Mäns fertilitet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Absolut.
Samtidigt som jag kan se en skillnad mellan nedsatt lust (kanske inte vill så ofta, kanske behöver mer "igångsättning" för att uttrycka mig klumpigt) jämfört med oförmåga som vid impotens.
Det är såklart olika för individen som vill men inte kan och de som helt enkelt inte vill. Men för den inblandade parten borde resultatet bli detsamma, mindre eller ingen sex (för ja, man kan ha sex även vid impotens).
 
Absolut.
Samtidigt som jag kan se en skillnad mellan nedsatt lust (kanske inte vill så ofta, kanske behöver mer "igångsättning" för att uttrycka mig klumpigt) jämfört med oförmåga som vid impotens.

Som jag skrivit i ett tidigare inlägg: det bästa vore ju om man kunde "förstöra" spermierna under tillverkningen.

Jag skulle nog nästan föredra att även kvinnlig impotens kunde visa sig fysiskt på samma sätt som hos männen. Nedsatt lust kan ju innebära total avsaknad också - men kvinnor Kan ändå genomföra samlag och därför blir det inte ett lika viktigt problem.

Och absolut, det vore en toppenlösning! Nu saknas bara intresset från allmänheten.
 
Så najs det vore egentligen om evolutionen tog hand om mansgrisar om de inte reder ut att hantera ett jämställt samhälle. Vettiga män som trivs i jämställdhet bibehåller sina spermier och avlar fram vettiga barn. Sunkiga mansgrisar blir ett utdöende släkte eftersom de blir så stressade av jämställdhet att deras spermier inte vill vara med längre.
Perfekt.
 
Då är ju följdfrågan varför det inte finns nåt vinstsyfte ??
Jag tror många män skulle vara glad om det fanns alternativ till kondomen...
Läkemedelsbolagen skulle säkerligen tjäna bra på det.
Det finns redan p-piller för män, men dessa bedöms ha så stora biverkningar (dvs typ samma som p-piller för kvinnor) att dessa har blivit stoppade eftersom läkemedelsbolagen anser (med största sannolikhet mha testgrupper) att det inte finns en marknad och lönsamhet. Så nej, många män välkomnar inte p-piller för män som alternativ eftersom det innebär biverkningar.
 
Zara-Larsson-1-800x405.jpg
 
Träffat på många sådana? Ingen av mina kvinnliga kompisar har något problem med kondom (och ja, vi diskuterar sex ganska ingående... så jag tvivlar inte på att det stämmer).

Jag tycker inte alls om kondom - latex eller inte får jag känslan av att halka på ett gymnastikgolv, men jag skulle aldrig i mitt liv lita på att en kille vore steriliserad till exempel. Finns inte, händer inte.
 
Jag tycker inte alls om kondom - latex eller inte får jag känslan av att halka på ett gymnastikgolv, men jag skulle aldrig i mitt liv lita på att en kille vore steriliserad till exempel. Finns inte, händer inte.

Jag antar att din ovilja inte gör att du väljer bort den vid ons? :)

Personligen har jag aldrig märkt någon större skillnad... förutom att man måste komma ihåg att ha med sig :D
 
Jag antar att din ovilja inte gör att du väljer bort den vid ons? :)

Personligen har jag aldrig märkt någon större skillnad... förutom att man måste komma ihåg att ha med sig :D
Det är ju inte bara känseln som påverkar. Det innebär ju ett avbrott också som inte är så upphetsande. Om det inte är en del av förspelet...
 
Fler än 30+ . Då jag har läst om många som skrivit det också :).

Fortfarande, VARFÖR ska en kvinna ta ansvar för reproduktionen bara för att mannen inte vill använda kondom eller sterilisera sig?

Väljer kvinnan själv bort kondom är det givetvis upp till henne. Men jag undrar hur många kvinnor som verkligen inte vill använda kondom och hur många som säger att de inte gillar den för husfridens skull...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Bra blötmat
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp