Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du FÅR bli arg, men det tar onödigt mycket energi att gå runt och vara irriterad på folk som egentligen bara vill väl. Om din mormor hade skrivit här hade hon förmodligen fått höra samma sak. :)

Håller med, klart man får bli arg! Det är ju (oftast) inte särskilt konstruktivt att agera ut det bara. För mig föder ilska mer ilska, typ. Föredrar att prata mer sakligt om situationen i efterhand när känslorna svalnat lite.
Ni har rätt i att det tar alldeles för mycket energi. Att jag tycker att det är jobbigt är mycket för att det inte blev utrett. Det var bara ett enkelt missförstånd så jag förstår inte varför hon reagerade så häftigt. Är rädd att jag har gjort något fel för mormor brukar typ aldrig bli arg och detta är andra gången det blir såhär över en skitgrej.
Kan hon ha börjat bli dement?
Jag vet inte, men det tror jag inte. Jag har inte märkt några andra tecken iallafall. Min morbror har cancer så hon är orolig för honom och så var det varmt så hon kanske bara var stressad eller på dåligt humör av värmen. Men jag blir orolig för att jag har gjort något fel eller är jobbig.

Jag har märkt att äter jag en ordentlig frukost (för mig fungerar en skiva ljust bröd med pålägg och ett glas mjölk, plus havregrynsgröt med kokosolja, pumpakärnor och solrosfrön) inom en halvtimme-fyrtiofem minuter från att jag vaknat, och sedan fyra-fem timmar senare lagad (viktigt!) lunch så mår jag bättre mentalt - även dåliga dagar. Jag kanske ändå har ångest, men kan slippa de värsta dalarna genom att ha ett stabilt blodsocker.

När jag tagit mediciner som ökar hungern har jag satt tider, antingen fasta tider typ frukost 07:30, mellanmål 10:00 osv, eller när jag haft perioder med sömnsvårigheter utgått från frukost vilken-tid-det-nu-blev och ätit något varannan eller var tredje timme (frukost, lunch, middag, två eller tre mellanmål beroende på antal vakna timmar). Att ha vissa ät-tider och att på förhand bestämma hur stora portioner som är rimliga har hjälpt för mig när hungerskänslorna varit fucked up. Sedan lyckas man inte alltid med sin plan men det är okej, livet är så.
Det är så jag hade velat ha det men jag har extremt svårt (så gott som omöjligt) att bestämma mig för en rutin och sedan hålla fast vid den. Jag mår bättre efter att jag har ätit varm mat eller frallor med smör för då känner jag mig mätt på ett annat sätt än när jag äter annat så sista veckan har det blivit mycket frallor för att jag har varit så hungrig. Igår åt jag pommes med bearnaise och ketchup och då höll jag mig faktiskt mätt jättelänge vilket var skönt! Jag har också börjar att försöka ha med mig en morot eller liknande på längre promenader för om jag blir hungrig när jag är hemifrån så får jag nästan panik vilket har gjort att jag inte har vågat gå långt.

Jag försökte ju äta nyttigare under dagen och sedan få äta mer på kvällen (för jag brukar alltid vara hungrig på kvällen oavsett vad jag har ätit) men det fick jag inte att funka. Hatar att allt med maten måste vara så struligt :(

@tuaphua Förlåt om jag lät tjurig eller nedvärderande i mitt svar till dig. Såg nu att det kanske kan tolkas som det och det var inte alls meningen! Det är väldigt starkt av dig att ha lyckats övervinna din ätstörning! Och jag hoppas att din vän mår bättre

Du var inte alls otrevlig. Jag tänkte inte ens den tanken. Så ingen fara!

Jag känner mig jättelöjlig nu. Jag har fått flera kommentarer idag om hur brun jag är och jag tycker att det är skitjobbigt! Jag blev väldigt brun när jag var yngre men i flera år så har jag varit nöjd om jag iallafall slutar att vara genomskinlig och bara blir blek. Men i år så bara poff så är jag jättebrun! Jag gissar att det är för att jag har slutat med lamictal, det är den enda förändringen jag har gjort och det stämmer också med tiden jag slutade att bli brun att det var då jag började att ta lamictal. Jag har tyckt att det har varit lite jobbigt att vara så blek men jag trodde inte att det skulle bli en sådan kris att bli brun igen! Jag känner inte igen mig själv i spegeln längre. Det känns inte som att det är jag och det känns så jäkla konstigt och jobbigt. Speciellt när folk kommenterar att jag är brun.
Detta är inte jag!

Pang, från helt okej så vaknade jag med jätteångest som vägrar gå över. Blir bara mer och mer deppig och nu börjar jag känna att jag vill dö :cry::cry:

Finns ingen att ringa och inget att göra. Har inte tillräckligt med tabletter för att göra något så blir bara att försöka stå ut. Känns värre hela tiden men nu är jag iallafall hemma

Jag vet inte vad jag ska skriva men du är inte ensam de finns personer som bryr sig om dig!! Jag önskar att det fanns nåt jag kunde göra :heart:heart:heart

Jag vet inte. Utställning imorgon och jag har massor att göra eftersom jag skjutit upp allting. Hela dagen kommer bara att vara ångest för jag är så trött och vill inte alls iväg. Jag har åtta marsvin att fixa, jag måste handla till både mig och mormor, packa osv. Lyckades iallafall städa det värsta hos marsvinen igår och få ihop två av husen som ska med. Är så jävla dum i huvudet att jag skar mig också och allt blir ju såååå mycket lättare med ett stort jävla hål i armen så den knappt går att anv'nda :banghead: Dessutom kommer jag att få skämmas imorgon för bandaget kommer att synas även med långärmat.

Fattar inte hur det kan gå från rätt okej till katastrof över en natt. Tycker att jag borde ha vant mig vid det här laget men tydligen inte. Känns bra att kunna skriva här men samtidigt känne rjag mig så dum för inget blir någonsin bättre, det bara går runt runt i ett evigt klagande

Jag vet inte. Utställning imorgon och jag har massor att göra eftersom jag skjutit upp allting. Hela dagen kommer bara att vara ångest för jag är så trött och vill inte alls iväg. Jag har åtta marsvin att fixa, jag måste handla till både mig och mormor, packa osv. Lyckades iallafall städa det värsta hos marsvinen igår och få ihop två av husen som ska med. Är så jävla dum i huvudet att jag skar mig också och allt blir ju såååå mycket lättare med ett stort jävla hål i armen så den knappt går att anv'nda :banghead: Dessutom kommer jag att få skämmas imorgon för bandaget kommer att synas även med långärmat.

Fattar inte hur det kan gå från rätt okej till katastrof över en natt. Tycker att jag borde ha vant mig vid det här laget men tydligen inte. Känns bra att kunna skriva här men samtidigt känne rjag mig så dum för inget blir någonsin bättre, det bara går runt runt i ett evigt klagande

Du behöver inte alls känna dig dum! Jag har samma känsla ibland, att varför klarar jag inte ta tag i mitt liv och skärpa till mig, istället för att göra de samma dumma sakerna gång på gång. Men jag tror alla känner så till ett visst mån.

Kan du skippa några av de saker du tänkt göra i dag, eller är alla absoluta måsten? Det finnst ingen som t.ex. kan handla för dig eller hjälpa med nåt annat?

Mamma handlar till mormor så jag behöver bara iväg och handla det jag behöver till imorgon så det löste sig. Klarar inte att bära tunga påsar med min arm idag plus att jag inte vill att mormor och mamma ska se så det var skönt

Tack! Tummarna hjälpte tydligen för inte bara blev Bubble GuldPet, han blev också BIS pet 1 i den ena utställningen och BIS pet 2 i den andra :banana::banana:
19598541_1493492147380689_843002286928059782_n.jpg

Jag fick också leka modell åt en som säljer linnen med marsvin på. Såklart var jag tvungen att också köpa ett :D
19511615_10209934434779344_623919640035153617_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 244
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 148
Senast: Humla
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 319
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Inspirerad av tråden om att det blivit tråkigare (och lite orolig att jag skapat en sådan här tråd förr) tänkte jag att det kunde vara... 2
Svar
35
· Visningar
1 457
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka