MAC-hjälp

Jempan

Trådstartare
Köpte en ny data för typ en vecka sen, aldrig haft en mac men ville testa. Dumt val inser ja nu :crazy:

Hur i hela världen kopierar man en bild tex? Man kan ju inte högerklicka som på en PC. O vart hamnar alla mina bilder som ja får från msn? O bilden som man tog när man skulle starta datan? (Har en iMac om d har nån betydelse)

Sv: MAC-hjälp

Gå in på Systeminställningar - Mus och kolla om du har sekundärklick aktiverat.

Om det är på så ska det funka ungefär som vanligt med högerklick. Vad har du för mus?

Nu till problem nr 2, hur får man historyn i msnen på iMacen då? Vill lixom ha d sista man skrivit i rutan när man tar upp msn.

o jaaa, ja e jättedålig på datorer :angel:

Och vilket program använder du?
I Adium tror jag nästan det är så från början...

Men om du använder MSN så måste du ha laddat ned ett program för det? Det enda som finns förinstallerat på en ny Mac är iChat, och det fungerar inte med ett MSN-id.

Nej, iChat och msn är inte samma sak.

Som jag förstår har du installerat msn på din imac (t.ex. genom officepaketet)? Nu använder jag inte msn själv, så jag är inte helt säker på hur du menar med bilderna, men om du har hämtat ner bilder så borde de ligga i iPhoto nere i dockan.

Den bilden som du tar i början hamnar nog ingenstans än hos Apple, tror jag.

okok.

Nu till nästa fråga då...varför funkar det inte o gå in på hotmailen? Måste man ha nå xtra program för det oxå?

Nej, det ska du inte behöva ha. Jag kommer in alldeles utmärkt på hotmail både från min macbook och från min imac.

en fråga som inte tillhör det du frågar. vad köpte du för mac och hur mycke kostade den? :p

Ta dig tid att lära känna din Mac innan du ger upp och klagar på att den inte fungerar och ser ut som en PC gör. Mac är annorlunda mot en PC men det är just det som är meningen!

Försök att använda datorn mycket, var nyfiken och klicka på ALLT. Det är inte alltid så lätt att lära sig något nytt, man måste ha tålamod och vara lite öppen för nya lösningar. Att tro att en Mac fungerar som en PC är som att tro att en vanlig ugn fungerar som en microvågsugn, visst båda två kan värma din mat, men på helt olika sätt. :idea:

Köpte nån ny iMac, finns lixom inget "huvud" utan allt e inbakat i skärmen. Praktiskt =)
Dessutom e den vit, o d e ju sååå snyggt :love:

Kostade lite över 10 lappar

jag håller m:love:, visst är dom underbara men lite svåra att förstå sig på bara..

ps, jag fick min idag, vi kan ju hjälpa varandra:laugh:

Liknande trådar

Dressyr Frågar här bland alla duktiga, fast jag rider islandshäst. Jag har köpt en ny islandshäst som i grund och botten är mkt välriden (7 år)... 2
Svar
27
· Visningar
4 659
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 344
Senast: Monstermom
·
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att... 10 11 12
Svar
222
· Visningar
31 844
Senast: mackan
·
Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 606
Senast: videnlis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka