Bukefalos 28 år!

Lydnadsträning på engelska

McMarco

Trådstartare
Som rubriken säger; hur skriver man "lydnadsträning" (alltså av den typ som man tränar inför olika lydnadsklasser i brukshundsklubbens regi) på engelska? Jag provade Google översätt och de föreslår obedience men kan det vara riktigt? Jag behöver skriva ett brev på engelska och det gick utmärkt tills jag skulle försöka komma på det här.

Någon som kan hjälpa mig?
 
Sv: Lydnadsträning på engelska

Yep, det ar 'obedience training'. Om man vill gjora skillnad pa att trana for tavling ar det 'competitive obedience training'.
Jag vet inte hur det ar i England eller Australien/Nya Zealand, men i USA/Canada finns inte Bruks klasserna. Har ser obedience klasserna helt annorlunda ut. Sa vitt jag forstar kan man inte heller (nagonstans i Nord Amerika) tavla FCI typ av obedience.
 
Sv: Lydnadsträning på engelska

Åh, tack så mycket alla tre! Google kan sina saker ibland :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 260
Senast: lilstar
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 946
Senast: Solstig
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 365
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
35
· Visningar
3 457
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp