M&N VS appalossas bomvidder

SnigelEffekt

Trådstartare
Om man har en appalossa som är 33 i bomvidd, vad motsvarar det hos M&N? Och är Appaloosas 33 normal eller vid eller hur är den om man skulle översätta det så?

Sv: M&N VS appalossas bomvidder

33 på appaloosa är smal, ca 79 grader. Ska du ha en vid bomvidd på en appaloosa så får du prova 36 eller 37.

En 31 M&N ligger på ca 79 grader om jag inte har fel.

Prestige/Appaloosa 33 är normal mot smal. Deras bomvidder går från 28-37. 37 är mkt vid! Dom vanligaste vidderna verkar vara 33 och 34.

Min häst har en appaloosa bom 34, och en M&N bom 30, båda ligger bra. Jag tror alltså att 34 vs 30 är i princip samma vidd.

Liknande trådar

P
Utrustning Vår nya pålle har 33 i Prestige, vad motsvarar det hos Tekna i de fall där bomvidden nämns som N,M,MW, W osv.?
Svar
0
· Visningar
413
Senast: prallan
·
Utrustning Jag har en Amerigo Alto dressyr +2 och hade behövt en lite slit och släng sadel eller vad man kan säga. Till unghästar eller när man får...
Svar
0
· Visningar
456
Utrustning Har i dagsläget en prestige Bellagio med bomvidd 33 som passar hästen bra, men då sadel inte passar mig behöver jag byta och är just nu...
Svar
2
· Visningar
2 067
Senast: Reville
·
Utrustning Hej, Har en M&N i bomvidd 30. Är sugen att köpa en Trainers med samma bomvidd, alltså 30. Är det någon som vet vilka grader dessa sadlar...
Svar
0
· Visningar
509
Senast: gladys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fodervärd
  • Torrfoderdjungeln..
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈