Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade velat ha en avknapp för alla jäkla tankar. Tror inte att jag hade mått lika dåligt om jag inte hade tänkt så mycket hela tiden
Jag är bara helt jävla vidrig. Jag blir så arg att jag inte kan besinna mig, visst att slå sönder telefonen och cykeln är onödigt men att skrika på hundarna och dra i dem för att de trasslar in sig är helt jävla oacceptabelt!
Jag klarar verkligen inte av mitt liv som det ser ut nu. Jag vill bara gräva ned mig i ett hål och inte behöva bry mig om någonting men det alternativet finns inte. Hela mitt liv går ut på att bita ihop och stå ut och har alltid gjort men det blir värre och värre för för varje dag så blir fler saker i mitt liv förstörda och är borta för alltid för jag får aldrig en chans att hämta mig. Det finns ingenting kvar som är roligt och djuren vill jag bara slippa
Det låter som en bra börjanNu har mamma och min syster varit här och tagit alla farliga tabletter jag hade hemma. Tänkte först inte lämna bort seroquelen eftersom det inte fanns så många kvar men mamma tog dem ändå. Jag vet ju att de är farliga men sist tog jag ju dubbel dödlig dos och dog ändå inte, men då sa mamma att det var för att jag tog för många och drack för lite så det blev som en klump i magen och inte gick ut i kroppen. Så nu känns det skit att jag misslyckades för en sådan sakHon borde nog inte sagt det.
Min syster ska också ta hand om min ena marsvinsfarbror och hans hona så jag slipper en bur och mamma kan ta en hona om det skulle behövas. Dock är ju som sagt honorna det minsta problemet.
På tisdag ska mamma ringa till psyk och försöka få en tid. Det som jag tror är det största problemet just nu (förutom alla sjuka tankar) är att jag inte har något antidepressivt alls. Lamictal är ju också stämningsstabiliserande så jag misstänker att det är bipolärsvängningarna ihop med depressionen som skapar de här extrema svängningarna jag har haft de sista månaderna. För även om jag mådde bättre än på flera år i säkert en månad så har jag ju också mått mycket mycket sämre än på många år
Nu har mamma och min syster varit här och tagit alla farliga tabletter jag hade hemma. Tänkte först inte lämna bort seroquelen eftersom det inte fanns så många kvar men mamma tog dem ändå. Jag vet ju att de är farliga men sist tog jag ju dubbel dödlig dos och dog ändå inte, men då sa mamma att det var för att jag tog för många och drack för lite så det blev som en klump i magen och inte gick ut i kroppen. Så nu känns det skit att jag misslyckades för en sådan sakHon borde nog inte sagt det.
Min syster ska också ta hand om min ena marsvinsfarbror och hans hona så jag slipper en bur och mamma kan ta en hona om det skulle behövas. Dock är ju som sagt honorna det minsta problemet.
På tisdag ska mamma ringa till psyk och försöka få en tid. Det som jag tror är det största problemet just nu (förutom alla sjuka tankar) är att jag inte har något antidepressivt alls. Lamictal är ju också stämningsstabiliserande så jag misstänker att det är bipolärsvängningarna ihop med depressionen som skapar de här extrema svängningarna jag har haft de sista månaderna. För även om jag mådde bättre än på flera år i säkert en månad så har jag ju också mått mycket mycket sämre än på många år
Man kan tänka mycket och känna mycket utan att må dåligt. Du behöver hjälp att tänka RÄTT. Då kan du tänka hur mycket som helst. Det är inte farligt att tänka. Men att tänka fe3l kan vara väldigt förödande.
Det är därför du måste få terapi-hjälp.
Sen just att bita ihop är ju inte sunt. Det skapar ångest iom att man trycker ner känslor och inte släpper ut/bearbetar. Då lagrar man dem bara i kroppen och de kommer tillbaks i form av ångest, trötthet, yrsel, värk etc.
Så du behöver hjälp att bearbeta dina känslor och tankar. Så att du inte går och bär på ett så tungt lass utan släpper lite av den vikten.
Jag har gått på samtal som har varit typ KBT fast i väldigt kravlös form eftersom jag inte klarar krav. Jag gjorde enorma framsteg och sedan tog det stopp för jag kom så långt som jag kunde komma. Ett tag låg jag kvar på samma nivå men efterhand som det hände sak efter sak så bröts jag ned mer och mer. Det där att man blir starkare av att saker händer stämmer inte på mig. Det stämde till det kom till en gräns där det istället började bryta ned mig för att det var för mycket att hantera. Och då är det inte några onormala eller extrema motgångar jag har haft. Jag är helt enkelt inte kapabel till att hantera livet.Håller med @tuaphua - jag tror inte det räcker med endast mediciner för att må bra, men jag tror att du kan bli mycket bättre med rätt sorts terapi (plus medicin).
Kram.
Det låter som en bra början![]()
Just nu känns det inget vidare. Det känns inte så rätt riktning. Men det är väl bara att bita ihop och stå ut med det ocksåÄven om det känns jobbigt tror jag du är ett steg på väg i rätt riktning.
Vad bra att du vågade be om hjälp!
Heja dig!
Just nu känns det inget vidare. Det känns inte så rätt riktning. Men det är väl bara att bita ihop och stå ut med det också
Jag litar inte på läkare. Jag har mött för många idioter eller okunniga.Det är väl helt rätt riktning att söka hjälp. På annat sätt kan du inte ta dig ur det här.
Varför vågar du inte gå ut med hundarna?
Jag vill gå ut med hundarna men jag vågar inte![]()
Jag orkar inte att gå två promenader, annars hade det varit bäst. Då hade jag kunnat både träna lite med dem och ta det lugnt. Men kanske kan jag göra så att jag tar en på en promenad och så får den andra nöja sig med att kissa på gården och så får hon en promenad nästa dag istället.Kan du gå med en hund i taget, vore det bättre?
Annars, har du testat ett sånt Y-koppel, det tycker jag är bra på hundar som trasslar in sig? Evt en med flexikoppel och en med vanligt koppel brukar bli mindre trassel-risk.![]()