Mående under en slapp dag?

Sv: Mående under en slapp dag?

När min migrän var mer frekvent så kom den alltid på lugna dagar. Helt enkelt för att jag slappnade av. Kan vara så nu också men det beror mest på att jag oftast sover längre på morgonen. Dricker förmodligen mindre när jag slöar också.

Jag tror inte jag har migrän.. Liksom bara "vanlig" huvudvärk där det typ känns liksom uppsvält och ont.

Jag kan ofta känna mig rastlös och lite bakis på lugna dagar. När jag var arbetslös var jag ett vrak.

Ja bakis känns det verkligen som!

Du får ont i huvudet för att du slappnar av.
Kanske är du väldigt spänd/stressad övriga dagar?

Jag upplever mig inte som spänd eller stressad. Och även under en väldigt lugn period så återkommer huvudvärken. Den går liksom inte att vila bort..
 
Sv: Mående under en slapp dag?

Provat tvinga ut dig på rask promenad? Drick lite extra också. Vet inte varför, men det hjälper för mig.

Fattar inte hur folk kan sitta och titta på tv på dagarna. Jag mår illa bara jag tänker på det.
 
Sv: Mående under en slapp dag?

Om jag har en sådan dag så beror det på att jag inte mår riktigt på topp.
Mår jag som vanligt är jag för rastlös för att slappa mer än ett par-tre timmar.

Ja jag har någon slags teori kring att det hänger ihop med mitt mående i stort. Framförallt sömn. Jag har ett onormalt stort sömnbehov och huvudvärken blir ännu värre i perioder där jag sover "för lite".
Dock finns den ändå kvar även i perioder där jag tycker att jag mår bra.. Konstigt.

Avslappningsmigrän/weekendmigrän är ett känt begrepp - men det verkar ju inte vara migrän du har.

Jag är sån extrem huvudvärkare så jag är förmodligen inte representativ för så många - men med det sagt: jag känner igen mig. Även de helger jag inte får migrän så får jag spänningshuvudvärk. Och jag har inte känslan av att den kommer av avslappning - utan helt enkelt för att min kropp kräver det tempo jobbet ger mig på veckorna.

så jag har tyvärr ingen bra lösning - mer än att du försöker hålla uppe tempot även på helgen. Vilket är tråkigt:(

Nä tror inte det är migrän.
Och jag pallar inte att hålla tempot uppe hela tiden. Känner ett jättestort behov av att få liksom göra ingenting..
 
Sv: Mående under en slapp dag?

Migrän, illamående, trötthet.

Måste göra minst långpromenad och sedan nåt annat vettigt, lite halvjobbigt fysiskt (städa, tvätta, handla).

Men jag njuter så länge jag kan slappa utan att må skit. För mig tvivlar jag på att det är kopplat till lediga dagar, då det är likadan ifall jag har kvällsskifte eller nåt annat.

Det värsta är att det enda man vill göra då man mår så skit är att lägga sig och vila, vilket ytterligen förvärrar måendet. Jag kan t.ex. aldrig sova middag eller vila på dagen, för det ger mig garanterat illamående och huvudvärk. Usch.

Känner igen det där med att inte kunna sova middag! Det går bara inte, blir som en zombie!

För min del kan det periodvis räcka med några timmars lugn. Som i lördags så var jag ute på sökträning med hunden i flera timmar på förmiddagen. Sen fixade jag lite, för att sen sätta mig och kolla på serier i några timmar. Och då kommer huvudvärken..
 
Sv: Mående under en slapp dag?

Några timmar :nailbiting:

Aldrig att jag skulle kunna titta på tv i mer än någon timme. Inte en chans.

Samma sak med dator, men då går jag ofta och pysslar med annat samtidigt.
 
Sv: Mående under en slapp dag?

Det är bland det bästa jag vet. Att bara lägga sig i soffan och se på ett gäng serieavsnitt. Förutom huvudvärken som kommer på köpet då..
 
Sv: Mående under en slapp dag?

Får du lika ont i huvudet om du inte ser på tv, surfar, läser osv? Det kanske är ett glasögonproblem?

Jag opererades nyligen för dold skelning eftersom jag trodde att det låg bakom en del av min huvudvärk. Tyvärr verkar det inte ha hjälpt men det kan ju tänkas hjälpa för andra ändå.

(Rubriken i artikeln är missvisande, men innehållet är bra)
 
Sv: Mående under en slapp dag?

Jag dricker oftast för lite om jag är hemma och slappar. Då får jag huvudvärk. Ser jag till att dricka ordentligt får jag inte det.

Exet drack mycket kaffe på sitt jobb så han fick ont i huvudet av koffeinabstinens på helgerna.

Ingen av de förhållandevis enkla sakerna som ger dig huvudvärk?
 
Sv: Mående under en slapp dag?

Får du lika ont i huvudet om du inte ser på tv, surfar, läser osv? Det kanske är ett glasögonproblem?

Jag opererades nyligen för dold skelning eftersom jag trodde att det låg bakom en del av min huvudvärk. Tyvärr verkar det inte ha hjälpt men det kan ju tänkas hjälpa för andra ändå.

(Rubriken i artikeln är missvisande, men innehållet är bra)

Hmm.. Det vet jag inte. Är inte så ofta jag ligger och vilar i flera timmar utan att sysselsätta mig med typ läsning/tv/dator.. Får testa någon gång!

Ska kolla på artikeln. Tack!

Jag dricker oftast för lite om jag är hemma och slappar. Då får jag huvudvärk. Ser jag till att dricka ordentligt får jag inte det.

Exet drack mycket kaffe på sitt jobb så han fick ont i huvudet av koffeinabstinens på helgerna.

Ingen av de förhållandevis enkla sakerna som ger dig huvudvärk?

Jag är överlag sämst på att få i mig vätska så det kan säkert vara relaterat. Ska försöka få i mig mer och se om det hjälper!

Kaffe dricker jag inte :)
 
Sv: Mående under en slapp dag?

Jag blir snabbt rastlös och deppig av sådana dagar. Önskar man kunde lära sig njuta av stunden
 
Sv: Mående under en slapp dag?

Jag får oftast väldigt dåligt samvete slappa dagar och drar igång en stresskarusell långt värre än den som är på när jag kör mitt vanliga, ganska pressade, liv. Ibland tycker jag dock att det är det underbaraste som finns!!!! Böcker, serier, och sen en kompis över telefon att smälta intrycken med innan jag går till vila, det är liiiiiivet!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 457
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 502
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok När jag var ung så samlade jag på ordspråk och citat. En av dessa var: Alla dessa dagar som kom och gick Inte visste jag att de var...
Svar
16
· Visningar
1 668
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 362
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp