Bukefalos 28 år!

Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Absolut inte. Du försöker ju, ingen förväntar att du ska lyckas 100% på en gång.

Kram :)

Jag läser och försöker hjälpa så gott jag kan. Ingen lyckas alltid.

Fast jag tror att de flesta som skriver här gör det för att de bryr sig, för att de vill dig väl och för de bryr sig, det gör i alla fall jag :)

Om det kändes så skulle vi inte skriva. :)
Tack alla :heart

Ska försöka sova nu. Ska till veterinären med marsvinen imorgon. Är fortfarande helt fruktansvärt sugen på dajmtårta, som jag varit hela dagen. Så mycket som jag har ätit för att försöka stilla det suget så undrar jag om det inte är bättre att äta det jag är sugen på på en gång så slipper jag iallafall den ångesten. Kommer ju att få djävulsk ångest av kalorierna men den ångesten är lättare att handskas med på sätt och vis
 
Hoppas att det går bra hos veterinären!

Har du fått prova att gå till arbetsterapeut någon gång, för att jobba med ångesten kring matlagningen?
Sitter och väntar på tåget hem nu. Gick helt okej hos veterinären. Fick medicin utskrivet till marsvinen och så hoppas jag att den hjälper denna gången!

Nej, det har jag inte. Jag har inte klarat att jobba på mina problem
 
Sitter och väntar på tåget hem nu. Gick helt okej hos veterinären. Fick medicin utskrivet till marsvinen och så hoppas jag att den hjälper denna gången!

Vad bra, håller tummarna att de blir bra av medicinen.

Har du ätit nåt i dag? Om du tänker handla sedan så se till att äta lite innan. Ingen bra idè att gå till mataffären med lågt blodsocker. :)
 
Vad bra, håller tummarna att de blir bra av medicinen.

Har du ätit nåt i dag? Om du tänker handla sedan så se till att äta lite innan. Ingen bra idè att gå till mataffären med lågt blodsocker. :)
Tack, det kan behövas!

Jag gjorde de sista baguetterna i morse. Hade tänkt äta ett par men det slutade med att jag tryckte i mig alla sex :( 1000 kalorier bara till frukosten :(
 
Tack, det kan behövas!

Jag gjorde de sista baguetterna i morse. Hade tänkt äta ett par men det slutade med att jag tryckte i mig alla sex :( 1000 kalorier bara till frukosten :(

Vad äter du på baguetterna förresten? Med lite matigare pålägg kanske det inte skulle bli lika triggande? :)
 
Tack, det kan behövas!

Jag gjorde de sista baguetterna i morse. Hade tänkt äta ett par men det slutade med att jag tryckte i mig alla sex :( 1000 kalorier bara till frukosten :(

Låt bli att göra flera än du planerar att äta i taget, så kanske det blir lättare? Skinka och avocado är gott och mättande pålägg tycker jag.
 
Låt bli att göra flera än du planerar att äta i taget, så kanske det blir lättare? Skinka och avocado är gott och mättande pålägg tycker jag.
jag brukar aldrig ha sådana hemma i vanliga full just för att det blir såhär men Ica hade extrapris sist jag var där så då blev det sådana.
Avokado äter jag tyvärr inte alls. Har försökt på massa olika sätt men det går inte
 
jag brukar aldrig ha sådana hemma i vanliga full just för att det blir såhär men Ica hade extrapris sist jag var där så då blev det sådana.
Avokado äter jag tyvärr inte alls. Har försökt på massa olika sätt men det går inte

Okej. :) Men du kan ha ägg på istället kanske? Jag gillar inte ägg, så brukar glömma att andra äter det... :p

Baguetter är ju mkt smidigt annars, jag brukar köra på dom grova som är rätt nyttiga och mättande. Men om du vet att det inte funkar så kanske bättre att hitta nåt annat.

Kom på ang. riset, jag minns inte om jag frågat innan, men gillar du vildris eller fullkornsris? Det har lågare glykemiskt index så det ger inte lika mycket svängningar i blodsockret som vanligt vitt ris.

Brukar du göra listor på vad du ska handla innan du åker iväg? Jag måste ha listor annars kommer jag hem med massa onyttigt skräp... :angel:
 
Okej. :) Men du kan ha ägg på istället kanske? Jag gillar inte ägg, så brukar glömma att andra äter det... :p

Baguetter är ju mkt smidigt annars, jag brukar köra på dom grova som är rätt nyttiga och mättande. Men om du vet att det inte funkar så kanske bättre att hitta nåt annat.

Kom på ang. riset, jag minns inte om jag frågat innan, men gillar du vildris eller fullkornsris? Det har lågare glykemiskt index så det ger inte lika mycket svängningar i blodsockret som vanligt vitt ris.

Brukar du göra listor på vad du ska handla innan du åker iväg? Jag måste ha listor annars kommer jag hem med massa onyttigt skräp... :angel:
Ägg äter jag men det brukar aldrig bli av att jag äter det om jag inte gör pannkakor eller om det är på kvällen för då äter jag gärna stekt ägg om jag är hungrig. Men nu har jag typ blivit rädd för ägg efter att ha kollat kalorier, vilket ä är dumt eftersom det är lika mycket kalorier i havregryn.

Grova baguetter hade kanske funkar för det tycker jag inte är så gott.

Jag äter bara jasminris tyvärr.

Jag brukar alltid försöka att ha en lista för annars glömmer jag hälften
 
Ägg äter jag men det brukar aldrig bli av att jag äter det om jag inte gör pannkakor eller om det är på kvällen för då äter jag gärna stekt ägg om jag är hungrig. Men nu har jag typ blivit rädd för ägg efter att ha kollat kalorier, vilket ä är dumt eftersom det är lika mycket kalorier i havregryn.

Grova baguetter hade kanske funkar för det tycker jag inte är så gott.

Jag äter bara jasminris tyvärr.

Jag brukar alltid försöka att ha en lista för annars glömmer jag hälften

Ägg är ju jättebra och mättande i förhållande till kalorierna. Sedan är det nog en bra plan att byta ut brödet till ett grövre, både för att det är snäppet nyttigare och för att det kanske inte triggar dig lika mycket. Sånt här är ju individuellt, men jag tenderar att hetsäta vitt bröd och vanlig pasta, så jag har nästan uteslutit det ur min kost.
 
Ägg är ju jättebra och mättande i förhållande till kalorierna. Sedan är det nog en bra plan att byta ut brödet till ett grövre, både för att det är snäppet nyttigare och för att det kanske inte triggar dig lika mycket. Sånt här är ju individuellt, men jag tenderar att hetsäta vitt bröd och vanlig pasta, så jag har nästan uteslutit det ur min kost.
Ja, jag borde äta mer ägg. Men brukar glömma bort det.
Har ätit en del bröd sista tiden vilket jag inte har gjort på länge och jag håller mig verkligen inte alls mätt plus att jag äter för mycket. Så brödet måste jag göra något åt
 
Ja, jag borde äta mer ägg. Men brukar glömma bort det.
Har ätit en del bröd sista tiden vilket jag inte har gjort på länge och jag håller mig verkligen inte alls mätt plus att jag äter för mycket. Så brödet måste jag göra något åt

Sen förstår jag att det måste vara jättesvårt att hitta något som du tycker är gott, och som du orkar laga också.
 
Jag tycker att du är jätteduktig som kämpar på och försöker! :)

Trots att jag inte har ätstörningar triggar viss mat ett godissug och dit hör ALLA mål som mest består av kolhydrater! (Pastalunch t.ex., det slår aldrig fel!)
Det är som om kroppen säger "mycket vill ha mer" ;)
Men äter jag majoriteten protein (ägg, kyckling, tonfisk, kött, bönor, linser) blir jag sällan godissugen och kan till och med tacka nej om jag blir bjuden.

Så om du gillar stekta ägg kanske du kan skriva en lapp i köket och påminna dig själv om att steka ett par ägg och se om godissuget blir mindre och om du känner dig mätt på ett annat sätt av dem?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 840
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 057
Senast: Niyama
·
Hemmet Jag förstörde en kupol till min lampa när jag sparade Radar på den. Kan man köpa nya kupoler någonstans eller måste jag kassera hela lampan?
Svar
2
· Visningar
306
Senast: warg
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 241

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp