Mäns fertilitet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortfarande, VARFÖR ska en kvinna ta ansvar för reproduktionen bara för att mannen inte vill använda kondom eller sterilisera sig?

Väljer kvinnan själv bort kondom är det givetvis upp till henne. Men jag undrar hur många kvinnor som verkligen inte vill använda kondom och hur många som säger att de inte gillar den för husfridens skull...
Hon har väl ett eget val ?
 
Jag antar att din ovilja inte gör att du väljer bort den vid ons? :)

Personligen har jag aldrig märkt någon större skillnad... förutom att man måste komma ihåg att ha med sig :D

Helt ärligt väljer jag hellre bort sex, eller har sex med tjejer istället. :D Skulle lätt kunna ha sex utan kondom också faktiskt, men jag behöver ju inte oroa mig för att göra någon annan gravid.
Det värsta som händer är att jag får en könssjukdom eller måste göra tidig abort. Inte att jag måste dras med någon annans unge resten av livet - jag förstår inte hur män tänker när de har sex utan att skydda sig. Jag har aldrig hört talas om en karl som får skavsår eller obehag av kondom heller.
På sin höjd rör det sig om "inte lika skönt.."

Panikleta efter ett gummi kan vara jobbigt det också! :D
 
Fler än 30+ . Då jag har läst om många som skrivit det också :).

Fast det betyder inte att de vore villiga att offra säkerheten kondomen innebär. Som sagt skulle jag, om jag var man, ALDRIG lita på att den andra parten skyddade sig adekvat.
Som kvinna kan jag i alla fall välja abort om olyckan vore framme. Tack och lov och än så länge. Jag begriper inte hur män resonerar som inte ser om sig själva.
 
Nice try men den går inte. En riktig man är så omtänksam om kvinnan han tänkt ha sex med att han förstår att kondomen är en betydligt mindre sak än att hon ska knapra p-piller varje dag. Dvs han ser till att det funkar.
Han kan vara en hur omtänksam man som helst. Men det där avbrotten eller att känseln blir för dålig gör kanske att han slaknar osv. Å då fungerar det inte iaf...
 
Om jag, som kvinna vill minimera risken för att bli med barn så skyddar jag mig givetvis. En man som kör oskyddat får på samma sätt ta att risken finns att han gör någon med barn pga sitt val att köra oskyddat.

Kontentan är alltså att vill man minimera risken för att bli förälder, så skyddar man sig helt oavsett man är man eller kvinna.

Sen angående kondomernas vara eller icke vara vid sex, så gillar mina slemhinnor inte kondomer = sexet blir oskönare, så jag personligen föredrar utan.
 
Jag har snällt googlat "condom collapse" och vill utan att förminska problemet påstå att det är både övergående och verkar vara relativt lättlöst. Handlar mer om kommunikation, förväntningar och teknik än själva kondomen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp