Lyckad Hallux valgus operation?

Bukefalos 30 år!

KesoNeso

Trådstartare
Är det någon som har gjort hallux valgus operation och som är nöjd efteråt?

Jag har kraftig hallux valgus på ena foten och har fått en tid bokad för operation. Som ortopeden visade så blir det en något större operation och jag kommer bli gipsad i 6 veckor efteråt, sjukskrivning ca 3 månader.
Dum som man är så har jag ju googlat lite på detta och då får man ju bara upp folks berättelser om när det har misslyckats, inte de som är nöjda och har fått det bättre.
Jag frågade ortopeden om just komplikationer och då sa han att det är ca 5 % som drabbas av det och enligt någon undersökning jag hittade i mitt googlande så var det runt 10%, så lite mer än ortopeden sa men ändå överkomligt tänker jag ?

Men det skulle ju ändå kännas bättre om man kan få höra om några som gjort operationen och faktiskt blivit bättre och glada att de gjort den.

Mvh börjar bli nervös nu när jag faktiskt har en konkret tid bokad.....

Är det någon som har gjort hallux valgus operation och som är nöjd efteråt?

Jag har kraftig hallux valgus på ena foten och har fått en tid bokad för operation. Som ortopeden visade så blir det en något större operation och jag kommer bli gipsad i 6 veckor efteråt, sjukskrivning ca 3 månader.
Dum som man är så har jag ju googlat lite på detta och då får man ju bara upp folks berättelser om när det har misslyckats, inte de som är nöjda och har fått det bättre.
Jag frågade ortopeden om just komplikationer och då sa han att det är ca 5 % som drabbas av det och enligt någon undersökning jag hittade i mitt googlande så var det runt 10%, så lite mer än ortopeden sa men ändå överkomligt tänker jag ?

Men det skulle ju ändå kännas bättre om man kan få höra om några som gjort operationen och faktiskt blivit bättre och glada att de gjort den.

Mvh börjar bli nervös nu när jag faktiskt har en konkret tid bokad.....
Jag har gjort en på ena foten. Hade kraftig felställning och ortopeden var tydlig redan från början med att det inte kommer bli ett 100%-igt resultat dvs hela felställningen kommer inte gå att korrigera till 100%. Jag har helt blivit av med smärtan så på det stora hela är jag nöjd. Jag slarvade dock med rehaben och har därför en annan belastning på foten idag vilket lett till problem i höftregionen istället. Så mitt tips är att absolut inte slarva något med rehab!
Jag behövde inte ha foten gipsad utan hade bandage och stödsko i några veckor. Var sjukskriven 6 veckor och kunde sedan jobba men med anpassningar första 1-2 veckorna (har ett aktivt jobb där man går och står mycket).
Min mamma och hennes syster har opererat båda fötterna och båda är mer än nöjda.

Min mamma har gjort båda fötterna och det blev super. Själv kommer jag förmodligen behöva göra det också någon gång, i varje fall på ena foten som är lite värre.

Jag har gjort båda fötterna för många år sedan och är jättenöjd, har ingen smärta längre. Men det var ganska lång rehab med mycket smärta, framförallt första foten.

Liknande trådar

• Trasigt knä - behöver pepp!
  • Hallux valgus operation?
  • Skoinlägg
  • Göra gröt i mikro (hjälp mig...)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat