vaknar av mig själv så jag hoppas att det snart jämnar ut sig. Jag har mer energi men om jag gör mycket ena dagen så är jag jättetrött dagen efter, dock inte utslagen som jag var innan.

Jag var ju också iväg hela lördagen på utställning där jag var domare för första gången :bump: Det var roligt men mycket krävande och jag känner fortfarande hur huvudet inte riktigt har bearbetat allting ännu så jag misstänker att det har en del att göra med att jag sover konstigt för jag drömmer ganska mycket om både utställningen och annat som har med marsvin att göra, tex att jag ska få hem en ny hona om ett par veckor, Ballerinas död, LSs operation av sina ögon och att jag måste bygga nya hus.
 
Det går ganska svajjigt men ingen katastrof än så länge! Jag har svårt att få ihop mina nattrutiner för ena natten sover jag kanske 11 timmar och nästa sover jag bara några timmar. Jag har provat att ställa väckarklockan på en speciell tid men det slutar bara med att jag kraschar senare på dagen om jag inte får sova tills jag vaknar av mig själv så jag hoppas att det snart jämnar ut sig. Jag har mer energi men om jag gör mycket ena dagen så är jag jättetrött dagen efter, dock inte utslagen som jag var innan.

Jag var ju också iväg hela lördagen på utställning där jag var domare för första gången :bump: Det var roligt men mycket krävande och jag känner fortfarande hur huvudet inte riktigt har bearbetat allting ännu så jag misstänker att det har en del att göra med att jag sover konstigt för jag drömmer ganska mycket om både utställningen och annat som har med marsvin att göra, tex att jag ska få hem en ny hona om ett par veckor, Ballerinas död, LSs operation av sina ögon och att jag måste bygga nya hus.

Åh, kul att du var domare! :)
Ja sömnen är jätteviktigt! Hoppast du får ordning på den. Vad jag hört så rekommenderas det att lägga sig vid samma tid varje kväll snarare än att gå upp vid samma tid, låter förnuftigt att sova tills du vaknar själv om du har underskott på sömn.
 
Åh, kul att du var domare! :)
Ja sömnen är jätteviktigt! Hoppast du får ordning på den. Vad jag hört så rekommenderas det att lägga sig vid samma tid varje kväll snarare än att gå upp vid samma tid, låter förnuftigt att sova tills du vaknar själv om du har underskott på sömn.
Ja, det var roligt :-D Jag får se om jag gör om det någon gång.

Jag försöker att gå och lägga mig ungefär samma tid men sista dagarna så har det blivit allt mellan 20-22.30 beroende på hur trött jag har varit. Målet är runt 22. Jag har också sovit mitt på dagen ett par dagar för jag har varit så trött efter utställningen. Jag tror att avslutandet på abilify har spelat in en del också för första dagarna utan hade jag väldigt mycket huvudvärk och då blir man ju också trött. Detta är femte dagen utan abilify och igår och idag har jag (ännu) inte haft huvudvärk. Igår gjorde jag rätt mycket och det känner jag idag för jag är tröttare igen
 
Just nu känner jag mig rätt sänkt. Jag bara fortsätter att gå upp i vikt, jag är fortfarande ledsen för min instagram, medicinerna har jag ingen aning om hur de funkar, huvudet är totalt potatismos och så får jag ständigt höra att jag gnäller oavsett vad det gäller. Det gör jag kanske. Jag tycker mest att jag bara pratar om det som jag behöver/känner för att prata om, men det är väl gnäll då 😞
 
Just nu känner jag mig rätt sänkt. Jag bara fortsätter att gå upp i vikt, jag är fortfarande ledsen för min instagram, medicinerna har jag ingen aning om hur de funkar, huvudet är totalt potatismos och så får jag ständigt höra att jag gnäller oavsett vad det gäller. Det gör jag kanske. Jag tycker mest att jag bara pratar om det som jag behöver/känner för att prata om, men det är väl gnäll då 😞

Vad tråkigt att du är nere!
Coolt med domar-grejen! Är det något du skulle vilja gör igen/mer?

Vad är du ledsen om gällande insta? Jag kanske missat något.. Ber om ursäkt isf!

Jag tycker verkligen inte du gnäller! Du har det tufft och du kämpar och kämpar. Jag hoppas du fortsätter uppdatera oss och skriva av dig om du behöver det. Vi kan välja att läsa och svara. Så vi som gör det gör det för att vi vill. :heart
 
Vad tråkigt att du är nere!
Coolt med domar-grejen! Är det något du skulle vilja gör igen/mer?

Vad är du ledsen om gällande insta? Jag kanske missat något.. Ber om ursäkt isf!

Jag tycker verkligen inte du gnäller! Du har det tufft och du kämpar och kämpar. Jag hoppas du fortsätter uppdatera oss och skriva av dig om du behöver det. Vi kan välja att läsa och svara. Så vi som gör det gör det för att vi vill. :heart
Det är så jäkla jobbigt. Det känns så hopplöst när inga mediciner hjälper mer än ett kort tag. Just nu svänger det värre än en gungbräda och jag har ingen aning om vad som kommer att hända och när.

Ja, det var faktiskt kul! Men mycket krävande psykiskt så jag vet inte om det är något jag kommer att satsa på. Jag kommer troligen att prova iallafall en gång till. Men nackdelen är att om jag är domare så får jag såklart inte ställa mina egna djur och att ställa är roligare än att vara domare. Fast nu hur jag inga riktiga superpettar för tillfället så ställandet går ändå inte så bra.

Jag hade ett konto med nästan 56 000 följare och utan förvarning så blev det raderat av instagram. Jag har inte fått någon förklaring till vad jag gjorde för fel och jag har ingen chans att få den tillbaka 😢

En i min närhet tycker att jag gnäller för ganska mycket just nu. Jag vet att jag kan ta upp vissa saker gång på gång, tex min instagram som jag är så ledsen för och behöver prata om eftersom jag känner mig så orättvist behandlad som bara fick den raderad. Jag vet att det är meningslöst att prata om det eftersom det inte gör att jag får den tillbaka, men jag har ändå ett behov av att få älta och diskutera
 
Oj! Så häftigt att du hade så många följare! Jag förstår verkligen att det tar tid att komma över det! Dina följare indrar nog vart du tog vägen och saknar dina inlägg. Så tråkigt att man inte får besked om varför kontot raderats! Eller ens en varning och låst konto innan det tas bort.
 
Oj! Så häftigt att du hade så många följare! Jag förstår verkligen att det tar tid att komma över det! Dina följare indrar nog vart du tog vägen och saknar dina inlägg. Så tråkigt att man inte får besked om varför kontot raderats! Eller ens en varning och låst konto innan det tas bort.
Ja 😞 Jag hade ett backup konto ett tag men tog bort det för att jag inte orkade ha två konton och för att jag kände att jag inte behövde ett backupkonto eftersom jag inte postade några bilder som visade för mycket. Jag hade några bikinibilder och tre bilder i underkläder som inte var speciellt sexiga, allt annat var påklätt. Jag har ingen aning om varför de tog bort det. Jag funderar på om det kan ha blivit hackat och någon lagt in bilder som var så allvarliga att kontot genast blev raderat, men jag vet inte eftersom instagram vägrar säga mer än att jag brutit mot reglerna
 
Såg i en annan tråd att lamictal och seroquel tydligen tar ut varandra och jag äter ju båda 😕 men jag vågar inte sätta ut någon av dem
 
En annan sak med instagramkontot var att då hade jag något att göra som inte var så krävande men som ändå fick tiden att gå. Jag kunde sitta och planera bilder och outfits, fota, redigera och sedan följa utvecklingen av bilderna på instagram, följare mm. Nu har jag plötsligt massor av dötid men ingen motivation alls att få igång ett nytt konto för det går så långsamt att få ihop nya följare om man inte kör vägen genom shoutoutsidor och postar extra sexigt men det vill jag inte göra för det är inte den typen av följare jag vill ha
 
Pratat med läkaren men det gav ingenting. Han är villig att prova typ vad som helst men jag orkar inte bry mig. Jag vill bara ligga i sängen och sluta finnas till
 
Har haft attentin som en lite nödlösning när jag behövt extra energi någon dag men nu funkar inte det heller längre 😞 provat två gånger utan någon effekt. Jag gör nästan ingenting mer än att ligga i sängen apatisk. Tvingar mig att ta ut hundarna och se till de andra djuren iallafall två gånger om dagen för att se så de lever och får mat. Fördelen är att jag har tappat matlusten iallafall även om jag fortfarande tycker att jag äter för mycket med tanke på att jag inte rör mig alls
 
Har haft attentin som en lite nödlösning när jag behövt extra energi någon dag men nu funkar inte det heller längre 😞 provat två gånger utan någon effekt. Jag gör nästan ingenting mer än att ligga i sängen apatisk. Tvingar mig att ta ut hundarna och se till de andra djuren iallafall två gånger om dagen för att se så de lever och får mat. Fördelen är att jag har tappat matlusten iallafall även om jag fortfarande tycker att jag äter för mycket med tanke på att jag inte rör mig alls

Fast du lär knappast få mer energi om du inte äter ordentligt.... Du har ingen som kan komma med middag åt dig ibland? Och se till att du har lite nyttiga saker i huset som är enkelt att äta?

Jag tror tyvärr ofta det blir såhär med mediciner, att kroppen vänjer sig så de slutar fungera. Vilket nog är anledningen att det rekommenderas terapi etc. som komplement till mediciner. Du skulle inte kunna tänka dig att testa med något sådant nu? Nya läkaren kanske har förslag som är bättre anpassad för dig än den där bildterapin som föreslogs tidigare....?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 023
Senast: Niyama
·
Hemmet Jag förstörde en kupol till min lampa när jag sparade Radar på den. Kan man köpa nya kupoler någonstans eller måste jag kassera hela lampan?
Svar
2
· Visningar
263
Senast: warg
·
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
30 538
Kropp & Själ Här är en tråd där vi kan diskutera hur vi tycker att man ska bemöta psykiskohälsa på forumet, så behöver vi inte spåra ur andra trådar...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
13 630
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp