Lyckat med gps!

snurpe

Trådstartare
Vi har fem katter som rör sig ute fritt dagtid (bor bra till på landsbygden). Jag är dock noga med att ta in dem varje kväll. En av dem har dock börjat att tänja på dessa gränser så jag har nu köpt en gps åt henne. Fungerar klockrent! Jag vet precis vart jag kan finna henne och hon möter glatt när jag är på rätt ställe. Dessutom är det ganska roligt att följa dagens rörelsemönster.

Ville mest dela med mig av min gps-glädje! :D Rekommenderas!

/snurpe
 
Vi har fem katter som rör sig ute fritt dagtid (bor bra till på landsbygden). Jag är dock noga med att ta in dem varje kväll. En av dem har dock börjat att tänja på dessa gränser så jag har nu köpt en gps åt henne. Fungerar klockrent! Jag vet precis vart jag kan finna henne och hon möter glatt när jag är på rätt ställe. Dessutom är det ganska roligt att följa dagens rörelsemönster.

Ville mest dela med mig av min gps-glädje! :D Rekommenderas!

/snurpe
Hur stor är GPS:en? Vad kostade den? Betalar du något abonnemang?
 
Sitter den i halsband? Hur är risken att fastna, släpper halsbandet då?
Såg nån gps (eller var det en liten kamera?) på animail. Dock har vår grabb inte halsband ute, men det vore kul att se vad han gör. Särskilt som han kom hem haltande igår och med rivsår på näsan :meh:
 
Sitter den i halsband? Hur är risken att fastna, släpper halsbandet då?
Såg nån gps (eller var det en liten kamera?) på animail. Dock har vår grabb inte halsband ute, men det vore kul att se vad han gör. Särskilt som han kom hem haltande igår och med rivsår på näsan :meh:

Vi har köpt en TK STAR från animail. Jag har valt att ha den i halsband, så pass löst satt att hon kommer ur ifall hon fastnar. Till min lilla förvåning har hon hittills inte ens försökt ta av sig den trots att den sitter ganska löst. Jag har stenkoll på var kisse är och kan nu utan problem ta in henne varje eftermiddag. Passar på när hon är i närheten och hon kommer glatt och möter och verkar trivas med lösningen. Det är riktigt spännande att följa historiken om var hon gått dagens promenader! Väl spenderade pengar!

/snurpe
 
Hur stor är GPS:en? Vad kostade den? Betalar du något abonnemang?

900 kr drygt på animail Inget abonnemang men laddat simkort med 100 kr (behövs i kommunikationen med enheten, men det känns som om det går åt väldigt lite).

Jättenöjda!

/snurpe
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 720
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
847
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 901
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
59 460
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp