Bukefalos 28 år!

Macken *ULVLEK*

Tror förresten inte att jag varit med i någon lek där rollen ond siare är med. Framgår det i spioninfon vem av dom det är som siat sas. ?

Har ulvarna någon deadline för när en ulv måste ha biktat sig för prästen, visst var det så i förra gången prästen var med?! Får ulvarna låta bli att låta någon bikta sig?
Att fråga om något som står i klartext i rollbeskrivningen är klart ulvigt. Det är efter min ringa erfarenhet ulvar eller onda utanför lyan som läser så slarvigt.

Hjartagna röstar på bollen__ då jag tror att det är en ulv som inte behöver lösa rollistan så noga.

I övrigt har det ju inte hänt så mycket, några är misstänkta för att inte ha sett Macken och visst kan det vara misstänkt nog för en första röst, men att inte läsa rollistan är mer misstänkt
 
Jag ber om ursäkt för min låga aktivitet idag. Varit 2 svängar på akuten med sonen...

Nu är han iaf inlagd och jag sitter med en sovande bebis på ett sjukhusrum.
oj hoppas han får den hjälp han behöver!
Alltid oroligt när de små inte mår bra:cry:
Kram!
 
Röstlista DL1 KL 21.00
15.29 Habina röstar på artline

17.53 bollen__ röstar på Snurrfian
19.25 cirkus röstar på bollen__
19.35 Novali röstar på Artline
20.14 thoora röstar på bollen__
20.29 Hjartagna röstar på bollen__

Artline 2
Snurrfian 1

bollen__ 3
 
Det här är helt sjukt... Jag måste rösta nu då jag skall iväg ikväll. Det har ju hänt i princip ingenting, lite små diskussioner kring rollerna och antalet onda. :banghead: Så det får bli en helt fantastisk förstadagsröst.

Jag tycker att det är mycket SKUMT att man inte sett macken. :eek: Så därför misstänker jag att Artline är ond.

Habina röstar på artline

Hmmpf. Jag måste tyvärr gå nu. Om jag kan så kommer jag såklart in o läser ikapp och ev. ändrar min röst till något bättre (om det finns något) men lägger en säkerhetsröst nu för jag tror att jag missar DL. Jag har ingen vidare stark teori.
Men: jag tänkte ett varv till på det här med att Artline inte sett Macken. Jag tänkte ju själv att jag ev. skulle lägga min röst där iom att jag måste rösta tidigt och det finns ju egentligen inget skumt. Men sen kom jag på att det ju faktiskt är en sån sak som är lätt att använda som teori DL1. Kanske någon av de som uttryckt att det är misstänkt att Artline inte sett Macken faktiskt är onda?! Jag kan förstå att Habina röstade där eftersom jag var i samma läge själv. Men någon av de andra..
bollen__ röstar på Snurrfian eftersom hon tycker att det är skumt att Artline inte sett Macken och jag tror att det är en sån grej som en ond skulle kunna skriva för att ha någon att rösta på sen..

Jag tycker Bollens röst skaver. Hon menar att det kan finnas någon onding bland de som misstänkt Artline. Det kan iofs kanske vara sant men sedan väljer hon Snurrfian att rösta på trots att Habina redan röstat på Artline.

Tycker det känns som en konstig motivering att det är skumt att misstänka Artline men inte skumt att faktiskt rösta på henne?
 
Känns sådär att bollen fått massa röster på sig men samtidigt förstår jag misstankarna mot bollen. Jag tycker nog också det är skumt att vilja rösta på mig men låter bli för jag redan har en röst för att sedan rösta på någon annan som på skämt säger att jag misstänkt.

Jag tycker hon röstar på någon som tänker som henne eller vad man ska säga.
 
Jag ber om ursäkt för min låga aktivitet idag. Varit 2 svängar på akuten med sonen...

Nu är han iaf inlagd och jag sitter med en sovande bebis på ett sjukhusrum.

Åh fy vilken mardröm. :( Bra att ni är på en plats där det finns hjälp att få i alla fall, hoppas att sonen snart mår bättre!
 
Jag ber om ursäkt för min låga aktivitet idag. Varit 2 svängar på akuten med sonen...

Nu är han iaf inlagd och jag sitter med en sovande bebis på ett sjukhusrum.
Krya på liten! :heart Hoppas att ni får bra hjälp och tänk inte på att du måste vara aktiv för våran skull, ta det som du orkar och hinner! :heart
 
Åh fy vilken mardröm. :( Bra att ni är på en plats där det finns hjälp att få i alla fall, hoppas att sonen snart mår bättre!

+ @quarter4ever och @Hjartagna och alla andra

Tack för er omtanke :love:

Han har astma och är riktigt dålig. Var inne först och fick inhalera. Hann bara hem innan han blev dålig igen... Nu ligger vi inne och han får syrgas och ska inhalera varannan timma. Jobbigt såklart men ändå skönt att vara inlagd så de håller koll!
 
+ @quarter4ever och @Hjartagna och alla andra

Tack för er omtanke :love:

Han har astma och är riktigt dålig. Var inne först och fick inhalera. Hann bara hem innan han blev dålig igen... Nu ligger vi inne och han får syrgas och ska inhalera varannan timma. Jobbigt såklart men ändå skönt att vara inlagd så de håller koll!
Kramar. Ha inte dåligt samvete för leken. Vi förstår om du inte orkar.
 
Jag håller med om att bollen__ resonerar lite mysko.


Usch då! Hoppas det löser sig.

Åh vad jag inte gillar att mina påbörjade inlägg autosparas. :banghead: Nåja, jag får fortsätta utveckla mina funderingar kring bollen. Jag håller med flera av er om att hennes resonemang är lite mysko och skaver lite. Och jag hade i princip bestämt mig för att rösta på henne tills jag kom tillbaka från duschen ( :p ) och såg att det trillat in fler röster på henne under tiden. Jag gillar verkligen inte att följa strömmen, och speciellt inte första dagen. Det är ju inte helt ovanligt att goda röstar på goda första dagen och ja, jag är lite feg där efter att flera gånger varit med och röstat ut viktiga goda roller första dagen.

Som vanligt kan man alltid dra allt ett extra varv. De som är snabba att haka på och rösta på bollen__ skulle ju mycket väl kunna vara onda som ser en möjlighet att få ut en god. Om bollen är god. Eller för all del vara onda som hakar på och alibiröstar på en ond. :banghead:
 
Novali gör mig lite misstänksam, känns det inte som om hon hänger på teorin mot Artline lite för lätt?

Samma sak med Thoora som jag tycker röstar med en ytterst märklig motivering

Det bär mig lite emot att ta upp det här som en teori, för jag tycker förstadagsdiskussionerna kring roller och vilka följder olika scenarion kan få är roliga. Men det är en sak att be om förtydliganden och fundera kring händelseförlopp, en annan att ställa raka frågor som är direkt besvarade i rollistan. Det senare tyder på nonchalans och nonchalans är ulvigt enligt mig.



thoora röstar på bollen__

För mig är det troligare att om Bollen nu var ond och undrade skulle hon ta det i PM med LL.

Ingen aning om Bollens roll, jag tycker som sagt hon resonerat minst sagt märkligt. Men jag gillar inte drev, framförallt i dl1, och väljer därför att lägga min röst annorlunda.

Mirtai röstar på Thoora
 
Jag skulle behöva rösta nu och jag tycker att bollen_s röst på mig skaver men jag har ingen lust att hämnd rösta, samtidigt så skaver det lite varför bollen inte ville rösta på Habina som faktiskt var den som la en röst på Artline. Skulle det betyda att både Habina och Bollen är onda?
Snurrfian röstar på Habina eftersom Bollen väljer att lägga sin röst på mig istället för Habina trots att hon ansåg att det var skumt att rösta på Artline. (Snacka om invecklad röstmotivering... ;) )
 
. Det är ju inte helt ovanligt att goda röstar på goda första dagen och ja, jag är lite feg där efter att flera gånger varit med och röstat ut viktiga goda roller första dagen.

Jag tänker också så. Så det är fullt möjligt att både bollen och de som röstar på henne. Eller så gömmer det sig en ulv bland de som röstade på bollen. Även bollen kan vara ond.

Det kan alltså vara hur som helst :p
 
Jag känner att Novali var snabb med att haka på cirkus och rösta på bollen__. Jag tror att hon kan vara en ulv som hittar en teori som hon tycker att hon kan haka på.

Klara röstar på Novali01
 
Jag tänker också så. Så det är fullt möjligt att både bollen och de som röstar på henne. Eller så gömmer det sig en ulv bland de som röstade på bollen. Även bollen kan vara ond.

Det kan alltså vara hur som helst :p

Det enda vi kan vara säkra på är att både goda och onda röstar. :D Om det här inte är leken där alla är goda förstås. Då är det garanterat goda som röstar ut goda. :p
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 576
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 652
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 239
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 112
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Oseriös avel 2023
  • Återkommande uvi

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp