Märklig sele

Dravena

Trådstartare
Åkte buss idag och åkte förbi en tjej som var ute och gick med vad som såg ut att vara en schäferkorsning. Hunden hade en märklig sele på sig; det såg ut att vara ett vanligt halsband, sen ett snöre som gick längs ryggraden och sen ner som en sele framför bakbenen, alltså runt ljumskarna ungefär. Har aldrig sett nåt liknande, det måste väl göra fruktansvärt ont på hunden om man drar till med en sån anordning på? Såg inte så noga eftersom jag satt på bussen, men finns det verkligen sådana selar? :confused:
 
Låter lite som någon typ av gå-fint-sele.
Dock har jag bara sett sådana där remmarna går i armhålan, dvs under frambenen.
Som jag har förstått det är det meningen att det ska nypa till om hunden drar, för att den inte ska dra.
Inget att rekomendera.
 
Glömde skriva att kopplet satt fast i den bakre selen, alltså vid bakbenen. Låter lite märkligt att lägga trycket där? Jag har själv ingen hunds ifs, är inte så insatt i koppelvärlden. ;)
 
Ok.
Nä jag är inte helt säker på att det är en sådan, anti-drag sele. Men det lät som något åt det hållet på beskrivningen.
 
Jag tycker det låter mest som en hemmakonstruktion. Man har helt enkelt snurrat kopplet ett varv runt hundens midja. -Aj, om hunden drar. :crazy:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 060
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 943
Senast: Badger
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 238
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 624
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp