Lydnadsträning *film*

Sv: Lydnadsträning *film*

va fint ställandet har blivit! hur gjorde du? klart ni ska ut och tävla! burlöv har väl någon tävling i mars tror jag, det brukar ha ordning och reda och bra planer.

Thanks!:laugh:

Jag kom på att jag kunde lägga en godis bakom henne och sedan göra momentet bort från godisen, kommendera "stå" och sedan klicka. Då hade hon redan lite drag bakåt så att säga. Sedan har jag även tränat utan godis men då ofta berömt direkt när hon stannat. Det är ju ofta att stanna snabbt som är svårt, att stå kvar är den lätta delen, precis som du ju har sagt!

Vet du om tävlingen i Burlöv är en inomhustävling? Hon gillar inte att ligga på kallt och vått. Hon ser ut som om hon ska avlida efter några sekunder och reser sig gärna.

Ska du tävla i Burlöv?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Lydnadsträning *film*

Tycker det såg fint ut :) önskar bara min hund kunde lägga all sin uppmärksamhet på mig och vara så lydig! :D Hehe men träning ger färdighet eller hur säger man :P

Absolut! Det är bara att nöta på och låta hunden förstå att om den gör rätt så kommer belöningen, det är bara frågan om när.
 

Liknande trådar

H
Övr. Hund Tänkte uppdatera om min svartvita fina tjej och hur vinden bara kan vända bara man släpper taget och inte bara fokuserar på...
Svar
5
· Visningar
1 066
Senast: Hjalti
·
Hundträning Hej, jag är väldigt ny på det här med agility, jag har tränat lite på olika hinder som jag har gjort själv med fantasins hjälp:D jag har...
Svar
15
· Visningar
1 333
Senast: MinIan
·
L
Övr. Hund Jag och Midas var och gjorde vår andra Elit-start igår, och vi är SÅÅÅÅ kanonnöjda :D Stora lyckan var 9,5p på sättande i grupp...
Svar
5
· Visningar
840
Senast: liten82
·
J
Övr. Hund hej! Såhär ligger det till: Vi har en schäferhane på 3,5 år, vi har något år nu pratat om att skaff en hund till, men det har...
Svar
13
· Visningar
1 046
Senast: Duvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp