Bukefalos 28 år!

Lydnadsfrågor

Sv: Lydnadsfrågor

Själv får jag lite panik på träningsvarianter som går ut på att man själv leker att man är hunden. Jag har haft träningskompisar som dykt ner i buskarna och börjat sniffa högljuttför att visa hunden att den ska nosa, och en som imiterat hundens tassar med sina händer och duttat långa sträckor över hinder och stock och sten för att hunden ska förstå att den ska gå just den vägen, och det har inte gått så bra...
 
Sv: Lydnadsfrågor

Haha, jag knäcker av! :rofl:

Dutta över stock och sten, ja hujeda mig!
 
Sv: Lydnadsfrågor

Men du Gabbi hundar är som barn. De gör inte som du säger de gör som du gör!!!

Nej men förstår vad du menar men just vid hoppet är det bra. Då fattar hunden förhoppningsvis att den ska hoppa. Varför ta jobbigaste vägen när man kan går runt som matte/husse?
 
Sv: Lydnadsfrågor

Ja då lägger du helt enkelt något bakom hindret där du vill den ska sitta så den får dragning utåt.

Fast det känns ju inte som du får nån direkt dragning från hindret om du placerar föremålet där du vill att hunden ska sätta sig...? om du inte kör nån form av target?
 
Sv: Lydnadsfrågor

Du lägger ju ut en boll en godisburk eller vad nu hunden funkar på det är dragningen utåt. Hunden vill till boll eller vad det nu är. Visst en target funkar med.
 
Sv: Lydnadsfrågor

Jag tycker att varianten med boll/leksak (dvs kasta förbi hunden o säg varsågod när den hoppar hindret) är det som funkar bäst... Har testat både target, leksak eller godis utlagd men det har inte varit rätt för min hund....

Hoppas du hittar något som funkar för dig o din hund :)
 
Sv: Lydnadsfrågor

Jag tycker att varianten med boll/leksak (dvs kasta förbi hunden o säg varsågod när den hoppar hindret) är det som funkar bäst... Har testat både target, leksak eller godis utlagd men det har inte varit rätt för min hund....

Hoppas du hittar något som funkar för dig o din hund :)

Tack! Jag tror också att det är den varianten som kommer funka bäst på min hund. Vi har varit på klubben flera dagar i rad och det funkar mycket bättre nu.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 250
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 252
Senast: inverterad
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 345
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 707
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp